چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کتابخانه‌های عمومی شهرستان لاهیجان میزبان دوستداران کتاب شدند
    25 بهمن 1396 - 10:54
    شناسه : 119138
    0

    رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی ویژه دهه فجر در کتابخانه های عمومی این شهرستان خبرداد. به گزارش روابط عممی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، مرتضی اکبری ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و با اعلام این خبر گفت: کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان همزمان […]

    پ
    پ

    های عمومی شهرستان لاهیجان میزبان دوستداران کتاب شدند 4 - کتابخانه‌های عمومی شهرستان لاهیجان میزبان دوستداران کتاب شدند - با مردم

    رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی ویژه دهه فجر در کتابخانه های عمومی این شهرستان خبرداد.

    به گزارش روابط عممی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، مرتضی اکبری ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و با اعلام این خبر گفت: کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان همزمان با این ایام با برگزاری نشست های کتاب خوان ویژه، محفل های ادبی نقد و بررسی کتاب و شاهنامه خوانی در کتابخانه های شهید باهنر، زنده یاد فیض و شهید ابوالحسن کریمی دوستداران کتاب را گردهم آوردند.
    “سه دیدار با مردی که از فراسوی ما می آید” در کتابخانه زنده یاد فیض نقد شد
    اکبری همچنین با اشاره به برگزاری محفل ادبی نقد و بررسی کتاب در کتابخانه عمومی زنده یاد فیض لاهیجان گفت: در نشست کانون ادبی فیاض لاهیجی که با حضور جمعی از دوستداران شعر و ادب برگزار شد کتاب “سه دیدار با مردی که از فراسوی ما می آید” نوشته، نادر ابراهیمی  نقد و بررسی و مورد ارزیابی حاضران قرار گرفت.
    به گفته رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان، منتقدین این اثر در نقد این کتاب آن را بی شک مهمترین اثر در حوزه ادبیات داستانی می دانند که با موضوع رهبر کبیرانقلاب اسلامی ایران امام خمینی نوشته شده است.
    گفتنی است کتاب “سه دیدار با مردی که از فراسوی ما می آید”253 صفحه دارد و دارای ده بخش است. بخش اول حالتی توصیفی دارد و در قالب داستانی نمی گنجد. سخن از ورود مردی است که از دریا برآمده و یک راست به منزل راوی می آید و در پی آن مریدی راوی مشخص و تعریف و تمجیدهای از خود مطرح می گردد. و این داستان از نوع تاریخی است. نادر ابراهیمی آن را در بین سالهای 75 تا 77 نوشته است٬ و برای نخستین‌بار توسط حوزه هنری در سال 77 منتشر شده است همزمان با بیست و پنجمین سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید چاپ شده است.
    شاهنامه خوانی در کتابخانه شهید باهنر لاهیجان
    مرتضی اکبری در ادامه به برگزاری مراسم شاهنامه خوانی در کتابخانه عمومی شهید باهنر این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: در نخستین نشست شاهنامه خوانی و نقد و بررسی شعر توسط استاد تاکی که به همت کتابداران کتابخانه عمومی شهید باهنر و با حضور پور شور جمعی از فرهیختگان شهرستان لاهیجان برگزارشد ضمن خوانش بخشهایی از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی، در خصوص ویژگیهای این اثر مهم حماسی جهان و نفوذ شاهنامه در جهت گیری فرهنگ فارسی و بازتاب آن در ادبیات جهان تبادل نظر شد.
    برگزاری نشست کتاب خوان انقلاب
    وی به برگزاری نشست کتاب خوان انقلاب و معرفی7 عنوان کتاب در این کتابخانه نیز اشاره کرد و افزود: در این نشست کتاب خوان7 نفر از اعضای کتابخانه عمومی شهید باهنر لاهیجان آخرین کتابهای خوانده شده خود را با دیگران به اشتراک گذاشتند.
    اکبری اضافه کرد: در این نشست کتاب خوان ویژه شروین شادمان، محمد حداد، هومن ربیع نژاد، عرشیا بخشی پور، طاها فیض، امیر رضا ارغند و امیر محمد شیر بانشاهی به ترتیب کتاب های دلم برات تنگ شده، نوشته پروین علی پور،عطر  گل های خورشید،نوشته مرضیه غفار، دوست با محبت، نوشته مهدی عزتی، شیرین ترین دیدار، نوشته محمود پور وهاب، آدم برفی گمشده، نوشته داوود غفارزاده گان، شیر کتابخانه، نوشته نودسن ترجمه محبوبه نجف خانی و عطر گل های خورشید، نوشته مرضیه غفار را معرفی کردند.
    نخستین نشست کتاب خوان خانوادگی در کتابخانه شهید کریمی
    رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان همچنین به فعالیت های کتابداران کتابخانه عمومی شهید ابوالحسن کریمی لاهیجان در دهه مبارک فجر نیز اشاره و از برگزاری نشست کتاب خوان خانوادگی خبرداد.
    مرتضی اکبری گفت: در این نشست 5 عضو خانواده نیکوکار سید ابراهیم سعادت میرقدیم کتابهای حدیث نور، خط امام، درود بر برادر ارتشی، در طلوع آزادی و زیر بار ستم نمی کنیم زندگی را با حاضرین در نشست به اشتراک گذاشتند.
    به گفته اکبری نشست کتاب خوان خانوادگی کتابخانه عمومی شهید ابوالحسن کریمی لاهیجان با معرفی کتاب از سوی سید ابراهیم سعادت میر قدیم، مریم پورصادق، سید حسام الدین سعادت میر قدیم، سیده هستی سعادت میرقدیم و سیده گیتی سعادت میر قدیم برگزار شد.

    های عمومی شهرستان لاهیجان میزبان دوستداران کتاب شدند 1 - کتابخانه‌های عمومی شهرستان لاهیجان میزبان دوستداران کتاب شدند - با مردم های عمومی شهرستان لاهیجان میزبان دوستداران کتاب شدند 2 - کتابخانه‌های عمومی شهرستان لاهیجان میزبان دوستداران کتاب شدند - با مردم های عمومی شهرستان لاهیجان میزبان دوستداران کتاب شدند 3 - کتابخانه‌های عمومی شهرستان لاهیجان میزبان دوستداران کتاب شدند - با مردم

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.