جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • در همه‌ی زمینه‌ها بعد انقلاب پیشرفت اتفاق افتاده است | درباره عدالت ما عقب‌مانده هستیم، خودمان اعتراف می‌کنیم
    29 بهمن 1396 - 15:01
    شناسه : 119832
    0

    مقام معظم رهبری با بیان اینکه واقعاً ۲۲بهمن امسال در سراسر کشور، ۲۲بهمن متفاوتی بود فرمودند: بعد از ۳۹سال این حرکت عظیم مردمی شبیه معجزه است. به گزارش «بامردم»، صبح امروز و در سالروز قیام ۲۹بهمن ۵۶ تبریز، اقشار مختلف مردم آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب دیدار کردند. بخشی از بیانات ایشان در این دیدار […]

    پ
    پ

    13961129 0138958 - در همه‌ی زمینه‌ها بعد انقلاب پیشرفت اتفاق افتاده است | درباره عدالت ما عقب‌مانده هستیم، خودمان اعتراف می‌کنیم -

    مقام معظم رهبری با بیان اینکه واقعاً ۲۲بهمن امسال در سراسر کشور، ۲۲بهمن متفاوتی بود فرمودند: بعد از ۳۹سال این حرکت عظیم مردمی شبیه معجزه است.

    به گزارش «بامردم»، صبح امروز و در سالروز قیام ۲۹بهمن ۵۶ تبریز، اقشار مختلف مردم آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب دیدار کردند.

    بخشی از بیانات ایشان در این دیدار به شرح زیر است:

    * واقعاً ۲۲بهمن امسال در سرتاسر کشور، ۲۲بهمن متفاوتی بود. بعد از ۳۹سال این حرکت عظیم مردمی شبیه معجزه است.

    *در هیچ جای دنیا هم، چنین چیزی وجود ندارد که بعد از قریب ۴دهه، خود مردم وارد میدان شوند، خیابان‌ها را پر کنند و خودشان شعار بدهند و حضور خود را نشان بدهند و از انقلابشان دفاع کنند؛ این در هیچ‌کدام از انقلاب‌های چندقرن اخیر وجود نداشته است، در هیچ‌جای جهان چنین چیزی نیست؛ این مخصوص ایران است.

    *۴۰سال است که مأمن مردم، پرچم برجسته و بلند انقلاب است؛ و این در حالی است که مردم از برخی مسائل جاری کشور انتقاد دارند. ما کاملاً در جریان گله ها و شِکوه‌های مردم هستیم. به ما هم می‌گویند و [به ما هم] منتقل می‌شود، اما وقتی پای انقلاب و نظام در میان است، مردم این‌جور وارد میدان می‌شوند و حرکت می‌کنند.

    *یک آگاهی انقلابی و کمال سیاسی در ملت ایران به وجود آمده که می‌توانند بین «نظام انقلابی امت و امامت» و «تشکیلات دیوان‌سالاری» تفکیک کنند؛ در یک‌جا انتقادی داشته باشند اما از اصل نظامی که به‌وسیله‌ی انقلاب به وجود آمده است با همه‌ی وجود دفاع کنند.

    *انتقاد مردم، فقط از دولت و مجلس و قوه‌ی قضائیه نیست؛ نه، ممکن است از شخص حقیر هم انتقاد داشته باشند اما این انتقاد منافاتی ندارد با ایستادگی پای نظام اسلامی و نظام انقلابی که با فداکاری این ملت به وجود آمده است.

    *خدمات انقلاب به ایران، خدمات بسیار زیادی است و یک فهرست طولانی در این زمینه وجود دارد؛ لکن مهم‌ترین کار اصولی انقلاب، تبدیل نظام طاغوت‌سالار به نظام مردم‌سالار -آن‌هم با الهام از تعالیم اسلامی و قرآن- است.

    *اثر مردم‌سالاری، زنده کردن استعدادها هم هست. وقتی مردم وارد میدان شدند و به آن‌ها اعتماد شد، این‌جوری می‌شود؛ حس اعتماد به‌نفس ملی در مردم زنده می‌شود، آن‌وقت در میدان‌های علمی و صنعتی پیشرفت می‌کنند، در دانش‌های نوپدید پیشرفت می‌کنند و در تأثیرگذاری سیاسی در منطقه هم پیشرفت می‌کنند. این‌ها همه ناشی از حضور مردم و تأثیرگذاری مردم بر روی حوادث کشور است. ملت عظمت پیدا می‌کند.

    * نتیجه‌ی مردم‌سالاری، پیشرفت کشور است. ما دهه‌ی سوم انقلاب را دهه‌ی «پیشرفت و عدالت» نام‌گذاری کردیم؛ «پیشرفت» به‌معنی واقعی کلمه در کشور اتفاق افتاده است. «عدالت» را نمی‌گویم، درباره‌ی عدالت ما عقب‌مانده هستیم، خودمان اعتراف می‌کنیم.

    *در همه‌ی زمینه‌ها پیشرفت اتفاق افتاده اما در زمینه‌ی عدالت باید کار کنیم و باید از مردم و خدا عذرخواهی کنیم. درباره عدالت مشکل داریم. ان‌شاءالله با همت مردان و زنان کارآمد در این ناحیه هم پیشرفت خواهیم کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.