×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

رنجبرزاده - از مخالفت با اشتغال زنان تا تشکیل جنبش سبز علوی - اشتغال

اکبر رنجبرزاده (زادهٔ ۱۳۴۴ در اسدآباد) دبیر هیئت رئیسه مجلس دهم و نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ اسدآباد در دورهٔ هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی است.

اتاق خبر: اکبر رنجبرزاده در سال ۱۳۴۴ در اسدآباد استان همدان متولد شد. او تحصیلات‌اش را در اسدآباد آغاز کرد. هنوز مقطع راهنمایی را به پایان نرسانده بود که انقلاب ۵۷ به وقوع پیوست و نظام سیاسی ایران تغییر کرد. او در چنین فضایی وارد دبیرستان شد و موفق شد دیپلم خود را در رشته علوم تجربی اخذ کند.

رنجبرزاده پس از اخذ دیپلم وارد دانشگاه همدان شد تا در رشته پزشکی تحصیل کند. او مدتی هم به جبهه‌های جنگ رفت و در دو عملیات والفجر ۸ و نصر ۹ که در سال‌های پایانی جنگ انجام شد، شرکت داشت. او در جنگ برادر خود را نیز از دست داد.

رنجبرزاده مدرک دکترای پزشکی عمومی خود را دریافت کرد ولی وارد دوره تخصص نشد و به عنوان پزشک عمومی در اسدآباد مشغول طبابت شد. او علاوه بر طبابت به عضویت هیات علمی دانشگاه فرهنگیان درآمد و در رشته آناتومی و فیزیولوژی مشغول تدریس شد.

رنجبرزاده عضو حزبی نیست ولی به لحاظ فکری و عملی به اصولگرایان تعلق دارد. او در جریان انتخابات مجلس هشتم، از حوزه انتخابیه اسدآباد، اعلام کاندیداتوری کرد و با حمایت اصولگرایان موفق شد به مجلس راه یابد. او در مجلس هشتم به عضویت کمیسیون بهداشت و درمان درآمد و بر کرسی نایب رئیسی کمیسیون تکیه زد.

وی باردیگر در انتخابات مجلس نهم از حوزه انتخابیه اسدآباد اعلام کاندیداتوری کرد و با وجود برخورداری از حمایت اصول‌گرایان، انتخابات را به یک کاندیدای مستقل به نام بهروز نعمتی واگذار کرد، تا مجدد به دانشگاه فرهنگیان بازگردد.

انتخابات مجلس دهم فرصت مجددی برای رنجبرزاده بود تا به مجلس باز گردد. مهمترین رقیب او در اسدآباد نماینده وقت این شهر در مجلس، بهروز نعمتی بود که در مجلس نهم به عضویت هیات رئیسه هم درآمده بود. بهروز نعمتی اما ترجیح داد تا این بار به جای اسدآباد از تهران اعلام کاندیداتوری کند. همین موضوع سبب شد تا رنجبرزاده با زحمت کمتری به مجلس دهم راه یابد. او در این دوره از انتخابات با حمایت اصول‌گرایان و با کسب ۱۹ هزار و ۴۳۱ رای معادل ۳۴ درصد آراء شرکت کنندگان، به مجلس دهم راه یافت.

او پس از ورود به مجلس دهم به عضویت هیات رئیسه درآمد و به کمیسیون بهداشت و درمان پیوست.

رنجبرزاده در مجلس دهم از جمله حامیان جدی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بود. او از جمله نمایندگان مجلس بود که به ائتلاف جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی پیوست. او کناره‌گیری قالیباف از انتخابات را اقدامی شجاعانه و توام با بصیرت عنوان کرده و پیش بینی کرده بود که اصول‌گرایان روز شنبه (روز بعد از انتخابات) جشن پیروزی برای خدمت به مردم را برگزار خواهند کرد.

سوابق اجرایی و مدیریتی

اکبر رنجبرزاده علاوه بر طبابت و نمایندگی مجلس، سال‌ها در دانشگاه فرهنگیان مشغول فعالیت بوده است. اهم فعالیت‌های اجرایی این نماینده مجلس به این شرح است:

نماینده مردم اسدآباد در مجلس هشتم و دهم
عضو هیات رئیسه مجلس دهم
عضو و نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس هشتم
رئیس فراکسیون مبارزه با مواد مخدر در مجلس هشتم
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان
عضو ستاد ترویج فرهنگ اقامه نماز

رنجبرزاده اگرچه در رشته پزشکی تحصیل کرده ولی کتاب‌های منتشره توسط او بیشتر در حوزه روانشناسی و دینی است. از او سه کتاب به نام‌های «اصول تعلیم و تربیت کودکان از منظر اسلام و روانشناسی»، «زمینه‌های روانشناختی نماز» و «روانشناسی انتظار» به رشته تحریر درآمده است.

مشکلات معیشتی کشور ریشه در فتنه ۸۸ دارد

اکبر رنجبرزاده که همزمان با شکل گیری جنبش سبز در مجلس هشتم عضویت داشت، از جمله مخالفان این جنبش و از حامیان محمود احمدی نژاد بود. او در اظهار نظری کم سابقه مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور را ناشی از جنبش سبز می‌داند و می‌گوید: «مشکلات معیشتی و اقتصادی حال حاضر در کشور، ریشه در حوادث و اتفاقات فتنه ۸۸ دارد. هنگامی که دشمنان در فتنه ۸۸ از غلبه بر کشور ناامید شدند با تحمیل تحریم‌های سنگین درصدد به زانودرآوردن مردم ایران بودند.»

