چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41340 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • استاندار به تعارف و مصلحت اندیشی به جوانان اعتقاد دارد | ما در این نظام هر زمان به جوانان اعتماد کردیم نتیجه گرفتیم
    13 اسفند 1396 - 20:17
    شناسه : 120987
    0

    پایگاه خبری رها نوشت: یکی از برجسته ترین نتایج تغییرات مدیریتی در سطح استان گیلان، توجه بیش از پیش به نیروی جوان و استفاده از جوانان در بدنه مدیریتی استان بوده است. حضور دکتر مصطفی سالاری جوان ترین استاندار کشور به عنوان استان دار گیلان، امید جوان گرایی در سیستم بوروکراسی استان را بیش از […]

    پ
    پ

    دکتر منصور یوسفی - استاندار به تعارف و مصلحت اندیشی به جوانان اعتقاد دارد | ما در این نظام هر زمان به جوانان اعتماد کردیم نتیجه گرفتیم - استاندار

    پایگاه خبری رها نوشت: یکی از برجسته ترین نتایج تغییرات مدیریتی در سطح استان گیلان، توجه بیش از پیش به نیروی جوان و استفاده از جوانان در بدنه مدیریتی استان بوده است. حضور دکتر مصطفی سالاری جوان ترین استاندار کشور به عنوان استان دار گیلان، امید جوان گرایی در سیستم بوروکراسی استان را بیش از پیش زنده کرده است. دکتر سالاری از ابتدای سکان داری ساختمان بلوار معلم با ابلاغ بخشنامه استفاده از جوانان در بدنه اداری استان و سپس انتخاب سه بخشدارِ جوانِ با دانش توانست گام های موثری را در زمینه استمرار این امید بردارد.

    بر همین اساس گفتگویی داشتیم با دکتر منصور یوسفی از فعالان دانشگاهی و سیاسی تا نظر وی را در مورد تغییراتی این چنین جویا شویم.

    در ابتدا از لزوم جوانگرایی در سیستم مدیریتی استان گیلان جویا شدیم. دکتر یوسفی درباره این پرسش این گونه پاسخ داد، حدود چهل سال یعنی بیش از یک دوره کامل مدیریتی از انقلاب اسلامی گذشته است. به همین دلیل نظام اداری کشور نیاز به بازسازی کامل و به کار گماردن نیروی جوان برای آغاز و ادامه حیات سیستم اداری جدید مملکت را دارد که این نیاز به وضوح احساس می شود. به همین خاطر بعد از چهل سال شاداب تر کردن و تزریق خون تازه به نظام دیوانی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

    رئیس ستاد دکتر روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان تالش در مورد شیوه های تزریق نیروی جوان در ساختار مدیریتی معتقد است، معمولا پشتوانه سازی از دو طریق در نظام اداری اتفاق می افتد. یک مسیر این است که نیروهای جوان اداری با گذراندن دوره های آموزشی و کلاس های ضمن خدمت و همچنین با کسب تجربه در سنوات خدمتی بتوانند مسیر ارتقای اداری را طی کنند و حتی تبدیل به مدیران توانمندی شوند. اما مسیر دوم که بسیار مهم است. جوانان تحصیل کرده و متخصصی که از ظرفیتها و توانمندی های بالاتری برخوردارند که با جذب و آغاز خدمت اداری نبوغ، جدیت و پشتکار لازم حودشان را بروز داده و استعدادهای بالقوه خودشان را به بالفعل تبدیل خواهند کرد.

    کاندیدای لیست امید دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال با اشاره به تلاش های تحسین برانگیز استاندار گیلان دکتر سالاری در حمایت از جوانان ادامه داد، معتقدم در یک چنین آوردگاه مدیریتی بسیار شجاعت و جسارت می خواهد تا اینچنین تصمیم گیری در سطح استان توسط استاندار اتخاذ گردد. باید خطاب به دکتر سالاری گفت “با تو می شود دل به دریا زد” چرا که ایشان تعارف و مصلحت اندیشی را در این رابطه کنار گذاشت و بدون سابقه حضور مدیریتی در گیلان به نیروهای جوان فعال و کارآمد گیلانی اعتماد کرد که حرکتی بس ستودنی و قابل تقدیر است. اعتماد به جوانانی همچون سارنگ حسن پور، فرشاد موسوی و یا در بخش کرگانرود تالش انتصاب مانی زرشکی جای سپاس و امتنان دارد.

    دکتر یوسفی در همین رابطه ادامه داد، بسیار امیدوارم که اولین گام استاندار محترم در زمینه جوانگرایی تبدیل به آخرین گام نشود زیرا که ما نیروهای متخصص و متعهد جوان به اندازه کافی در این استان داریم که برای تلاش شبانه روزی و توسعه پایدار منطقه لحظه شماری می کنند. رئیس ستاد دکتر روحانی در تالش در ادامه با اشاره به لزوم همراهی سایر دستگاه ها با دکتر سالاری افزود، شایان ذکر است که آقای دکتر سالاری یک نفر است و مجموعه استانداری، فرمانداران، مدیران کل و نمایندگان مجلس در اعتماد به جوانان باید ایشان را یاری دهند تا ثمره خدمتشان را ببینند. وی در پایان با اشاره به تجربه اعتماد به جوانان در نظام جمهوری اسلامی گفت، ما در این نظام هر زمان به جوانان اعتماد کردیم نتیجه گرفتیم. از صحنه های انقلاب گرفته تا هشت سال دفاع مقدس، تا نیروهای بسیجی و سازندگی های مختلف و متنوع همه و همه به دست نیروهای پرتوان و جوان این مملکت بوده است. ما نباید فراموش کنیم که هنوز هم به مدد خون های ریخته شده این قشر مملکت ما از گزند آسیب های بی شمار مصون مانده است.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.