×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

1034952 - لیست ۴۹۰ نفره آشنایان و اقوام مدیران در ادارات استان گیلان+ توضیحات -

گیل خبر نوشت: روند جذب نیرو در ادارات استان گیلان همیشه با حواشی و شائبات مختلف همراه بوده است. پارتی بازی، سهمیه، معرفی ها و عدم رعایت امور اداری در جذب پرسنل ادارات همیشه مورد اعتراض بسیاری قرار گرفته که البته کمتر اسناد قابل توجهی نسبت به این امر منتشر شده است و همیشه در هاله ای از ابهام باقی مانده است.

کمتر اداره ای را می توان پیدا کرد که در آن خبری از جذب افراد خاص و یا به اصطلاح نورچشمی ها و اقوام و خانواده مدیران نباشد، همین امری است که مساله تبعیضات اجتماعی را پرنگ تر میکند. می توان به نوعی ادعا کرد که آن چنان این مسائل عادی شده است که کمتر کسی بدان می پردازد که برای چنین روندی تشریفات اداری طی شده است یا خیر!

طبق بررسی هایی که گیل خبر از ادارات مختلف استان داشته تاکنون بیش از ۴۹۰ نفر از افراد  شناسایی شده اند که از اقوام و آشنایان صاحب منصبانی هستند که در ادارات مختلف جذب شده اند. نام بسیاری از مدیران کل ، معاونین استانداری، فرمانداران، اعضای شورا، شهرداران و افراد منتفذ نیز در پشت جذب این افراد دیده می شوند. از همسران و برادر و خواهر، فرزندگرفته تا برادر زاده و خواهرزاده و حتی خواهرزاده همسر مدیرکل ویا حتی دختر باجناق رئیس بازداشتی معزول !

وقتی در سازمانی تخصصی در زمینه محافظت از زیست شاهد باشیم همسر مدیرکل خواهرزاده ها ، شوهر خواهرزاده و حتی برادر شوهر خواهرخود را جذب کرده مشخص است که نسبت به عدم تشریفات در جذب این افراد باید مشکوک باشیم. شاید بتوان با وضعیت کنونی تا حدودی خرده فساد و پارتی بازی را نیز مورد پذیرش قرار داد، ولی مشخص است که وقتی متوجه می شویم در اداره یکی از قسمت های سازمان جهاد کشاورزی مدیری است که به جزء خواهرزاده خود افراد دیگری نیز با معرفی او جذب شده اند متوجه عدم شفافیت و شایسته سالاری می شویم که تا میان مدیران میانی و حتی پائینی نیز رسوخ کرده است.

در این لیست آنچه بیش از از همه به چشم می خورد حضور پررنگ بعضی مدیران سازمان برنامه و بودجه گیلان و از اعضای حزب اول دولت یازدهم و دوازدهم است. به طوری که جزء برادری که به سازمان صنعت و معدن استان معرفی کرده اند و یا برادرزاده و خواهرزاده که در ادارت مختلف جذب شده اند نام افراد زیادی دیده می شود که در سازمان هایی چون تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، شیلات و …قرارداد دارند.

از جمله های افراد شناخته شده در این لیست می توان به عضو  منتفذ شورای شهر اشاره کرد که  با سوابق اجرائی و قانون گذاری  فرزند خود را به علوم پزشکی گیلان تعرفه می کند و یا فرماندار یکی از شهرهای مرزی همسر خواهرش را به اداره صنعت ، معدن و تجارت و معرفی کرده است.

آن چه مورد تاکید است ورود سازمان های نظارتی و بازرسی به مساله و همچنین توجه استاندار گیلان به مقوله نحوه جذب افراد در ادارات است که اگر بتوان در قالب دستور العملی نسبت به آن برخورد شود اولین گام برای مقابله با چنین جذب نه چندان سالم گرفته می شود. بحث سر این نیست که بسیاری از اقوام و آشنایان مدیران حق ندارند در دستگاه های اجرائی حضور داشته باشند بلکه بحث بر سر این است که تشریفات قانونی و شایسته سالاری و روند قانونی برای چنین اقداماتی در نظر گرفته شود. امری که اگر بدان توجه شود شاهد آن نخواهیم بود که عده ای به همین راحتی بتوانند در سطح مدیریتی استان جولان دهند.

گیل خبر در آستانه سال نو اعلام می کند  به زودی  این لیست ۴۹۰ نفره در اختیار افکار عمومی قرار می گیرد. هرچند در همین گزارش مقدماتی نام بسیاری از این افراد مشخص است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.