او معتقد است سال ۸۸ دشمنان داخلی و خارجی به دنبال براندازی انقلاب بودند. او مدعی است: «وجود ۱۷ هزار سند در فتنه ۸۸ نشان دهنده مطرح شدن براندازی نظام در اهداف فتنه‌گران بوده است.»

رنجبرزاده در بحبوحه جنبش سبز بدون هرگونه حمایت از خواست معترضان به نتیجه انتخابات، کوشید با تشکیل جنبش سبز علوی، خواست فعالان جنبش سبز را واژگون نشان دهد. او در تشریح این ابتکار خود می‌گوید: «جنبش سبز اموی یک فتنه است که جنبش سبز علوی به صورت نمادین در مقابل آن تشکیل و در جامعه مطرح شده است.» او جنبش سبز علوی را مقابله‌ای فرهنگی در برابر یک تهاجم فرهنگی معرفی کرد.

اشتغال زنان به مردان و کانون خانواده لطمه می‌زند

رنجبرزاده نه تنها از جمله حامیان زنان در مجلس شناخته نمی‌شود بلکه از جمله مخالفان اشتغال زنان است. او خواهان توجه زنان به نیازهای عاطفی فرزندان و بنیان‌های خانوادگی است و می‌گوید: «به همان اندازه که زنان برای کسب موقعیت‌های اقتصادی در خارج از منزل تلاش می‌کنند با این کار ده‌ها بلکه صدها برابر بیشتر به کانون خانواده، مردان و آینده فرزندان‌شان ضربه می‌زنند.» او معتقد است جامعه باید به سمتی حرکت کند که مردان، پاسخگوی نیاز معیشت خانواده و زنان منبع تامین نیازهای فکری و عاطفی فرزند و همسران‌شان باشند و می‌گوید: « تقسیم کاری که اسلام ۱۴۰۰ سال قبل بین زن و مرد داشته تقسیم درستی بوده که حالا و پس از سال‌ها کار کردن، اکثریت قریب به اتفاق زنان ایرانی به انحاء مختلف خواستار بازگشت به خانه هستند. اصلا این تفکر، تفکر غربی است که معتقد به حضور پا به پای زنان با مردان در عرصه‌های اجتماعی است. البته جوامع غربی نیز معضلات و نابسامانی‌های روانی ناشی از نابودی کانون خانواده و غرق شدن در بی‌تفاوتی و بی‌عاطفگی را به خوبی درک کرده‌اند اما از احیای این بنای ویران عاجز و ناتوان هستند.» این نماینده مجلس خواستار در اولویت قرار داشتن مردان در مساله اشتغال است.

رنجبرزاده در مجلس هشتم از جمله موافقان طرح جنجالی ممنوعیت استفاده از روش‌های کنترل جمعیت بود. او در خصوص موافقت خود با طرح ممنوعیت کنترل جمعیت می‌گوید: «باید بپذیریم که مسلمان هستیم و در چهار چوب دستورات اسلامی وظیفه داریم [برای افزایش جمعیت مسلمانان] اقداماتی انجام دهیم.»

او خواستار افزایش یارانه خانواده‌هایی است که بیش از دو فرزند دارند و این سیاست را راه چاره مبارزه با کاهش جمعیت می داند.

تلاش برای انتصاب های فامیلی در همدان

اطلاعات چندانی از وضعیت خانوادگی این نماینده مجلس در فضای مجازی موجود نیست. در بیوگرافی رنجبرزاده آمده که یکی از برادرانش شهید شده است. پایگاه خبری تحلیلی استان همدان با عنوان همدان پرس در گزارشی به تلاش‌های این نماینده مجلس برای انتصاب نزدیکان خود در سمت های دولتی در سطح استان اشاره کرده است. در این گزارش آمده: «اکبر رنجبرزاده منتخب مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی است که در آستانه برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس، فعالیت های تبلیغاتی خود را آغاز کرده است و در کنار تبلیغات انتخاباتی، به مهره‌چینی و گماردن نزدیکان خود در برخی ادارات این شهرستان اقدام کرده است. یکی از این افراد علی صفایی برادر زن صفدر رنجبرزاده، نماینده مجلس است.»

این گزارش می‌افزاید: «عادلی، ضابطی، بصیری، سیفی عارف، ملکی و شمس نیز از دیگر مدیران و نزدیکان رنجبرزاده هستند که در مناصبی همچون معاون اداره آموزش و پرورش ( بدون سابقه مدیریت و پسرخاله نماینده )، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علمی و کاربردی، آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاداسلامی به کار گمارده شدند و هر کدام چند صباحی طعم شیرین همکاری و همراهی با نماینده مجلس را چشیدند اما این شیرینی دیری نپایید و در کام آنها به تلخی برکناری یا استعفاء گرایید.»

گفتنی است رنجبرزاده به دلیل اشتباهات متعدد در اعلام نام موزه «لوور» مور توه شبکه های اجتماعی قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.