به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر در شمال کشور شهرک توریستی نمک آبرود است که در استان مازندران قرار دارد و با مجموعه ای از امکانات مناسب از گردشگران به خوبی استقبال می کند و خاطره ای خوش برای شان می سازد. این منطقه توریستی همه چیز را برای تان مهیا کرده است تا بتوانید خستگی های تان را از تن به در کنید و طعمی متفاوت به تعطیلات و فراغت خود ببخشید.

می خواهیم وارد دنیای متفاوت نمک آبرود شویم و به گوشه گوشه آن سر بزنیم تا مبادا در سفرتان به این مکان از تجربه های شیرین آن جا بمانید.

  • نمک آبرود یکی از پرطرفدارترین مقاصد در میان مسافران استان مازندران است.
  • این منطقه توریستی، امکانات مناسب و خوبی از جمله رستوران، سرویس بهداشتی، پارکینگ، مرکز خرید و … را در اختیار شما قرار می دهد.
  • یکی از مشهورترین امکانات این شهرک توریستی تله کابین آن است که مسافران زیادی را به سوی خود می کشاند.

نمک‌آبرود نام شهرکی توریستی و مسکونی است که در میانه های راه چالوس به تنکابن قرار دارد. این شهرک حدود 650 هکتار وسعت دارد و از شمال به دریای خزر و از جنوب به ارتفاعات مدوبن از رشته کوه البرز، محدود شده است.

به طور کلی نمک آبرود به دو بخش تقسیم می شود:

بخش مسکونی: در ۸ محله ساخته شده و تا یکصد هزار نفر را می تواند پاسخگو باشد. معابر ورودی به آن از سایر نقاط شهرک جدا شده است.

بخش توریستی: مجموعه ای از امکانات تفریحی و رفاهی است که می تواند پاسخگوی نیاز مسافران از راه های دور و نزدیک باشد و هیجان و شادی را برای شان به ارمغان آورد.

درختان خودرو و انبوهى در این مجموعه وجود دارند و وجود شمشادهایی با عمر بیش از 700 سال و گونه‌هاى مختلف گیاهان توسکا، ملچ و افرا زیبایی آن را دوچندان کرده است. این شهرک توریستی با وجود طبیعت بکر و وحشى و حفظ سیستم‌ هاى اکولوژیکى یکى از پارک‌ هاى جنگلى زیباى ایران را نیز در خود دارد و با داشتن امکانات مناسب یکی از مقاصد پرطرفدار توریستی در کشورمان محسوب می شود.

دیدنی ها و تفریحات نمک آبرود

آنچه که نمک آبرود را به مقصدی جذاب و متفاوت تبدیل کرده، وجود امکانات متنوع در آن است. این امکانات باعث می شوند در هر لحظه تفریحی خاص و متفاوت را تجربه کنید و سفرتان را از یکنواختی در بیاورید. در ادامه به معرفی دیدنی ها و تفریحاتی خواهیم پرداخت که در این سفر انتظار شما را می کشند:

1- تله کابین نمک آبرود | لمس زیبایی ها از ارتفاع

یکی از مهم ترین و پرطرفدار ترین بخش های شهرک توریستی نمک آبرود، تله کابین آن است که در جنوب شرقی آن قرار دارد. این تله کابین امکان صعود به بالای قله زیبای مدوبن و دیوحمام را فراهم می‌کند تا از تماشای چشم اندازها و مناظر لذت ببرید. شما می توانید سوار بر این تله کابین ها شوید و حسابی لذت ببرید. همان طور که به ارتفاعات بالاتری می روید، منظره زیبای پانورامای جنگل و دریای خزر پیش روی شما قرار می گیرد و می توانید همه چیز را از ارتفاع به تماشا بنشینید.

در حال حاضر دو خط تله کابین در نمک آبرود فعال است:

خط یک

این خط دارای ۴۲ کابین ۴ نفره است که مسیر ۲۱۰۰ متری را با سرعت ۳ متر بر ثانیه و در کمتر از 15 دقیقه طی می کند. ارتفاع دکل تله کابین بین ۴ الی 50 متر است و متوسط جابه جایی مسافران در طول سال با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی منطقه و همچنین ایام تعطیل سال تغییر می کند.

ساعات کار: همه روزه و با توجه به حجم مسافران از ساعت 08:00 تا 19:00

توجه داشته باشید که حجم زیاد مسافران در روزهای تعطیل ممکن است بر این ساعت کاری تاثیر بگذارد و تا قبل از پایان ساعات کاری تله کابین بلیت تمام شود.

بهای بلیت برای هر نفر: 25000 تومان برای اتباع ایرانی و 35000 تومان برای اتباع خارجی

قیمت های ویژه:

جانبازان، خانواده شهدا و آزادگان 13000 تومان

اردوهای دانش آموزی، دانشجویی و طلاب 13000 تومان

هتل‌های طرف قرارداد 13000 تومان

آژانس‌های مسافرتی و تورهای سیاحتی 20000 تومان

بازدید گروهی از طرف ارگان‌های دولتی 15000 تومان

برای برخورداری از هر یک از تخفیف های بالا به همراه داشتن مدارک الزامی است.

خط دو 

دومین خط تله کابین نمک آبرود 1700 متر طول دارد که با سرعت 6 متر بر ثانیه حرکت می کند و گردشگران را به قله بکر و دست نخورده دیوحمام می رساند. این خط دارای 35 کابین فایبرگلاس است که هر یک 6 نفر ظرفیت دارند.

