×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

حیدری 1 - صیادی جزیی از هویت مردم آستانه اشرفیه است - wdhnd

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه،گفت:صید و صیادی جزیی از هویت منطقه آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر است.

به گزارش ایسنا- منطقه گیلان،مهندس حیدری در جمع مشارکت‌کنندگان شرکت‌های صیادی بندر کیاشهر برای صید ماهیان مولد گفت:صید و صیادی جزیی از هویت منطقه آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر است.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم هویت شهرستان را از صید و صیادی جدا کنیم،افزود:حفظ ذخائر استراتژیک دریای خزر جزیی از ماهیت ماست زیرا اگر ماهی در دریا نباشد صید و صیادی وجود نخواهد داشت.

حیدری حفظ ماهیان و مولدگیری را از وظایف شیلات دانست و اظهار کرد:اگرچه صید ماهیان مولد نسبت به سال گذشته از افزایش بهتری برخوردار بود لذا شیلات استان بر اساس کار خود می‌توانست مولدگیری را با همکاری محیط زیست و قرق کردن منطقه، بدون واگذاری به صیادان بومی کار خود را انجام دهد.

فرماندار آستانه اشرفیه با اشاره به تلاش های شهرستان و شورای تامین که کار مولدگیری را از شیلات استان به صیادان بومی واگذار تا کارمولدگیریبهتر انجام گیرد،خاطرنشان کرد:نشست‌هایی با تعاونی‌های صیادی که جزء خانواده شیلات هستند برگزار کردیم و بر اساس آیتم‌ها آنهایی که دارای شرایط بهتر و در معیارها، امتیازات بیشتری داشتند به عنوان شرکت‌های مورد نظر شیلات در سال جاری انتخاب شدند.

وی اضافه کرد:اتفاقی که در سال گذشته در این شهرستان به وقوع پیوست این بود که با میزان قابل چشمگیر صید توانستیم حتی به مازندران نیز بچه ماهی برای رها سازی بفرستیم.

حیدری از اعضای حاضر در این نشست خواست به جای اشاعه بعضی از شایعات هدایت شده در صدد ایجاد یک مرکز تکثیر و پرورش ماهی در بندر کیاشهر باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.