×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

 آشفتگی وضعیت بهداشت و درمان لاهیجان تا فرافکنی به جای پاسخگویی - از آشفتگی وضعیت بهداشت و درمان لاهیجان تا فرافکنی به جای پاسخگویی - امیر جانبازی

این سوال همچنان باقی است چگونه شخصی که باوری بر سیاست های دولت تدبیر و امید آن هم در حوزه مهمی همچون بهداشت و درمان که با سلامت مردمان فهیم لاهیجان و حتی دیگر شهرستان ها مرتبط است ندارد، می تواند در راستای اجرای سیاست های دولت گام بردارد؟

اختصاصی «بامردم»، اواخر دی ماه سال جاری بود که مجید دلاور مسؤول کمیته رسانه‌ها و فضای مجازی ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی در گیلان، طی حکمی به عنوان سرپرست معاونت بهداشت شبکه بهداشت شهرستان لاهیجان منصوب شد.

انتصابی که در اولین روزهای حضور سرپرست جدید فرمانداری در شهرستان لاهیجان و تب و تاب آشنایی وی با فضای این شهرستان بدون هیچگونه هماهنگی با نماینده عالی دولت انجام شد و واکنش هایی صریح و به حقی را به دنبال داشت.

از همان ابتدا جای سوال بود که چگونه شخصی که باوری بر سیاست های دولت تدبیر و امید آن هم در حوزه مهمی همچون بهداشت و درمان که با سلامت مردمان فهیم لاهیجان و حتی دیگر شهرستان ها مرتبط است ندارد، می تواند در راستای اجرای سیاست های دولت گام بردارد؟

جالب آن که بر اساس عرف و حتی قوانین موجود تغییر در سطح ادارات شهرستان نیازمند هماهنگی ها و تعاملات است که متاسفانه در این خصوص انجام نشده بود، حتی سرپست فرمانداری شهرستان لاهیجان نیز از طریق رسانه ها از این انتصاب با خبر شد.

پس از آن شاهد دفاع جانانه و مقتدرانه فرماندار لاهیجان در راستای اجرای صحیح سیاست های دولت ندبیر و امید و رعایت قوانین بودیم. او ۲۳ دی ماه سال جاری یک روز پس از انتشار خبر انتصاب سرپرست معاونت بهداشت شبکه بهداشت شهرستان لاهیجان در این رابطه گفت و گویی با «بامردم» اظهار داشت: برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بدون هماهنگی با فرماندار اقدام به تغییر مدیران شهرستان می‌کنند که این موضوع موجب ناهماهنگی و بروز مشکلاتی در اجرای وظایف دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها می شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان لاهیجان با تاکید بر استفاده از مدیران همسو با دولت و افرادی که به اهداف دولت برای خدمت به مردم اعتقاد دارند، گفته بود: شایسته است به منظور خدمات رسانی بهتر به مردم شریف و ولایتمدار شهرستان لاهیجان در خصوص، عزل و نصب مدیران شهرستانی قبل از هر اقدامی هماهنگی لازم به عمل آمده و پس از موافقت نسبت به عزل ونصب مدیران شهرستان اقدام شود.
جانبازی با تاکید بر اصل شایسته سالاری و تخصص گرایی در انتصابات، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان می بایست با لغو این انتصاب در رابطه با انتصابات بعدی خود هماهنگی ها و مشورت های لازم را انجام دهد.

با وجود این دفاع جانانه و مقتدرانه در راستای اجرای صحیح سیاست های دولت تدبیر و امید و توجه به امر سلامت مردمان فهیم شهرستان انتظار می رفت حکم این انتصاب از سوی علوم پزشکی گیلان لغو شود اما نه تنها این چنین نشد بلکه وضعیت بهداشت و درمان شهرستان به حدی آشفته شد که مجددا نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان را به واکنش وا داشت.

امیر جانبازی روز دوشنبه ۷ اسفند مجددا در گفت و گویی با «با مردم» با آشفته خواندن وضعیت بهداشت و درمان شهرستان اظهار داشت: وضعیت بهداشت و درمان لاهیجان باید مدیریت شود، در حال حاضر به نظر می رسد این حوزه مهم رها و آشفته شده است، این انتظار را از رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان داریم که به فکر بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان باشند.

فرماندار لاهیجان افزود: علی رغم تمامی زحماتی که مجموعه پزشکان، پرستاران و روسای بیمارستان ها دارند می کشند وضعیت بیمارستان ها به خصوص بیمارستان ۲۲ آبان مطلوب و در شان مردمان فهیم لاهیجان نیست.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان خاطرنشان کرد: بنده از دانشگاه علوم پزشکی گیلان می خواهم که وضعیت بهداشت و درمان لاهیجان را از این رها شدگی و آشفتگی در بیاورد و ساماندهی و مدیریت کند.

چند روز پس از این اظهارات صریح و به حق فرماندار لاهیجان، برخی که نمی توانستند در مقابل این سخنان صحیح فرماندار دفاعی از خود داشته باشند به رادیو های فضای مجازی روی آوردند و با دور کردن ذهن مردم از واقعیات، فرافکنی در این رابطه و پرداختن به حواشی به جای اصل موضوع سعی در فرار رو به جلو و به فراموشی سپردن آشفتگی های موجود در وضعیت بهداشت و درمان شهرستان داشتند بی خبر از آن که مردم بیدارند و این گونه رفتار های فرافکنانه از سوی برخی افراد برایشان نا آشنا نیست به ان عادت کرده اند…

در پایان اما این سوال همچنان باقی است چگونه شخصی که باوری بر سیاست های دولت تدبیر و امید آن هم در حوزه مهمی همچون بهداشت و درمان که با سلامت مردمان فهیم لاهیجان و حتی دیگر شهرستان ها مرتبط است ندارد، می تواند در راستای اجرای سیاست های دولت گام بردارد؟

دانشگاه علوم پزشکی گیلان پاسخگو باشد…

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.