ساعات کار: با توجه به حجم مسافران از ساعت 08:00 تا 19:00

توجه داشته باشید که حجم زیاد مسافران در روزهای تعطیل ممکن است بر این ساعت کاری تاثیر بگذارد و تا قبل از پایان ساعات کاری تله کابین بلیت تمام شود.

بهای بلیت برای هر نفر: 25000 تومان برای اتباع ایرانی و 35000 تومان برای اتباع خارجی

قیمت های ویژه:

جانبازان، خانواده شهدا و آزادگان  13000 تومان

اردوهای دانش آموزی، دانشجویی و طلاب 13000 تومان

هتل‌های طرف قرارداد 13000 تومان

آژانس‌های مسافرتی و تورهای سیاحتی  20000 تومان

بازدید گروهی از طرف ارگان‌های دولتی 15000 تومان

برای برخورداری از هر یک از تخفیف های بالا به همراه داشتن مدارک الزامی است.

نگاهی تخصصی به تله کابین نمک آبرود

این تله کابین، مرتفع ترین تله کابین کشور است که در سال 1372 با تلاش کارشناسان ایرانی احداث شده و به بهره برداری رسیده است. تله کابین نمک آبرود به لحاظ نگهداری و سرویس دهی در بین شرکت های دیگرِ داخلی و خارجی مورد توجه قرار گرفته و بررسی ها مبنی بر این است که امنیت مسافران در این دستگاه در اولویت قرار دارد. خطوط این تله کابین جهت امنیت بیشتر، هر روز بازبینی شده و کلیه تعمیرات و یا تعویض قطعات شامل تعویض چرخ های دکل، لاستیک های دکل، بلبرینگ ها و … به صورت روزانه و یا سالانه انجام می پذیرد. یکی از ویژگی های این تله کابین این است که کلیه سیستم ها به طور اتوماتیک نواقص و اشکالات سیستم را ردیابی می کنند و آن را به اطلاع کارشناس مربوطه می رسانند تا امنیت کامل در آن برقرار شود. در نتیجه همین مراقبت ها است که تا به حال هیچ گونه حادثه ای در تله کابین نمک آبرود اتفاق نیفتاده و حتا در صورت قطع برق، یک دستگاه ژنراتور و یک موتور اضطراری، برای عملیات تخلیه خط پیش بینی شده است.

– سورتمه نمک آبرود | لمس هیجان

اولین سورتمه احداث شده در ایران را می توانید در نمک آبرود بیابید که به شما هیجانی متفاوت را هدیه می دهد. سوار بر این سورتمه شوید و در حالی که با حداکثر سرعت 25 کیلومتر بر ساعت حرکت می کنید، در طول مسیر خود از لابه لای درختان زیبا و مناظر چشم نواز عبور کنید و از دیدن آنها لذت ببرید.

بهای بلیت برای هر نفر: 25000 تومان

بلیت کودک به همراه والدین: 35000 تومان

نکات مهم برای استفاده از سورتمه نمک آبرود

کودکان کمتر از پنج سال نمی توانند از سورتمه استفاده کنند.

سوار شدن کودکان پنج تا ده سال تنها به همراه والدین و با بلیت دو نفره امکان پذیر است.

هیچ یک از افرادی که از سورتمه استفاده می کنند حق توقف یا پیاده‌شدن در میان راه را ندارند چرا که موجب خطر برای خودشان و سایرین می شوند.

افرادی که دارای نارسایی قلبی هستند، بهتر است از این دستگاه استفاده نکنند.

نحوه دسترسی: این تفریح در قسمت پایینی مجموعه قرار دارد و برای دسترسی به آن نیازی نیست سوار تله کابین شوید.

نگاه تخصصی به سورتمه نمک آبرود

این سورتمه مسیری برابر 1250 متر دارد و از این نظر رکورد‌دار طولانی‌ترین مسیر سورتمه سواری در کشور است. 56 دستگاه سورتمه در نمک آبرود وجود دارد و حداکثر اختلاف ارتفاع مسیر آن از ایستگاه به 90 متر می رسد.

شرکت سازنده این دستگاه ویگاند آلمان بوده و نصب و مونتاژ آن با نظارت کارشناسان شرکت سازنده و توسط شرکت عمران و مسکن شمال صورت گرفته است.

4- پارک ماجراجویی

بخشی در نمک آبرود با نام پارک ماجراجویی وجود دارد که در آن می توانید به سراغ تفریحات زیر بروید:

*زیپ لاین نمک آبرود

اگر سوار بر تله کابین شوید و خودتان را به ارتفاعات برسانید می توانید در آنجا از تفریحی فراموش نشدنی و پر هیجان به نام زیپ لاین نیز استفاده کنید.

زیپ لاین یک سرگرمی هیجان انگیز است که امروزه طرفداران بسیاری به ویژه در میان جوانان دارد. از این تفریح به عنوان یک ورزش جدید یاد می شود که خاستگاه آن به وسیله حمل و نقل در بعضی کوه های آمریکای مرکزی و جنوبی باز می گردد. در این نواحی، افراد برای رفتن از یک کوه یا تپه بزرگ به قسمتی دیگر، از یک کابل و آویزان شدن به آن استفاده می کردند.

