×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

IMG 5907 768x512 - استیضاح وزیر جهاد کشاورزی «عیار» و «تاثیر» نمایندگان گیلان در مجلس را مشخص می کند! -

گیل خبر نوشت: روز چهارشنبه جلسه استیضاح محمود حجتی وزی جهاد کشاورزی در حالی برگزار می شود که استیضاح دو وزیر دیگر در روز سه شنبه ۲۲ اسفند ناکام ماند و علی ربیعی و عباس آخوندی بر مسند خود باقی ماندند و شنیده ها از احتمال ماندگاری حجتی نیز خبر می دهد.

استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در حالی صورت می گیرد که نمایندگان شمالی از جمله گیلان متقاضیان اصلی مخالفت با محمود حجتی هستند و عزل و نصب مدیران و همچنین واردات برنج بحث اصلی آن ها در مخالفت با وزیر است.

به نظر می رسد جلسه روز چهارشنبه نوعی عیار  و تاثیرگذاری نمایندگان شمالی مخصوصا گیلان در ساختار مجلس را  بیشتر هویدا می کند. این که آن ها بتوانند فارغ از آرای فراکسیونی سیاسی نمایندگان مجلس در جلب آرای آن ها موفق عمل کنند نکته ای است که در روز استیضاح بیشتر مشخص می شود.

پیش از این یکی از نمایندگان رشت مدعی بود که ماندگاری حجتی در وزارتخانه به دو هفته نمی‌کشد  که البته این روند طولانی تر شده است و حال باید دید که در صحن مجلس نیز این ادعا به واقعیت می پیوندد یا خیر! نماینده لنگرود نیز پیش از این گفته بود که  نمایندگان مجلس اغلب تمایل دارند که  حجتی استیضاح شود. با این حال بعضی از نمایندگان با قومی خواندن چنین استیضاحی معتقدند این استیضاح تحت الشعاع توقعات و خواسته‌های نمایندگان شهر‌های کوچکتر ایران قرار گرفته و برخلاف دو استیضاح دیگر سیاسی و دارای اهمیت چندانی نیست.

شانس بزرگ استیضاح کنندگان رای شکننده حجتی در جلسه رای اعتماد بود که با ۱۶۴ رای موافق موفق شد بار دیگر سکان وزارت را بر عهده بگیرد. اما بدون شک اگر نمایندگان استانی نتوانند مسائل حوزه انتخابیه خودشان را به مسائل ملی بسط دهند هرگز موفق نخواهند شد از سد وزیر اصلاح طلب دولت بگذرند و شکست خواهند خورد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.