×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

57654458 - از مشکلات مشکلات مردم اطلاع داریم اما معتقدیم هیچ مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد | به آینده‌ای به مراتب بهتر از امروز برای ایران معتقدم -

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: از مشکلات معیشتی و دیگر مشکلات مردم اطلاع داریم اما معتقدیم هیچ مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد که ان‌شاءالله در چند روز آینده در این زمینه‌ها با مردم صحبت خواهم کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان، معیّت و همراهی پروردگار را وعده‌ای قطعی، اطمینان‌بخش و نشاط‌آفرین برای جبهه حق خواندند و با اشاره به آینده روشن ایران عزیز تأکید کردند: شرط تحقق این وعده مسلم الهی، ادای وظایف علما، مسئولان نظام و دستگاههای آموزشی و تبلیغاتی در تربیت ایمانی جامعه و پایبندی عملی آنها به تقوا، پرهیز از اشرافی‌گری و کار و تلاش و پایداری است.

ایشان با یادآوری حساسیت سیاسی بسیار بالا و جایگاه فوق العاده مجلس خبرگان افزودند: این مجلس در عین حال، جنبه علمایی برجسته ای دارد و در واقع مظهر زنده آمیختگی دین و سیاست است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مبارزه سخت و جنگ دشوار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی ایران با هجوم همه جانبه دشمنان گفتند البته کسانی به این وضع معترضند و فکر می کنند جمهوری اسلامی این جنگ را شروع کرده است، اما این تصور، نوعی غفلت است چرا که نفس وجود جمهوری اسلامی و حکومت دینی، و آرمانها و اهداف نظام اسلامی از جمله توحید، عدالت اجتماعی، مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم، دشمنان دین را به جنگ و هجوم می کشاند همچنانکه به استناد آیات مکرر قرآن، جبهه حق در تمام طول تاریخ همواره در معرض تهاجم جبهه باطل بوده است.

رهبر انقلاب نکته مهم در رویارویی مستمر حق و باطل راوعده حتمی پروردگار مبنی بر پیروزی جبهه حق خواندند و افزودند: تحقق این وعده البته مشروط به پایبندی اهل ایمان به شروطی نظیر نیت صادق، صبر، بصیرت، همت و پایداری است که با رعایت این شروط، تحقق این وعده، جزو سنتهای قطعی و تجدیدناپذیر الهی است.

ایشان تعابیر مکرر و مختلف قرآن مجید مبنی بر معیت و همراهی و حمایت پروردگار از جبهه حق را بسیار مهم، عمیقاً آرامش بخش و از امیدبخش ترین آیات برشمردند و افزودند: پیامبران و اولیاء الهی با ایمان به وعده الهی و پایبندی به شروط تحقق آن، این وعده را در مقاطع مختلف تاریخ به واقعیت تبدیل کردند، همچنانکه در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز ما شاهد این معیت و حمایت خداوند بودیم.

حضرت آیت الله خامنه ای، ایمان، تقوا، صبر و احسان را از جمله شروط همراهی و پشتیبانی قادر متعال خواندند و تأکید کردند: مسئولان، علما، کسانی که سخنانشان در منبرها و تریبونهای دیگر شنونده دارد و دستگاههای عظیمی همچون آموزش و پرورش، آموزش عالی و به ویژه صدا و سیما باید با برنامه ریزی و تمرکز لازم، به وظایف خود در تحقق شروط وعده همراهی پروردگار یعنی «تربیت ایمانی، تقوایی و احسانی» جامعه عمل کنند.

ایشان، ایستادگی و توفیقات کشور در مقابله با هجوم جبهه عظیم سیاسی، مالی، نظامی، امنیتی و فرهنگی امریکا و صهیونیزم را ناشی از برکت وجود ایمان و تقوا در قشر عظیمی از مردم و جوانان دانستند و افزودند: فداکاریهای مردم، رویش های جدید و امثال حججی ها، تا حد زیادی عنایت و حمایت پروردگار را جلب کرده است که برای توسعه دایره‌ی رحمت و پشتیبانی خداوند، باید تربیت ایمانی جامعه را ارتقا داد.

رهبر انقلاب اسلامی در عین حال، «عمل» مسئولان و علما از جمله نمایندگان مجلس خبرگان را دارای تأثیری بیشتر از تبلیغ زبانی برشمردند و خاطرنشان کردند: پرهیز از دنیاپرستی و اشرافی‌گری و کار و تلاش سخت مسئولان و علما، حتی اگر جلوی چشم مردم نباشد، موجب جلب رحمت الهی و تأثیرگذاری بیشتر در مردم می شود و مردم نیز هنگامی که در حرف و عمل ما تناقض نبینند ایمانشان قوی تر خواهد شد و با اطمینان بیشتر در صراط مستقیم حرکت خواهند کرد.

ایشان عامل‌بودن و هدایت عملی مردم را از علل موفقیت معجزه آسای امام خمینی(ره) برشمردند و تأکید کردند: تحقق این نکات موجب معیت و همراهی خداوند کریم خواهد شد و وقتی از معیت پروردگار برخوردار شدیم با قدرتهای زورگو نیز شجاعانه و در عین حال هوشمندانه و کارآمد برخورد خواهیم کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای با ابراز خرسندیِ مبتنی بر اطلاعات دقیق از حضور رویش‌های جدید و نسل جوان و امیدبخش در همه عرصه ها افزودند: مجموعه عظیمی از جوانان مؤمن و فعال که امام و دفاع مقدس را هم ندیده اند با استحکام و اعتقاد عمیق اهداف انقلاب را پیگیری می کنند.

ایشان افزودند: یک حرکت جوانانه و پرتلاش و پرنشاط در کشور وجود دارد که اعتقاد بنده به آینده‌ای به مراتب بهتر از امروز را برای ایران، مستحکم‌تر از همیشه کرده است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته از مشکلات معیشتی و دیگر مشکلات مردم اطلاع داریم اما معتقدیم هیچ مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد که ان‌شاءالله در چند روز آینده در این زمینه‌ها با مردم صحبت خواهم کرد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با تشکر از گزارش رئیس و نایب رئیس مجلس خبرگان، از تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در جلسه اخیر خبرگان ابراز خرسندی کردند.

ایشان با گرامی‌داشت یاد آیت الله شاه‌آبادی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان که اخیراً دار فانی را وداع گفت، برای آن عالم جلیل‌القدر علوّ درجات را مسئلت کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با اشاره به نزدیک شدن ماه پرفیض رجب، این ماه را فرصتی برای تضرع، توسل و نزدیکی به پروردگار برشمردند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان در گزارشی از فعالیت‌های این مجلس، با اشاره به تشکیل هیئت اندیشه ورز، گفت: هیئت اندیشه ورز مجلس خبرگان با هدف رصد و دیده بانی پیشرفت‌ها و مشکلات و ارزیابی کلان حرکت انقلاب اسلامی و نیز با هدف گفتمان‌سازی و تبیین اهداف، ایجاد شده است.

همچنین آیت‌الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان در گزارشی از اجلاسیه مجلس خبرگان، گفت: در این اجلاس، مسائل فرهنگی و مشکلات معیشتی مردم از مهمترین محورهای نطق‌های اعضای مجلس خبرگان بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.