جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • خانواده‌های ایثارگران باید احساس کنند که همگان توجه ویژه‌ای به آن‌ها دارند
    13 اسفند 1396 - 17:20
    شناسه : 120962
    1

    معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: خانواده‌های ایثارگران باید احساس کنند که همگان توجه ویژه‌ای به آن‌ها دارند، بنابراین اگر درجایی ضعفی وجود دارد ، با افراد مقصر برخورد و درجایی که خوب عمل می‌کنند ، نیز تشویق کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ علی‌اصغر جمشید نژاد روز یکشنبه در نشست […]

    پ
    پ

    4514 - خانواده‌های ایثارگران باید احساس کنند که همگان توجه ویژه‌ای به آن‌ها دارند - استاندار گیلان

    معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: خانواده‌های ایثارگران باید احساس کنند که همگان توجه ویژه‌ای به آن‌ها دارند، بنابراین اگر درجایی ضعفی وجود دارد ، با افراد مقصر برخورد و درجایی که خوب عمل می‌کنند ، نیز تشویق کنیم.

    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ علی‌اصغر جمشید نژاد روز یکشنبه در نشست با مسئولین ایثار گران دستگاه‌های اجرایی استان با توصیفی از ایثارگری افزود: ایثار گران طبقه‌ای از جامعه ما هستند که متعالی‌ترین باورها رادارند و نسبت به این باورهایشان ،جان‌فشانی می‌کنند تا کار بزرگی را انجام دهند و این اوج اخلاق است.

    وی تصریح کرد: ما نباید نسبت به این اقشار که از بهترین‌ها هستند ناسپاسی و کم‌لطفی داشته باشیم، بنابراین در چارچوب قانون بایستی برای آن‌ها کار انجام دهیم.

    وی با اشاره به مراحل تصویب یک قانون برای اجرا در دستگاه‌های اجرایی گفت: راهکارها بایستی در مجلس و شورای نگهبان به تصویب برسد و بعد دولت آن‌ها را اجرا کند که در همین رابطه ، سالیان سال برای تصویب قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مقاومت می‌شد.

    جمشید نژاد ادامه داد:  قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران  در مقطعی از زمان موردتوجه قرار گرفت و در دولت یازدهم آیین‌نامه اجرایی آن تصویب و اکنون ابلاغ‌شده است؛ اما اگر مقررات وجود داشته باشد ولی متولی نداشته باشد ، قانون معلق می‌ماند.

    وی با تأکید بر ضرورت تسلط کامل بر قوانین  مربوط به ایثارگران توسط مسئولان مربوطه افزود:  قانون برنامه ششم و همچنین آیین‌نامه اجرایی مربوط به قانون جامع خدمات‌رسانی را مطالعه کنید  و با آگاهی، تسلط کامل و بر اساس مقررات از حق ایثارگران در مقابل هرکسی که به هر دلیلی مانعی برای اجرای قوانین است   دفاع کنید.

    وی خاطرنشان کرد: اگر دستگاهی توجیه نیست حتماً بایستی سلسله‌مراتب را پیگیری و موردبررسی قرار دهیم.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان تصریح کرد: امروز نوبت ماست از حق کسانی که دستشان از دنیا کوتاه است اما بازماندگانی دارند و یا محدودیت‌هایی از جان‌فشانی‌هایشان به وجود آمده است، دفاع کنیم و قوانین را به نفع آن‌ها تعبیر و تفسیر کنیم.

    وی خاطرنشان کرد: خانواده‌های ایثارگران باید احساس کنند که همگان توجه ویژه‌ای به آن‌ها دارند، بنابراین اگر درجایی ضعفی وجود دارد ، با افراد مقصر برخورد و درجایی که خوب عمل می‌کنند ، نیز تشویق کنیم.

    جمشیدی نژاد تصریح کرد: باید تعداد تشکل‌های ایثارگران در استان افزایش یابد و برای احقاق حقوقشان پیگیری کنیم تا بتواند اثرگذار باشد.

    وی به دغدغه اشتغال خانواده‌های ایثار گران نیز اشاره و بیان کرد: اشتغال یک دغدغه عمومی جامعه است، اما بایستی توجه داشته باشیم که دولت برای چابک شدن در هر دوره استخدامی محدودتر می‌شود و ظرفیت امکان اشتغال همه در سیستم دولتی  امکان‌پذیر نیست.

    وی تصریح کرد: به دلیل سیاست‌های خاصی که  اوایل انقلاب اعمال‌شده با جمعیت زیادی در دهه 60 روبرو شدیم که امروز ما باید پاسخگوی اشتغال آن‌ها باشیم.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان خاطرنشان کرد: اگر همه سازمان‌ها وادارات لشکری و کشوری استخدام‌هایشان را انجام بدهند ، بازهم پاسخگوی این جمعیت نیست ؛ ازاین‌رو دولت بسترهایی  در خارج از سیستم دولتی در بخش‌های تولیدی و اقتصادی جهت اشتغال فراهم می‌کند.

    وی خاطرنشان کرد: در صورت استفاده مطلوب  از  این بسترها، این اشتغال‌زایی می‌تواند به‌مراتب  از اشتغال دولتی موفق‌تر باشد.

    جمشید نژاد ادامه داد: ما بر اساس وظیفه‌مان بایستی به ایثار گران در بخش‌های مختلف ازجمله درزمینه های تحصیلی ، زندگی و اشتغال مشورت دهیم و آن‌ها را برای برخورداری از بهترین‌ها هدایت کنیم.

     وی در ادامه با تأکید براین که بازدیدها  از خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان باید بیشتر شود ، گفت: بازدیدها  نباید منحصر به خانواده خاصی از شهدا، ایثارگران و آزادگان شود هرچند که قطعاً این عزیزان از منزلت بالایی برخوردار هستند، ولی همه آحاد این اقشار بایستی  موردتوجه قرار بگیرند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.