پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41354 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چه کسی گفته زن باید خانه بنشیند؟ | در هیچ دینی همچون اسلام به زنان بها داده نشده است
    18 اسفند 1396 - 15:32
    شناسه : 121281
    0

    امام‌جمعه لاهیجان تأکید کرد: چه کسی گفته است که در اسلام، زن جایگاه ندارد، چه کسی گفته زن باید خانه بنشیند و عنوان ندارد؟ خواهر من دختر من بیا با بدحجابی و … لگد بر پهلوی حضرت زهرا (س) نزن … تو هیچ می‌دانی با این حجاب برداشتن خود چه می‌کنی؟ این بدین معناست که […]

    پ
    پ

    بهره‌برداری از 3 طرح عمرانی در شهرستان لاهیجان با حضور استاندار گیلان 20 - چه کسی گفته زن باید خانه بنشیند؟ | در هیچ دینی همچون اسلام به زنان بها داده نشده است - امام جمعه لاهیجان

    امام‌جمعه لاهیجان تأکید کرد: چه کسی گفته است که در اسلام، زن جایگاه ندارد، چه کسی گفته زن باید خانه بنشیند و عنوان ندارد؟ خواهر من دختر من بیا با بدحجابی و … لگد بر پهلوی حضرت زهرا (س) نزن … تو هیچ می‌دانی با این حجاب برداشتن خود چه می‌کنی؟ این بدین معناست که امام حسین (ع) را قبول نداری.

    به گزارش «بامردم»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی صدیق در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان لاهیجان خطاب به بانوان گفت: حجاب غیر از اهمیت و شخصیت دادن به افراد چیز دیگری دارد؟ به طلافروشی نیز که برویم طلافروشان طلای ناب را در دسترس عموم نمی‌گذارند، اسلام نیز می‌خواهد بانوان طلای ناب باشند و برای زنان ارزش قائل شده است، در هیچ دینی همچون اسلام به زنان بها داده نشده است.

    خطیب جمعه لاهیجان با بیام اینکه کلمه اجباری معنایی ندارد، گفت: مگر دین اجباری است؟ چه کسی به شما گفت بیایید مسلمان شوید، «لا اکراه فی الدین» اما حالا که مسلمان شده‌اید، اسلام شرایطی دارد، حکومت ما حکومت اسلامی است ما این‌همه شهید برای حفظ ارزش‌ها داده‌ایم، یکی از بزرگ‌ترین ارزش‌ها حجاب است.

    وی ادامه داد: ارزنده‌ترین ارزش زن حفظ حجاب است، خواهر من با بدحجابی می‌خواهید به آمریکا بگویید که من با شهدا مخالفم؟ من با ارزش‌های اسلامی مخالفم و طرفدار آمریکا و اسرائیل و داعشی و وهابی و ضد اسلام هستم؟

    امام‌جمعه لاهیجان افزود: می‌خواهید راحت باشید و بی‌حجاب بروید در خانه‌هایتان آزادباشید، همان‌طور که سیگار و دود آن ضرر دارد و یک نفر نمی تواند در اتوبوس سیگار بکشد و فضای اتوبوس را آلوده کند، یک زن نیز نمی‌تواند با بی‌حجابی فضا و خیابان‌ها را آلوده کند.

    وی گفت: در دنیا زنی باشخصیت تر، باشرف‌تر، بافضیلت تر و آینده‌نگرتر از حضرت زهرا (س) نداریم، چرا بانوان و زنان جامعه ما این‌ها را الگو قرار ندهند.

    حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیق افزود: حضرت فاطمه (س) بسیار بامروت و ولایت مدار بود، او فدای رهبرش شد باوجوداینکه ازلحاظ عظمت و خانوادگی از امام علی (ع) برتر بود و در آن جو خفقان، ولایت مدار بود چراکه اسلام زنده نمی‌ماند جز اینکه رهبری وجود داشته باشد.

    امام‌جمعه لاهیجان تأکید کرد: چه کسی گفته است که در اسلام، زن جایگاه ندارد، چه کسی گفته زن باید خانه بنشیند و عنوان ندارد؟ خواهر من دختر من بیا با بدحجابی و … لگد بر پهلوی حضرت زهرا (س) نزن … تو هیچ می‌دانی با این حجاب برداشتن خود چه می‌کنی؟ این بدین معناست که امام حسین (ع) را قبول نداری.

    وی در ادامه سخنان خود به در پیش بودن چهارشنبه‌سوری اشاره کرد و گفت: اینکه می‌خواهی از روی آتش بپری، بپر، ایرادی ندارد اگر شادی‌ات این است شادباش، کسی مخالف چهارشنبه‌سوری نیست اما مراقب نیز باشید، در آن شب جمع های مختلط دختر و پسر و رقص کردن و ایجاد وحشت کردن و … جایگاهی ندارد، پدران و مادران باید مراقب فرزندان خود باشند.

    حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیق افزود: خانواده‌ها سالیان سال فرزندان خود را بزرگ می‌کنند و از او مراقبت می‌کنند باید در این روزها نیز مراقب آن‌ها باشند تا نکند خدای‌ناکرده به خاطر یک اشتباه سلامت خود را به خطر بیاندازند، پدران و مادران نباید بگویند که نمی‌توانیم فرزندان خود را کنترل کنیم.

    وی ادامه داد: در این شب ممکن است دشمنان ما و آمریکایی‌ها بخواهند تحرکاتی انجام دهند و برای جوانان ما خطر بیافرینند، اما ما به احدی اجازه کوچک‌ترین جسارتی به نظام را نخواهیم داد.

    امام‌جمعه لاهیجان با اشاره به فرارسیدن هفته منابع طبیعی و  روز درختکاری گفت: همه فواید درختان و درخت‌کاری را می‌دانید و نیازی به بازگو کردن آن‌ها نیست پس درخت بکارید و به محیط‌زیست و جامعه کمک کنید.

    حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیق در پایان خطاب به همه مسئولین عنوان کرد: ایام عید نوروز در پیش است، ادارات باید به ارباب‌رجوع خود احترام بگذارند، اگر کسی با ارباب‌رجوع خود بد برخورد کند معلوم است که او عادل و عاقل نیست.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.