بهای بلیت: 25000 تومان

نکته: این بخش فعلا فعال نیست و بنا بر گفته مسوولان در نوروز 97 بازگشایی و مجددا قیمت گذاری می شود.

نحوه دسترسی: این تفریح در قسمت بالایی مجموعه قرار دارد و برای دسترسی به آن باید سوار تله کابین شوید.

*پل معلق نمک آبرود

در کنار زیپ لاین و تجربه هیجان آن می توانید سبکی متفاوت از تفریح را نیز تجربه کنید و آن قدم زدن بر روی پل معلقی است که از طناب و چوب ساخته شده و شما را به چالش مقابله با ترس از ارتفاع دعوت می کند. شاید این پل ها را بیشتر در فیلم ها یا کارتون ها دیده باشید؛ اما این بار در نمک آبرود و با ایمنی کامل می توانید قدم زدن بر روی آن و عبور از ارتفاع را تجربه کنید.

بهای بلیت: 25000 تومان

نکته: این بخش فعلا فعال نیست و بنا بر گفته مسوولان در نوروز 97 بازگشایی و مجددا قیمت گذاری می شود.

نحوه دسترسی: این تفریح در قسمت بالایی مجموعه قرار دارد و برای دسترسی به آن باید سوار تله کابین شوید.

6- پینت بال نمک آبرود | هیجانی رنگارنگ

پینت بال یکی از بازی های بسیار جالب است که  از نظر سطح هیجان در رده بالای جدول ورزش های مهیج قرار دارد. این بازی دارای انواع و شرایط متنوعی است و به عنوان چهارمین ورزش پرتحرک جهان شناخته می شود. این بازی را می توان با حداقل 2 نفر و حداکثر دو تیم 40 نفره انجام داد و لحظاتی خوش را تجربه کرد.

پینت بال در لغت از دو کلمه paint به معنی رنگ و ball به معنی توپ تشکیل شده و ورزشی است که با حضور دو تیم انجام می‌ شود. هدف از این بازی تصاحب پرچم آویخته شده در انتهای زمین و انتقال آن به قرارگاه مرکزی تیم خودی است. هر کدام از بازیکنان این بازی باید مجهز به لباس فرم، ماسک، دستکش، پد گردن، کفش و اسلحه ویژه پینت بال و تعدادی گلوگه رنگی و … باشند تا بتوانند شورو هیجان یک تعقیب و گریز مسلحانه را در یک نبرد واقعی و ایمن تجربه کنند.

پینت بال نمک آبرود به عنوان بزرگترین پینت بال جنگلی کشور شناخته می شود و در سایه سار درختان توسکا و همچنین محیطی کاملا طبیعی قرار گرفته است.

شرکت تولید کننده پینت بال، تیپ من آمریکا (Tipman) است و مدیریت آن را فرشید خوشنام وند بر عهده دارد.

ساعات کاری: 10:00 تا 20:00

بهای بلیت برای هر نفر: 30000 تومان برای تجهیزات و 50 عدد گلوله

قیمت های ویژه:

در ایام غیر تعطیل برای تورهای گردشگری 20 درصد تخفیف در نظر گرفته شده و برای مدارس نیز به ازای هر سه نفر یک نفر رایگان محسوب می شود.

نکات مهم در مورد پینت بال نمک آبرود

در صورت باران شدید، سایت پینت بال تعطیل است.

تمامی افراد بالای 10 سال می توانند این بازی را انجام دهند.

این بازی برای افرادی که به تازگی عمل جراحی انجام داده اند، خانم‌های باردار و کسانی که از سلامت کامل برخوردار نیستند، ممنوع است.

برای رزرو و کسب اطلاعات بیشتر حتما با شماره های زیر تماس بگیرید:

تماس: 01152186909

فاکس: 01152186889

نحوه دسترسی: این تفریح در قسمت پایینی مجموعه قرار دارد و برای دسترسی به آن نیازی نیست سوار تله کابین شوید.

7- پیست کارتینگ نمک آبرود | لمس ایمن سرعت

کارتینگ فعالیتی پرطرفدار و دارای سه جنبه تفریحی، ورزشی و حتا آموزش برای رانندگی است که تجربه ایمن سرعت را برای شما فراهم می سازد. از نظر ورزشی، این فعالیت مانند تنیس و اسکی، کالری زیادی مصرف می کند و به همین دلیل زمان استفاده از آن 6 دقیقه در نظر گرفته شده است.

اگر تا به حال رانندگی نکرده اید هم می توانید از این فعالیت لذت ببرید فقط کافیست یک دوره آموزشی ویدیویی 4 دقیقه ای را بگذرانید. این پیست استاندارد و تاییدیه‌های لازم را دارد و برای گروه های سنی مختلف امکانات متفاوتی را در نظر گرفته است:

پیست بزرگسالان برای افراد بالای 15 سال مناسب است که قد آنها به 140 سانتی متر رسیده باشد. مسیری به طول 600 متر، حداکثر سرعت 80 کیلومتر در ساعت و ظرفیت 10 ماشین از امکانات این پیست است.

پیست نوجوانان که مناسب برای افراد بالای 8 سال است که قد آنها به 130 سانتی متر رسیده باشد. امکانات این پیست عبارتند از: مسیری به طول 200 متر، حداکثر سرعت 40 کیلومتر در ساعت و ظرفیت 5 ماشین.

