×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر

آتلیه - وقتی راز شوم آتلیه تاریک عکاس لو رفت! - www.cyberpolice.ir

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: متصدی آتلیه‌ای که تصاویر زوج‌های جوان را برای تبلیغ در پروفایل خود منتشر می‌نمود توسط پلیس فتا دستگیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس  فتا ، سرهنگ حسین صادقی در راستای کشف این پرونده اظهار کرد: تیم رصد این پلیس به منظور شناسایی تهدیدات و آسیب‌های فضای‌ مجازی و برقراری امنیت در این بستر همواره براساس وظایف ذاتی خود فضای سایبر را تحت پایش قرار می‌دهد. که در این راستا پروفایلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب شناسایی شد که اقدام به انتشار تصاویر زوج‌های جوان می‌کرد.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و با هماهنگی مقام قضایی پیگیری پرونده در دستور کار قرار گرفت.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با توجه به مستندات و ادله جمع‌آوری گردیده مشخص گردید پروفایل مجرمانه توسط یک فرد مدیریت می‌گردد و با اقدامات تخصصی متهم شناسایی و دستگیر گردید.
سرهنگ صادقی غفلت کاربران در نگهداری تصاویر خصوصی خود را عامل اصلی سوء استفاده متهمین خواند و گفت: در این پرونده متصدی آتلیه با سوء استفاده از عکس‌های خصوصی مشتریان خود و بارگذاری در اینترنت، عامل هتک حیثیت این افراد گردیده است. متهم این پرونده انگیزه خود را تبلیغ و جذب مشتری بیان داشته است.
وی با بیان اینکه ماده ۱۷ قانون  جرایم رایانه‌ای به طور مشخص هتک حیثیت از طریق انتشار تصاویر خصوصی را دارای عنوان مجرمانه دانسته گفت: این ماده قانونی تاکید می‌کند «هرکس به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت، تصویر، فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.»
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: این مجازات برای کسانی است که بدون تغییر در تصاویر نسبت به انتشار آن اقدام می‌کنند. قانون‌گذار برای کسانی نیز که با تصویرسازی درصدد هدف قراردادن آبروی افراد هستند نیز مجازات جداگانه‌ای از انتشار تصاویر خصوصی در نظر گرفته است. براساس ماده ۱۶ قانون مزبور «هرکس به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی،‌ فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کرده و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.» همچنین اگر تصاویر مستهجن باشد در این صورت مرتکب به حداکثر هر دو مجازات محکوم می‌شود.
سرهنگ صادقی در پایان خاطر نشان کرد: کاربران همواره مراقب کلاهبردار در فضای مجازی باشند و تصاویر خصوصی خود را به هیچ عنوان در فضای وب بخصوص شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.