×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

- لزوم پیوند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با نسل جوان | با اینکه منسوبان مدیران به صورت سلیقه‌ای در دستگاه ها بکار گرفته شود قطعاً برخورد می‌شود - استاندار گیلان

استاندار گیلان صبح امروز به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید در نشست با مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، هر خانواده‌ی شهید را تبلوری از ایثار و شهادت دانست و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را باید با نسل جوان امروز پیوند بزنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست با تبریک سالروز تأسیس بنیاد شهید و قدردانی از تلاش‌های ارزشمند انجام گرفته از سوی این نهاد افزود: خدمات این نهاد از حیث اینکه با قشر مهمی در ارتباط است و باید قدرشناس زحمات جامعه‌ی ایثارگران باشد، بسیار مهم است.

وی مخاطب اول بنیاد شهید و امور ایثارگران را فرزندان، همسران و والدین شهداء دانست و اظهار داشت: این قشر برای کشور در روزهایی که به ایثار آنان نیاز داشت فدارکاری کردند و جامعه به آنان بدهکار است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بخش ناچیزی از بدهکاری به خانواده‌ی معظم شهدا و ایثارگران از سوی بنیاد شهید انجام می گیرد گفت: اقشار مختلف مردم در هر سنینی قدردان شهدا، ایثارگران و خانواده‌های آنان هستند.

وی خاطر نشان کرد: هر شخصی با هر عقیده، منش و تفکری که در این جامعه زندگی می‌کند درخصوص افرادی که در مسیر دفاع از کشور از جان خود گذشتند و یک قشر خاص نبودند نظری واحد و مشترک دارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در صفوف اعزام جوانان به جبهه‌ هیچ نوعی تفکیک سیاسی، قومیتی و اقلیت دینی وجود نداشت گفت: در آمار شهدای کشور این جامعیت وجود دارد و امروز هرکس بخواهد از این موضوع بهره‌برداری دیگری بکند به یکپارچگی ملت خیانت کرده است.

وی با بیان اینکه در روزهای دفاع از کشور همه به صورت یکپارچه حضور داشتند و امروز نیز همه قدردان آنان هستند گفت: کسانی که بدنبال این هستند که انشقاق وارد کنند و به این وحدت لطمه وارد کنند در روزهای دفاع از کشور حضور نداشتند و یا حضور آنان کم رنگ بوده است.

دکتر سالاری با اشاره به اینکه امروز عده‌ای می‌خواهند در عرصه‌های مختلف خود را پیشگام بدانند اظهار داشت: اینکه کسانی به کشور، شهدا و ایثارگران عشق بورزند و به آنان احترام بگذارند قطعاً استقبال می‌کنیم و اینکه عده‌ای با چهره‌ی متفاوت از درونشان بخواهند خود را پیشگام از دیگران بدانند برای جامعه اتفاق خوبی نیست.

وی با بیان اینکه در جامعه‌ی امروز نیازمند واقع بینی و صداقت هستیم گفت: باورها زمانی مشخص می‌شود در صحنه‌های سخت از جان خود بگذریم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه آن افرادی که روزی از جان خود گذشتند و امروز در بین ما هستند قطعاً به دنبال  تفرقه افکنی و شکاف در جامعه نیستند افزود: این افراد انقلاب را محدود به یک قشر خاص نمی‌دانند و آنرا بدون ذره‌ای کاهش متعلق به تمام آحاد جامعه می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه شهدا این مسیر را با افتخار طی کردند گفت: مجموعه‌ی بنیاد شهید به نمایندگی از همه‌ی ملت به بازماندگان شهدا خدمت می‌کنند و اقدامی بسیار ارزشمند است.

استاندار گیلان ترویج فرهنگ شهادت را اولین وظیفه‌ی مجموعه‌ی بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ شهادت باعث می‌شود تا از منافع و خواسته های کوچکتر بگذریم.

وی با اشاره به اینکه هیچ خدمتی جایگزین حضور پدر در خانواده نمی‌شود گفت: با اقدامات خود بخش مختصری از عواطف بازماندگان شهدا و ایثارگران را جبران می‌کنیم و در این مسیر قطعاً وضعیت فرزندان، والدین و همسران شهدا با دیگر بازماندگان متفاوت است.

دکتر سالاری با بیان اینکه شرایط عادی و طبیعی زندگی فرزندان، والدین و همسران شهدا با از دست دادن پدر دستخوش تغییر شده است گفت: تلاش ما بر این است تا گوشه‌ای از زندگی این افراد که تحت تأثیر قرار گرفته جبران شود.