ساعات کاری: 10:00 تا 20:00

بهای بلیت برای هر نفر: 30000 تومان برای 6 تا 7 دقیقه

قیمت های ویژه:

30 درصد تخفیف در ایام غیر تعطیل برای تورهای گردشگری بالای 15 نفر

50 درصد تخفیف برای مدارس در گروه های بالای 15 نفر

نکات مهم در مورد پیست کارتینگ نمک آبرود

در هنگام بارندگی کارتینگ تعطیل است.

استفاده از کارتینگ برای کسانی که از سلامت کامل برخوردار نیستند، افرادی که به تازگی عمل جراحی داشته اند، کسانی که دیسک کمر و گردن دارند، افراد دارای نارسایی قلبی و خانم‌های باردار ممنوع است.

از پوشیدن لباس هایی که حالت بادگیر دارد خودداری کنید. برای این افراد کفش و لباس مناسب موجود است.

در صورت تمایل به رزرو یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره 01152186889 تماس بگیرید.

نحوه دسترسی: این تفریح در قسمت پایینی مجموعه قرار دارد و برای دسترسی به آن نیازی نیست سوار تله کابین شوید.

نگاهی تخصصی به کارتینگ نمک آبرود

کارتینگ نمک آبرود توسط شرکت فرانسوی سودیکارت (SodiKart)، تولیده شده و شرکت فراسا عملیات پیاده سازی آن را انجام داده است.

8- پیست موتور چهارچرخ نمک آبرود

موتور چهارچرخ (All-terrain vehicle) یا وسیله نقلیه همه جارو که به اختصار ATV خوانده می شود وسیله ای است که می توان با استفاده از آن نوعی آفرود هیجان انگیز را تجربه کرد. این وسیله در مسابقه های آفرود در شرایط سخت و حرکات نمایشی و پرش استفاده می شود و برخی از آنها نیز کاربردهایی همچون کشاورزی، طبیعت گردی و شکار و …  دارند.

برای آنکه هیجان این وسیله را تجربه کنید، می توانید در شهرک توریستی نمک آبرود به پیست موتور چهارچرخ بروید و از امکانات آن بهره ببرید. در هر بار استفاده می توانید 30 دقیقه از این وسیله استفاده کنید.

نحوه دسترسی: این تفریح در قسمت پایینی مجموعه قرار دارد و برای دسترسی به آن نیازی نیست سوار تله کابین شوید.

9- ماشین رادیو کنترلی

ماشین های رادیو کنترلی وسایلی شبیه به خودرو با قابلیت کنترل از راه دور هستند که می توان به وسیله آنها حرکات جالبی را به نمایش گذاشت. در نمک آبرود می توانید کنترل این ماشین ها را به دست بگیرید و از حرکت دادن آنها به شکل های مختلف، نمایشی تماشایی را به راه بیاندازید.

نحوه دسترسی: این تفریح در قسمت پایینی مجموعه و در نزدیکی در ورودی قرار دارد و برای دسترسی به آن نیازی نیست سوار تله کابین شوید.

10- شهربازی نمک آبرود

بخشی از شهرک توریستی نمک آبرود، به شهربازی آن اختصاص دارد که وسایل مختلفی را برای خلق لحظاتی هیجان انگیز و سرگرم کننده در اختیار شما قرار می دهد. برخی از این دستگاه ها، عبارتند از:

ترامبولین: این وسیله، همان تشک های فنری هستند که در بسیاری از پارک ها به چشم می خورند. کودکان علاقه زیادی به این وسیله دارند چرا که می توانند بر روی آن بالا و پایین بپرند و تا ارتفاع بیشتری بالا بروند؛ در حالی که از امنیت مناسبی برخوردارند.

ماشین تصادفی: ماشین بازی کاری است که همه ما از کودکی بارها آن را امتحان کرده ایم. ماشین تصادفی وسیله ای است که به شما اجازه می دهد با هیجان بیشتری این کار را انجام دهید چرا که می توانید بدون آنکه امنیت و جان‌تان به خطر بیفتد به ماشین های دیگر بکوبید و با آنها تصادف داشته باشید. این بازی به ویژه در زمانی که در کنار همراهان‌تان انجام شود، لحظاتی پر از شادی و خنده را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

مری گوراند: شاید اسم این وسیله به گوش تان آشنا نباشد؛ اما بسیاری از شما در کودکی آن را امتحان کرده اید. این دستگاه همان اسب هایی است که در شهربازی ها بر روی یک صفحه دایره ای می چرخند و برای کودکان بسیار جذاب هستند.

بوستر: نام دستگاه پرهیجانی در شهربازی هاست که طرفدارانش یکی دوتا نیستند. این دستگاه از یک اهرم تشکیل شده که در دوسوی آن مکان هایی برای قرارگیری افراد وجود دارد. از ویژگی های این دستگاه که موجب محبوبیت آن شده می توان به دَوَران کامل و مرحله ای و قرارگیری در ارتفاع بالا اشاره کرد.

فریزبی: این دستگاه از یک اهرم تشکیل شده که یک سر آن به پایه ها متصل شده و سر دیگر آن جای قرارگیری افراد است. این دستگاه دَوَران کامل ندارد و مانند یک تاب عمل می کند؛ اما به ارتفاع بالا رفته و به سرعت به سمت پایین هدایت می شود.

