×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه، - رشد 27 درصدی کشفیات موادمخدر استان گیلان در سالجاری - استان گیلان
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان از رشد ۲۷ درصدی کشفیات موادمخدر استان در سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا جعفری خیرخواه” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با بیان اینکه از شروع سال جاری، ۲ تن و ۷۶۱ کیلوگرم مواد مخدر در استان گیلان کشف و ضبط شده است، اظهار داشت: میزان کشفیات موادمخدر استان گیلان در سال جاری ۲۷ درصد بیشتر از زمان مشابه در سال گذشته بوده است.
این مقام انتظامی افزود: تعداد دستگیرشده‌های حوزه مواد مخدر در سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است.
وی پیشگیری از اعتیاد را از حوزه‌های مهم در مبارزه با موادمخدر قلمداد کرد و افزود:‌ برای پیشگیری از اعتیاد باید آگاهی عمومی مردم در مورد مصرف موادمخدر افزایش پیدا کند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان اجتماعی‌شدن رویکرد مبارزه با موادمخدر را یک ضرورت برشمرد و اضافه کرد: مهم‌ترین نتایج این رویکرد، حساس‌تر شدن مسئولان و مدیران تصمیم گیرنده به موضوع موادمخدر است.
سرهنگ جعفری خیرخواه آسیب‌های ناشی از موادمخدر را یک موضوع جهانی قلمداد کرد و افزود:‌ همه نهادها و دستگاه‌ها باید برای حل این معضل به صورت جدی و میدانی فعالیت کنند.
این مقام انتظامی تقویت باورها و تفکر مذهبی برای نجات جوانان از بیراهه‌ها را موثر دانست و اضافه کرد: پایبندی به اصول و باورهای اسلامی می‌تواند گرایش جامعه به مصرف موادمخدر را کاهش بدهد.
وی با اشاره به برخی باورهای غلط جامعه در خصوص موادمخدر، اظهار داشت: مطبوعات، رسانه ملی و آموزش و پرورش باید برای اصلاح چنین باورهایی تلاش به خرج دهند.
سرهنگ خیرخواه با تاکید بر اینکه موضوع مبارزه با موادمخدر در درجه اول باید در خانواده‌ها شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: والدین باید با حساسیت و نظارت دقیق، علاوه بر آگاهی‌بخشی به فرزندان خود در خصوص تبعات سوء مصرف موادمخدر، با آنان ارتباط دوستانه و صمیمی برقرار کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.