×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی صدیق - شهردار لاهیجان با رعایت عدالت کوچه‌های این شهر را ترمیم و یا آسفالت مجدد کند | برخی از شهدا از بسیاری از امام زاده ها نیز مقامشان بالاتر است - امام جمعه لاهیجان

امام جمعه لاهیجان گفت: من با کسی دشمنی ندارم ولی اگر مسئولی نتواند به وظیفه خود عمل کند و موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم سازد بنده مجبورم از همین تریبون نام آن مسئول یا نهاد را اعلام کنم.

به گزارش «بامردم»، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی صدیق در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان لاهیجان به ادامه مباحث سبک زندگی اسلامی و قرآنی پرداخت و اظهار داشت: انسانی که هم دنیا و آخرت را می خواهد باید با ۵ چیز در تعامل باشد.

وی یکی از آن پنج مورد را تعامل با خود دانست و تاکید کرد: فرد باید به کاری که می خواهد انجام دهد بیاندیشد و ابعاد آن کار را بررسی کند.

خطیب جمعه لاهیجان علم آموزی و افزایش دانش را یکی دیگر از خصوصیت های انسان هایی که به دنیا و آخرت خود می اندیشند، دانست و افزود: همه باید به دنبال یادگرفتن و علم آموزی باشیم،دانستن و یادگیری خوب است ولی الویت باید باید یادگیری علم هایی باشند که نیاز جامعه است و برای دین و دنیای ما مفید باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیق با اشاره به حدیث «أول العلم معرفه الجبار و آخر العلم تفویض الأمر إلیه» تاکید کرد: سر آغاز علم، شناخت خداوند جبّار و سرانجام آن، واگذارى امور به او است، اگر خدا در زندگی ما باشد دیگر انحراف و فساد نداریم همه مشکلات به خاطر این است که خداوند را فراموش کرده ایم.

وی در ادامه با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین (س) گفت: بعد از حضرت فاطمه (س) دومین بانویی که در تاریخ نامدار می باشد، حضرت ام البنین (س) است.

امام جمعه لاهیجان با تاکید بر توجه به زندگی نامه و ارزش شهدا، تصریح کرد: لاهیجان ۶۵۰ شهید دارد، به والله این ها امام زاده هستند بنده معتقد هستم برخی از شهدا از بسیاری از امام زاده ها نیز مقامشان بالاتر است، باید برای شهدا ارزش قائل شویم و فقط به دعا کردن بسند نکنیم باید دل و قلب خود را صاف کنیم و ارزش شهدا را درک کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیق در رابطه با اهمیت ازدواج و ویژگی های افراد برای ازدواج تصریح کرد: امیرالمومنین می فرمودند می خواهم زنی برایم بگیرید که خودش و خانواده‌اش اصیل، نجیب، دلیر، شجاع، خدا شناس، فداکار، اهل ایثار و مودبر باشد.

وی خطاب به جوانان افزود: نروید در اینترنت و فضای مجازی و جست و جو نکنید و نگویید که غیر از این دختر دیگری را نمی خواهم، پسرم قیافه گولت می زند، ظاهر او فریبت می دهد، حرف پدر و مادر دلسوز و دانای خود را گوش دهید و به راهنمایی ها و تجربه آن ها دقت کنید، به سواد خود ننازید، سواد خیلی خوب است اما فریبت ندهند چرا که پخته نیستی، بنده خودم دکتری دارم اما به ولله این چیزی نیست.

ایشان در ادامه با توجه به فرا رسیدن سال جدید و همچنین گردشگر پذیر بودن این شهر از شورای شهر لاهیجان و در رأس آنها از شهردار محترم خواستند تا با رعایت عدالت تمامی کوچه های این شهر ترمیم و یا آسفالت مجدد شود.
ایشان با یادآوری اینکه چندین سال است اجرای تقاطع میدان گیل به کندی پیش می‌رود از مسئولین این امر خواستند تا در اسرع وقت وضعیت ساخت این تقاطع مشخص شود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیق گفت: من با کسی دشمنی ندارم ولی اگر مسئولی نتواند به وظیفه خود عمل کند و موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم سازد بنده مجبورم از همین تریبون نام آن مسئول یا نهاد را اعلام کنم و در این خصوص با مثال بیت شعر «نیش عقرب نه از ره کین است، اقتضای طبیعتش این است» تاکید کرد که کسی از بنده رنجیده خاطر نشود.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.