تاب زنجیری: نام این وسیله برای همه شما آشناست و خاطرات خوبی از آن دارید. وسیله ای که تاب های متعددی به آن وصل شده و به دور خود می چرخد؛ اما همین چرخش می تواند برای کودکان هیجان زیادی داشته باشد.

نحوه دسترسی: این تفریح در قسمت پایینی مجموعه قرار دارد و برای دسترسی به آن نیازی نیست سوار تله کابین شوید.

11- باشگاه تیراندازی نمک آبرود

اگر در فضای زیبای شمال، هوس تیراندازی به سرتان زد حتما به نمک آبرود بروید چرا که با وجود باشگاه تیراندازی می توانید این کار را به راحتی تجربه کنید. این باشگاه دومین باشگاه تیراندازی کشور است که با نام باشگاه تیراندازی تراپ و اسکیت نمک آبرود شناخته می شود و در بهمن ماه ۱۳۸۰ به صورت رسمی و با حضور مسوولان کشوری و محلی افتتاح شده است. این باشگاه تیراندازی در زمینی به مساحت 24000 مترمربع و قابل توسعه تا 50000 متر مربع و با تجهیزاتی کامل ساخته شده و برای رشته های تیراندازی محلی مناسب و استاندارد به شمار می رود. از جمله بازی هایی که می توانید در این باشگاه انجام دهید، عبارتند از:

شلیک به پرنده بی جان یا تراپ

برای این بازی، در هر مرحله به شرکت کننده یک قبضه اسلحه دولول با تعدادی فشنگ داده می‌شود. پس از آنکه استفاده کننده در جایگاه مخصوص یا همان سکوی شلیک قرار گرفت، از داخل اتاقک ها بشقاب هایی به بیرون پرتاب می شود که در میدان دید تیرانداز و در مسیر تصادفی به پرواز در می‌آیند. بازیکن می بایست بر روی این اهداف پروازی تمرکز کند و آنها را مورد هدف قرار دهد. میدان تراپ نمک آبرود دارای 5 سکوی پرتاب است و به طور همزمان 5 نفر می‌توانند در آن تیراندازی کنند.

 تیر و کمان

علاوه بر اسلحه می توانید در این باشگاه، تیر و کمان نیز به دست بگیرید و به هدف بزنید و تجربه ای متفاوت را برای خود خلق کنید.

از جمله امکاناتی که در این باشگاه در دسترس افراد قرار دارند می توان به میدان تراپ آموزشی و تفریحی، میدان تیر و کمان با استانداردهای بین المللی، کافی شاپ مجهز، پارکینگ، امکان استفاده از تفنگ شخصی، امکان برگزاری مسابقه های تیراندازی (شهری، استانی و کشوری)، بازی فوتبال دستی (برای سرگرمی باقی افراد خانواده) و سایر سرویس های خدماتی اشاره کرد.

پینت بال کودکان

اگر کودکی همراه تان است و می خواهید لذت تیراندازی را بچشد؛ می توانید از امکانات پینت بال کودکان برای ایجاد تجربه این کار استفاده کنید.

 بهای بلیت برای هر نفر و ده تیر: 30000 تومان برای استفاده از تفنگ و 12000 تومان برای استفاده از تیر و کمان

بهای بلیت پینت بال کودکان برای هر نفر: 7000 تومان برای 50 تیر

قیمت های ویژه:

تورهای گردشگری: 10 درصد تخفیف برای استفاده از تفنگ و 15 درصد تخفیف برای استفاده از کمان

نکات مهم در مورد استفاده از امکانات باشگاه تیراندازی

تقریبا در هر شرایط آب و هوایی می توان از امکانات این باشگاه استفاده کرد.

همه افراد بالای 12 سال به جز افراد معلول و زنان باردار می توانند از امکانات باشگاه استفاده کنند.

برای انجام رزرو و هرگونه هماهنگی با شماره های زیر تماس بگیرید:

همراه: 09112921049

تماس: 01152186888

نحوه دسترسی: این تفریح در قسمت پایینی مجموعه قرار دارد و برای دسترسی به آن نیازی نیست سوار تله کابین شوید.

12- نمایشگاه حیوانات تاکسیدرمی

در شهرک توریستی نمک آبرود، بخشی به صورت نمایشگاه حیوانات تاکسیدرمی وجود دارد که می توانید در آن تعدادی از جانوران تاکسیدرمی شده را ببینید. این بخش به صورت یک ویترین در ارتفاعات مجموعه قرار دارد و توجه بسیاری را به خود جلب می کند.

نحوه دسترسی: این تفریح در قسمت بالایی مجموعه قرار دارد و برای دسترسی به آن باید سوار تله کابین شوید.

13- مجموعه پروازی نمک آبرود

آرزوی پرواز بر فراز نمک آبرود بهانه ای برای بسیاری از افراد است که به مجموعه پروازی در ضلع شمالی شهرک مراجعه کنند. آنها می توانند با استفاده از مجموعه ای با کادر مجرب و مجهز به امکانات ویژه این آرزو را تحقق بخشند. شما می توانید در این مجموعه با استفاده از وسایل مختلفی به پرواز درآیید:

گلایدر: این وسیله که به نام های بادپَر و هواپیمای بی موتور نیز شناخته می شود، هواگردی است که برای به پرواز درآمدن احتیاجی به استفاده از انرژی موتور ندارد. برای استفاده از این وسیله، باید پیش از آغاز پرواز با ابزاری جدا، آن را به ارتفاعی مناسب برسانند و سپس هواپیما با استفاده از نیروی گرانش و جریان‌های هوایی به پرواز در می آید.

