×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دکتر میرشمس مؤمنی زاده فرماندار انزلی - کاهش اعتیاد بسیاری از آسیب‌ها در جامعه را کاهش می‌دهد - اعتیاد

فرماندار شهرستان بندرانزلی گفت: اعتیاد منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و کاهش اعتیاد بسیاری از آسیب‌ها در جامعه را کاهش می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بندرانزلی: میر شمس مؤمنی زاده فرماندار بندرانزلی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان که با حضور محمدحسین شاه کوهی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد بر لزوم مبارزه جدی با انواع مواد مخدر با رویکرد اجتماع‌محور تأکید نمود و گفت: مبارزه با مواد مخدر امری دووجهی است . اول آنکه اعتیاد مشکلاتی برای خانواده‌ها و جامعه ایجاد می‌کند و دوم اینکه پدیده اعتیاد خود منشأ خیلی از آسیب‌های دیگر در جامعه است.
وی به‌طور مصداقی به پدیده طلاق اشاره کرد و اظهار داشت : به استناد آمارهای موجود ۳۴ درصد طلاق‌ها در کشور ناشی از اعتیاد است و در این رابطه ۶۰ درصد تقاضا از سوی بانوانی است که همسرانشان معتاد هستند. لذا اگر با این پدیده خانمان‌سوز به‌طورجدی مبارزه کنیم درواقع با خیلی از معضلات و آسیب‌های دیگر اجتماعی مبارزه کرده‌ایم که طلاق فقط یکی از آن‌ها است.
وی افزود: اگر آمار ابتلا به اعتیاد را کاهش دهیم بالطبع آمار خیلی از جرائم و بزهکاری‌ها در حوزه‌های دیگر را کاهش می‌دهیم. به این جهت مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم و حیاتی است و همه باید آن را جدی بگیرند.
مؤمنی زاده به آمار معتادان کشور اشاره کرد و گفت: خانواده‌های بسیار زیادی در آتش این معضل می‌سوزند که عدد آن‌ها رقم بسیار سنگینی است و ضرورت دارد با توجه به خطری که ازاین‌جهت جامعه را تهدید می‌کند جدی‌تر در این مبارزه وارد شویم و البته درایو راستا بحث پیشگیری را بر مقابله مقدم بدانیم و توجه داشته باشیم که قدم اول در پیشگیری آموزش است .
فرماندار بندرانزلی بر لزوم بهره‌گیری از ابزار و امکانات روز و متنوع در امر آموزش و پیشگیری تأکید کرد و ادامه داد: نتیجه و خروجی عملکرد و فعالیت‌ها و میزان تأثیرگذاری آن‌ها نیز بسیار مهم است که باید مستمراً سنجش و نتایج آن نیز کمی و کنترل شود.
وی تصریح کرد نتیجه اقدامات باید منجر به کاهش ورودی به عرصه اعتیاد و افزایش خروجی از این عرصه باشد.
در ادامه این جلسه محمدحسین شاه کوهی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با ارائه آمار سطح زیر کشت خشخاش در جهان به هجمه گسترده سوداگران مرگ اشاره نمود و گفت: مواد مخدر چهارمین بحران جهانی است و همه دنیا را تهدید می‌کند. همچنین چهارمین عامل مرگ‌ومیر در ایران است که روزانه ۱۰ نفر را به کام مرگ می‌کشاند و همچنین چهارمین رتبه کسب درآمد غیرقانونی بالا را به خود اختصاص داده و این نشان از آن دارد که سوداگران مرگ جز به ثروت‌اندوزی به چیز دیگری نمی‌اندیشند.
وی افزود: دولت تدبیر و امید در ابتدای کار خود بحث اجتماعی مبارزه با مواد مخدر را در دستور کار خود قرار داد زیرا برای مقابله با این بلای خانمان‌سوز چاره‌ای جز آگاهی بخشی و پیشگیری نیست تا بتوان کاهش تقاضا را به وجود آورد و در این مسیر وجود تشکل‌های مردم‌نهاد بهترین فرصت برای دست‌یابی به این هدف است .
شاه کوهی به لزوم اقدامات آموزشی و فرهنگی اشاره نمود و افزود : استفاده از معلمین متعهد و بانفوذ در مراکز آموزشی برای ارتقای سطح دانش و توانمندسازی دانش آموزان از برنامه‌هایی است که در دستور کار آموزش‌وپرورش قرارگرفته و تاکنون ۱۸۶ هزار جلد کتاب آموزشی در مقابله با اعتیاد در سه مقطع تحصیلی به چاپ رسیده است تا در آگاهی بخشی دانش آموزان با خطرات مواد مخدر ، استفاده شود .
وی مهارت فرزند پروری در جامعه در مهد خانواده را از ضروریات عنوان نمود و افزود : امروز دشمن مواد مخدر را سلاحی برای مبارزه با نظام جمهوری اسلامی قرار داده و جامعه دانش‌آموزی مهم‌ترین هدف دشمنان است که باید آن را از این خطر دورنگه داریم .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.