×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

photo 2018 02 17 16 29 54 - در سال ۹۵، ۱۱۲ میلیارد تومان به استان گیلان و ۲۸۵ میلیارد تومان به استان بوشهر بودجه اختصاص یافته است - با مردم گیلان

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه با دفاع از عملکرد این سازمان، ‌نسبت به اظهارات دو نماینده استان‌های گیلان و بوشهر در خصوص بودجه‌های تخصیص یافته به این دو استان واکنش نشان داد و گفت که می‌خواهد از شأن کارشناسی همکارانشان در سازمان برنامه دفاع کند.

به گزارش «بامردم»، حمید پورمحمدی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) مجلس که برای دفاع از بندی از لایحه بودجه پشت تریبون حاضر شده بود، قبل از بیان صحبت‌هایش با اشاره به بحث صبح امروز خدری و دلخوش نمایندگان دو استان بوشهر و گیلان، گفت: همکاران من در سازمان برنامه خواهش کردند که از شأن کارشناسی آنها دفاع کنم.

وی ادامه داد: نگران این هستم که نمایندگانی که به دولت اعتماد کردند گمان کنند منابع دل‌بخواهی توزیع می‌شود.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه به مقایسه‌ای از بودجه‌های تخصیص یافته به دو استان گیلان و بوشهر در سال ۹۵ و شش ماه اول سال ۹۶ پرداخت و گفت: در سال ۹۵، ۱۱۲ میلیارد تومان به استان گیلان و ۲۸۵ میلیارد تومان به استان بوشهر بودجه اختصاص یافته یعنی بودجه تخصیص یافته به استان گیلان ۵۲ درصد و به استان بوشهر ۸۰ درصد بوده است.

پورمحمدی افزود: این میزان در شش ماه اول سال جاری در استان گیلان ۳۲۳ میلیارد تومان و در استان بوشهر ۴۴۴ میلیارد تومان بوده است یعنی بودجه تخصیص یافته در استان گیلان در شش ماهه اول سال ۹۶، ۴۰ درصد و در استان بوشهر ۴۱ درصد بوده است.

وی در پایان گفت که هزینه‌های جاری استان گیلان ۹۱ درصد و هزینه‌های جاری استان بوشهر ۹۲ درصد در شش ماه اول سال ۹۶ بوده است.

، در جلسه علنی نوبت صبح برای مدتی مجلس شاهد درگیری لفظی میان نمایندگان صومعه‌سرا و بوشهر بود.

خدری نسبت به عدم اختصاص بودجه مناسب در استان بوشهر انتقاد کرد و این استان را با بودجه تخصیص یافته به استان گیلان مقایسه نمود و گفت که در استان گیلان صددرصد بودجه تخصیص یافته که این میزان در استان بوشهر کمتر از نصف بوده است.

صحبت‌هایی که با واکنش برخی از نمایندگان استان گیلان روبرو شد به طوریکه کاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا با اخطاری گفت که متاسفم هیات رییسه به یک نفر که معرکه می‌گیرد و داد و فریاد می‌کند اجازه سخن گفتن را می‌دهد.

ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.