پاراگلایدر: نام یک ورزش تفریحی و رقابتی مخاطره آمیز است که به چترپری یا پرش با چتربال یا چتربال سواری نیز شهرت دارد. در هنگام پرواز با این وسیله، فرد، پروازی با ویژگی‌هایی مثل سبک وزنی و پرواز آزاد را به طور همزمان تجربه می‌کند. چتربال موتور ندارد و نشست و برخاست آن توسط پاهای فرد انجام می‌گیرد. سازه بال این وسیله توسط یک قفل فولادی بنام کارابین به هارنس یا همان صندلی متصل می‌شود.

چتر: وسیله ای است که توسط آن می توان ورزش چتربازی را تجربه کرد.

بالگرد: وسیله ای است که همه با آن آشنا هستند و در میان مردم بیشتر با نام هلیکوپتر شناخته می شود. با استفاده از این وسیله می توانید بر فراز نمک آبرود پرواز کنید و به تماشای مناظر از ارتفاع بپردازید.

کایت: یک وسیله هوایی بسیار سبک است که بال هایی شبیه به بال پرندگان دارد و سر خوردن در هوا را ممکن می کند. فرد با استفاده از این وسیله ورزشی به نام کایت سواری را انجام می دهد. برای این کار باید به حالت آویزان زیر بال های وسیله قرار گیرد و در هنگام فرود روی پاهای خود فرود آید.

متاسفانه تصویری از این بخش در دست نیست. اگر عکسی از این قسمت دارید آن را برای ما ارسال کنید تا با نام خودتان در کارناوال منتشر شود. عکس را اینجا آپلود کنید.

14- پیست دوچرخه سواری نمک آبرود

بسیاری از افراد در کشور ما به دوچرخه سواری علاقه دارند و می خواهند این ورزش را در محلی امن و طبیعی تجربه کنند. در نمک آبرود پیستی وجود دارد که امکان خلق چنین تجربه ای را به این افراد می دهد.

 زمان استفاده: همه روزه از اول فروردین تا پایان مهر‌ماه به جز ایام تعطیلی رسمی شهرک نمک آبرود

 بهای بلیط برای هر نفر: 10000 تومان برای نیم ساعت استفاده

قیمت های ویژه: 50 درصد تخفیف برای اردوی مدارس

نکات مهم برای استفاده از این پیست:

بهتر است که افراد یک کفش مناسب ورزشی داشته باشند.

خانم های باردار و معلولین حرکتی نمی توانند از امکانات این پیست استفاده کنند.

در صورت نیاز به رزرو و موارد دیگر با شماره 01152186889 تماس بگیرید.

نحوه دسترسی: این تفریح در قسمت پایینی مجموعه قرار دارد و برای دسترسی به آن نیازی نیست سوار تله کابین شوید.

نگاهی تخصصی به پیست دوچرخه سواری نمک آبرود

امکانات این پیست توسط کوهسار آساک تامین و توسط شرکت فراسا پیاده سازی شده است.

15- سینماهای چند بعدی نمک آبرود

سینماهای چند بعدی یکی از ابزارهای جدید سرگرمی است که طرفداران بسیاری دارد. در این سینماها می توانید به تماشای فیلم ها بپردازید در حالی که با استفاده از امکانات ویژه در فضایی شبیه سازی شده قرار می گیرید. در نمک آبرود می توانید به سراغ این نوع سینماها بروید و از تماشای فیلم های متفاوت لذت ببرید. با توجه به کیفیت سینما و فیلم های اکران شده تاکنون، استقبال بسیاری از این سینما شده و افراد بسیاری آن را تجربه کرده اند.

نحوه دسترسی: این تفریح در قسمت پایینی مجموعه قرار دارد و برای دسترسی به آن نیازی نیست سوار تله کابین شوید.

اطلاعاتی در مورد سینمای 6بعدی نمک آبرود

احداث و راه اندازی سینمای 6 بعدی نمک آبرود در سال 1389 در دستور کار قرار گرفت و با برنامه ریزی های انجام شده از ابتدای سال 90 به بهره برداری رسید.

16- مجموعه تفریحی آکوالیون (نمایش شیر دریایی)

مجوعه تفریحی آکوالیون، با هدف اصلی ایجاد فضایی شاد و با نشاط برای بازدیدکنندگان بنا شده و محور اصلی کار آن بر پایه نمایش مهیج شیر دریایی است. شیردریایی این مجموعه یک شیر دریایی نر کالیفرنیایی به نام بوریس است که آن را در سال 1388 از کشور اسپانیا آورده اند.

این شیر دریایی به مدت حدود یک سال در تهران و در باغ وحش ارم نگهداری می شد و اجرای برنامه داشت؛ اما از دی ماه 1390 به شهرک توریستی نمک آبرود منتقل شد. حرکات پایه آموزشی بریس در کشور اسپانیا و حرکات تکمیلی در کشور عزیزمان ایران و زیرنظر مربیان ایرانی به وی آموزش داده شده و در حال حاضر حدود 80 حرکت نمایشی را یاد گرفته است.