وی با اشاره به اینکه در مسیر خدمت به خانواده‌ی معظم شهدا همه باید کمک کنند گفت: برای تجلی روحیه‌ی والای از خودگذشتگی شهدا علاوه بر نیاز حفظ احترام از سوی مردم به صورت متقابل از خانواده‌ی شهدا نیز متناسب با روحیه‌ی آنان انتظار می‌رود.

نماینده عالی دولت در گیلان  پشتیبانی دولت از برگزیدگان این کشور که برای دفاع از انقلاب و باورهای خود ایثار کردند را ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را باید با نسل جوان امروز پیوند بزنیم.

وی بر لزوم افزایش تعداد حضور جوانان در حلقه‌ی اول بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تأکید و تصریح کرد: بانوان سهم اساسی در موضوعات مختلف استان دارند و برای رسیدگی به همسران و والدین شهدا باید نقش آنان در بنیاد شهید پررنگتر شود.

استاندار گیلان موضوع اشتغال را دغدغه اصلی کشور دانست و اظهار داشت: بخش کثیری از بیکاران مربوط به قشر تحصیل کرده‌ی جامعه‌ است که در بکارگیری آنان در دستگاه های اجرایی قائل به تبعیض نیستم.

وی بر ضرورت رعایت سهمیه‌های موجود در برگزاری آزمون‌ها تأکید کرد و افزود: در بکارگیری نیروها تمام تلاش ما بر این است تا با ایجاد رقابت بهترین افراد را در دستگاه‌های اجرایی بکارگیری کنیم.

دکتر سالاری تصریح کرد: با اینکه منسوبان مدیران به صورت سلیقه‌ای در دستگاه ها بکار گرفته شود قطعاً برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه بین فرزندان این کشور در استفاده از فرصت‌ها نباید تبعیض وجود داشته باشد اظهار داشت: حق نداریم در بکارگیری نیروها سلیقه‌های شخصی خود را اعمال کنیم.

1 0 747x498 - لزوم پیوند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با نسل جوان | با اینکه منسوبان مدیران به صورت سلیقه‌ای در دستگاه ها بکار گرفته شود قطعاً برخورد می‌شود - استاندار گیلان

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: اعتقاد بنده بر این است در مجموعه‌ای که می‌خواهند به ایثارگران خدمت کنند باید درصد حضور ایثارگران بیشتر باشد.

وی خاطر نشان کرد: البته حضور انسان‌های باتجربه در بخش مدیریتی نیاز است اما باید همه‌ی سنین در بخش مدیریتی نماینده داشته باشند تا شباهتی میان ترکیب مدیران با اقشار مختلف جامعه وجود داشته باشد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه به دیدار منظم با خانواده‌ی معظم شهدا پایبند هستیم گفت: رئیس جمهور و وزیر کشور در جلسات مختلف با استانداران بر حضور در منزل خانواده های شهدا و تبلیغ و اطلاع رسانی آن تأکید دارند.

وی با بیان اینکه برای حضور در منزل شهدا نباید تبعیض قائل شویم گفت: درجه بندی بین خانواده های شهدا اصلاً زیبنده نیست و ما نمی‌توانیم مقام معنوی شهدا را رده بندی کنیم.

دکتر سالاری هر خانواده‌ی شهید را تبلوری از ایثار و شهادت دانست و اظهار داشت: از منظر دنیوی نباید میان شهدای مشهور و غیر مشهور تفکیک قائل شویم.

وی خاطر نشان کرد: شهدا مقام خود را از پروردگار متعال گرفته‌اند و ما به نمایندگی از آحاد مختلف مردم به دیدار آنان می‌رویم.

در این دیدار علاوه بر مدیر کل، برخی از مدیران ستادی و مدیران شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان به ارائه گزارشی از روند اقدامات پرداختند.

در ادامه این نشست به مناسبت روز بزرگداشت شهدا از نماهنگ «چوم براه» و دفتر اول وصیت نامه‌ی کامل شهدای استان گیلان توسط دکتر سالاری رونمایی شد.

26 757x498 - لزوم پیوند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با نسل جوان | با اینکه منسوبان مدیران به صورت سلیقه‌ای در دستگاه ها بکار گرفته شود قطعاً برخورد می‌شود - استاندار گیلان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.