این شیر دریایی با زمان نمایشی 45 دقیقه تا یک ساعت یکی از معدود شیرهای دریایی دنیاست که توانایی بالایی در اجرای برنامه دارد و یکی از باهوش ترین و هنرمندترین شیرهای دریایی دنیا به شمار می رود.

علاوه بر نمایش شیر دریایی، بازدیدکنندگان می توانند از فضاهای دیگری نیز  مانند برکه فلامینگو و کافه آکواریوم هم دیدن کنند.

نکته: در حال حاضر این بخش فعال نیست.

17- تفرجگاه ساحلی نمک آبرود

یکی از ویژگی های جالب توجه شهرهای شمالی، همسایگی آنان با دریای خزر و بهره مندی از سواحلی چشم نواز و زیباست و نمک آبرود نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حاشیه شمالی شهرک توریستی نمک آبرود و در شمال جاده چالوس – تنکابن منطقه ای پوشیده از درختان شمشاد به چشم می خورد که در کنار ساحل واقع شده و با داشتن محیطی آرام و زیبا و امکانات متنوع خاطرات خوشی را به شما هدیه می کند. از امکانات تفرجگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 تفریحات آبی

جت اسکی: یک وسیله آبی انفرادی است که با سرعت بر روی آب حرکت می کند و لحظات هیجان انگیزی را برای شما می آفریند.

شاتل: نام وسیله ای سبک و تو خالی است که شکلی شبیه به یک موشک فضایی دارد. این وسیله با استفاده از یک طناب بلند به قایق متصل می شود و با حرکتِ قایق به حرکت در می آید. این وسیله تفریح هیجان انگیزی را رقم می زند و لحظات خوشی را به شما هدیه می دهد.

چتر پاراسل: یکی از تفریحات مهیج و لذت بخش برای جوانان است که امکان چتربازی بر فراز دریا را برای شان فراهم می کند. در این ورزش تفریحی شما سوار بر چتر پاراسل شده و به یک قایق متصل می شوید. قایق باید به سرعت حرکت کند و شما را بکشد تا ارتفاع بگیرید.

هاور کرافت: وسیله ای است که می تواند یک تجربه جدید از حرکت را برای تان خلق کند. این وسیله با جدا شدن از سطح زمین و لغزیدن بر روی لایه هوای زیر خود، لحظات هیجان انگیزی را به سرنشینان خود هدیه می دهد.  امکان حرکت های چرخشی، لغزش های یک طرفه و مانورهای جذاب از ویژگی های خاص این تفریح هستند.

شنا: اگر به دنبال شنا در دریای خزر و تجربه آن در محیطی مطمئن هستید، می توانید در ساحل نمک آبرود آن را تجربه کنید. در این ساحل دو پلاژ شنا مخصوص آقایان و خانم ها وجود دارد که هر یک دارای ۴۰ چتر (سایبان) هستند.

قایق سواری: اسکله قایقرانی پدالی و موتوری نمک آبرود که مساحت آن به همراه بوفه به 60 متر مربع می رسد، امکانات مناسبی را برای قایقرانی در اختیار شما می گذارد تا به گشتی در میان آب های دریای خزر بپردازید و لذت ببرید.

تفریحات ساحلی

پیست موتور و ماشین ATV: موتور و ماشین ATV وسایلی هستند که از سواری بر روی یک وسیله نقلیه خاطره ای هیجان انگیز و متفاوت برای تان می سازند؛ خاطره ای که می توانید آن را در سواحل نمک آبرود خلق کنید.

پیست اسب سواری: اگر مشتاقید که در ساحل دریای خزر به اسب سواری بپردازید، حتما سری به نمک آبرود بزنید و از امکاناتی که برای شما در نظر گرفته شده است، استفاده کنید.

پیست دوچرخه سواری: در تفرجگاه ساحلی نمک آبرود پیست دوچرخه سواری نیز وجود دارد تا لحظاتی سرشار از لذت را به علاقه مندان این ورزش هدیه دهد.

شهربازی: وجود دستگاه های بازی در این تفرجگاه بهانه خوبی است تا در کنار همراهان تان به خلق لحظات هیجان انگیز و خوش بپردازید.

جشنواره تابستانی: هر ساله از ابتدای تیر ماه تا پایان تابستان در تفرجگاه ساحلی نمک آبرود طرحی تحت عنوان ساحل سالم برگزار می شود که شامل این برنامه ها است: جنگ شادی، تقلید صدا، اجرای مسابقه و اهدای جوایز و مهد کودک رایگان. همچنین امکاناتی مثل محل شنای دارای نجات غریق، نگهبان و فروشگاه های عرضه کالا و خدمات و… نیز در آن به چشم می خورد.

امکان اقامت شبانه روزی

یکی از ویژگی های تفرجگاه ساحلی نمک آبرود این است که می توانید شب را در آن بگذرانید و اقامتی متفاوت در سفر خود داشته باشید. برای این کار 142 آلاچیق، 14 عدد کلبه چوبی، 5 دستگاه سوییت مبله و 180 عدد چادر و کمپینگ برای شما فراهم شده است.

سایر امکانات

علاوه بر امکانات گفته شده، در این تفرجگاه امکانات دیگری همچون بوفه، دوش آب و سرویس های بهداشتی، چایخانه‌های سنتی در نوار ساحلی و قسمت جنگلی، رستوران ساحلی با نمای دریا و رودخانه، عکاسخانه سنتی، عرضه صنایع دستی و گردشگری و پارکینگ با ظرفیت 1000 خودرو نیز برای رفع نیازهای شما وجود دارد.

بهای بلیت

500 تومان برای هر نفر پیاده

5000 تومان برای خودرو سواری

36000 تومان برای یک روز اقامت در کلبه چوبی

80000 تومان برای یک روز اقامت در سوییت یکخوابه

20000 تومان برای ورودی و اسکان شبانه روزی

تعطیلات: تاسوعا و عاشورای حسینی

تماس برای رزرو و کسب اطلاعات : 09112929027

18- پارک‌های جنگلی

یکی از بخش های جالب توجه شهرک توریستی نمک آبرود، پارک های جنگلی آن است که با نام های بنفشه و شمشاد در قسمت شمالی این مجموعه قرار دارند. این پارک ها وسعت تقریبیِ ۲۰۰ هکتار را به خود اختصاص داده و محل خوبی برای گشت و گذار به شمار می روند.

19- پیک نیک و عکاسی

اگر اهل پیک نیک و گذراندن ساعاتی خوش در طبیعت هستید، در سفر به نمک آبرود وسایل و مواد غذایی لازم را نیز به همراه ببرید و ساعاتی فراموش نشدنی را در کنار خانواده یا دوستان تان بگذرانید.

در جای جای این شهرک تفریحی سوژه هایی تماشایی برای عکاسی به چشم می خورند. همچنین وجود امکاناتی از قبیل تله کابین به شما فرصت ثبت تصاویری همچون دریای خزر از ارتفاعات و درختان در میان مه و … را می دهد. در این مجموعه می توانید به سراغ آتلیه عکاسی سنتی نیز بروید و با لباس های محلی عکس های خاصی را ثبت کنید.

20- پیاده روی و کوهنوردی

برخی از افراد نمک آبرود را مقصد خوبی برای یک کوهنوردی دلچسب می دانند و ترجیح می دهند به جای استفاده از تله کابین، با پای خودشان راهی دو قله مدوبن و دیوحمام شوند تا تجربه ای متفاوت را برای خود به وجود بیاورند.

برخی نیز با استفاده از فضای باز شهرک و پیاده روهای آن، به پیاده روی می پردازند و از فضای دل انگیز آن لذت می برند.

21- خرید و شکم گردی

فروشگاه های موجود در شهرک توریستی نمک آبرود یکی از مکان های مورد علاقه عاشقان خرید و مد است. این فروشگاه ها پوشاک، کفش و .. را در برندها و مارک های مختلفی عرضه می کنند و با محیطی متفاوت، تجربه یک خرید خوب را برای علاقه مندان رقم می زنند.

رستوران ها و کافه های نمک آبرود از دیگر عواملی هستند که بر جذابیت این مکان توریستی می افزایند. هر یک از این مکان ها دارای خوراکی ها و غذاهای متفاوتی هستند که در محیط شهرک و در ارتفاعات آن به ارایه خدمات و رفع نیازهای مسافران می پردازند.

22- دیدنی های جالب نمک آبرود

از کنار تفریحات و دیدنی های قابل توجه این مجموعه که بگذریم، در گوشه و کنار آن دیدنی های کوچک و قابل توجهی به چشم می خورند که متفاوت به نظر می رسند. یکی از آنها تابلوی چسباندن آدامس است که شاید در کمتر جایی دیده باشید. در گوشه و کنار مجموعه نیز تندیس های کارتونی و جالبی تعبیه شده است که سوژه خوبی برای عکاسی هستند.

اقامت در نمک آبرود

در مورد اقامت در نمک آبرود به هیچ وجه نگران نباشید، چرا که طیف وسیعی از گزینه ها پیش روی تان قرار دارد. می توانید از امکانات موجود در شهرک و هتل و ویلاها استفاده کنید و یا در خارج از آن و در شهرهای نزدیک به دنبال خانه محلی، ویلا، هتل، مهمانسرا و … باشید.

کمپینگ نیز یکی دیگر از گزینه های پیش روی شماست که می توانید در تفرجگاه ساحلی نمک آبرود، با پرداخت هزینه ای که به آن اشاره کردیم و یا به صورت رایگان در هر مکان مجاز دیگری آن را تجربه کنید.

امکانات شهرک توریستی نمک آبرود

به واسطه استفاده توریستی از شهرک و استقبال زیاد گردشگران از آن، امکانات مناسبی در این مکان وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

کافه، رستوران، آبمیوه فروشی، فست فود و … در شهرک و در قله های آن

پارکینگ مناسب

هتل، ویلاهای اجاره ای و تالار پذیرایی

امکانات تفریحی همچون شهربازی، تله کابین، سورتمه، موتور چهارچرخ، پیست کارتینگ، باشگاه تیراندازی و ….

سرویس بهداشتی و نمازخانه

فروشگاه های متعدد

راه دسترسی 

آدرس: چالوس، کیلومتر 12 جاده چالوس – تنکابن

 شماره تماس: 01152188121

 فاکس: 01152188120

اطلاعات بازدید

زمان بازدید: همه روزه به جز سیزدهم فروردین ماه، رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت حضرت علی(ع)، تاسوعا و عاشورا، شهادت حضرت فاطمه (س) و اربعین حسینی

هزینه ورودی: 10000 تومان به ازای هر ماشین