×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

رشت 1 - لیستی که منتشر شد و رسانه‌هایی که روسفید شدند | آیا شهرداری رشت دچار نسیان شده است؟ - رشت

دیار میرزا نوشت: از همان زمان که مسعود کاظمی رئیس سابق شورای شهر رشت مدعی پرداخت ۲ میلیارد تومانی به رسانه‌ها شده بود، این سوال در بین رسانه‌های فعال استان که بیشترین میزان مخاطب و تاثیرگذاری را دارند، ایجاد شد که نحوه پرداخت رپورتاژهای خبری و آگهی به رسانه‌ها برچه اساس و مبنایی بوده است.

این اظهارات عضو سابق شورای شهر رشت بدون اینکه با پاسخ مناسبی از سوی روابط عمومی شهرداری رشت مواجه شود به فراموشی سپرده شد تا اینکه فرهام زاهد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای پنجم رشت که از عملکرد فاطمه قدیمی مدیر روابط عمومی شهرداری رشت رضایت چندانی نداشت بار دیگر موضوع نحوه پرداخت به رسانه‌ها را به میان آورد و اظهارات او نیز بازتاب خبری در بین رسانه‌ای مجازی و مکتوب استان داشت.

درحالی که انتقادات از عملکرد فاطمه قدیمی مدیر روابط عمومی شهرداری رشت نسبت به سفرهای بی‌حاصل و بسیار زیاد او به خارج از کشور در کنار نحوه پرداخت کمکهای مالی به برخی رسانه‌ها، بالا گرفته بود به جای اینکه مدیر روابط عمومی شهرداری رشت به صورت شفاف و علنی در دفاع از عملکرد خود سخن بگوید و اهداف و دستاوردهای سفرهای خارجی را تشریح کند رویه تقابلی با رسانه‌ها و همچنین اعضای منتقد شورا را در پیش گرفت و این آغازی بود برای پرونده سازی و همچنین انتشار اخبار بدون پشتوانه علیه رسانه‌ها در برخی سایتهای وابسته به اعضای شورا که برای برف نیامده رشت صورتحساب ۸ میلیون تومانی صادر کرده بودند و زبان آنها نیز برای برخی امور همچنان دراز است! سایتهایی که به سبب حمایتهای مالی و معنوی و پمپاژ پولی اتفاقا دوستی قدیمی و دیرینه‌ای نیز با مدیر روابط عمومی شهرداری رشت داشته و البته دارند.

اما انتشار لیستی غیر رسمی، بدون امضا و شماره سند از پرداختی سال ۹۶ شهرداری رشت به رسانه‌ها در فضای مجازی، در حالی بار دیگر این موضوع را به تیتر اول تبدیل کرده است که این انتظار از شهرداری رشت می‌‍رود با شفاف سازی در خصوص صحت و سقم این موضوع به شائبه عدم انتقام گیری از رسانه‌های منتقد عملکرد مسعود نصرتی شهردار فعلی رشت پایان دهد.

همچنین فاطمه قدیمی مدیر روابط عمومی شهرداری رشت در واکنش به انتشار این لیست درحالی که از وجود مغایرت فی مابین پرداختی‌های شهرداری به رسانه‌ها و تاییده‌هایی که حوزه‌ی روابط عمومی در این خصوص انجام داده است، خبر می‌دهد که همزمان با آن از ارسال اسامی ۱۲ رسانه به بازرسی و حراست شهرداری به جهت بررسی اسناد مالی نیز خبرداده است. گویا خانم مدیر به سیب تکرر سفرهای خارجی دچار نسیان شده و فراموش کرده که پرداخت به رسانه‌ها اگر با امضا و تائید خود ایشان صورت نگیرد اساسا وارد پروسه مالی نخواهد شد تا پولی به رسانه‌ها پرداخت شود.

حالا که برخی مدیران شهرداری و اعضای ناپرهیزکار شورا تصمیم گرفته‌اند اینگونه برای رسانه‌های منتقد خط و نشان بکشند و به خیال خام خودشان دهان‌ها را ببندند، شفاف سازی نکات زیر ضروری به نظر می‌رسد.

یک: چرا لیست پرداخت مالی توسط تریبون رسمی شهرداری رشت و حوزه روابط عمومی به عنوان مسئول اصلی این اتفاق اطلاع رسانی نشده است؟

دو: درحالی که امی گیلان با ۶۳ میلیون، گیلانی‌ها ۵۶ میلیون، هدف و اقتصاد ۴۰ میلیون، روزگار ما ۴۱ میلیون، تابناک ۳۵ میلیون، همشهری ۳۴ میلیون، اعتماد ۲۷.۷ میلیون و… در صدر بیشترین میزان دریافتی قرار دارند، چگونه است که نام دیارمیرزا، گیل خبر و گیل نگاه به عنوان رسانه‌های پرمخاطب گیلان که اتفاقا بیشترین آمار اخبار تولیدی را داشته اند، در صدر لیست قرار گرفته است؟! این اتفاق درحالی است که نه براساس حروف الفبا و همچنین نه براساس مبالغ مالی پرداخت شده همان لیست ادعایی مذکور، این سه رسانه حتی جزو ۵ رسانه اول که بیشترین مبالغ را دریافت کرده اند نیز قرار ندارند!

سه: چرا حالا که برخی به دنبال شفافیت بوده‌اند دست به تحریف واقعیت زده‌اند و نام تمامی رسانه‌ها را در این لیست ادعایی منتشر نکرده‌اند؟ آیا هفته نامه و برخی رسانه‌های مکتوب و مجازی وابسته به اعضای شورا که اتفاقا مبالغ زیادی نیز دریافتی داشته‌اند، خونشان رنگین‌تر از بقیه یوده یا دستهایی در پشت پرده است؟

چهار: اساس و مبنای مبالغ پرداختی به چه صورتی بوده است؟ آیا در میزان پرداخت مالی به ضریب نفوذ رسانه، کیفیت و تاثیرگذاری آنها توجه شده است یا رانت و رفاقت با مدیر روابط عمومی شهرداری و اعضای شورا مبنای پرداختها بوده است؟ اگر مبنا کیفیت و ضریب نفوذ است چگونه خواهد بود که دیارمیرزا که طبق آخرین رتبه بندی پایگاه‌های خبری در جایگاه بیست و یکمین سایت خبری برتر کشور و دومین پایگاه خبری برتر در بین تمام استانهای کشور قرار گرفته است با بیش از ۶ سال سابقه فعالیت خبری و با دو بال رسانه‌ای(سایت خبری و هفته نامه جوانان دیارمیرزا) تنها ۲۴ میلیون دریافتی داشته اما برخی سایتها و مطبوعاتی که سابقه فعالیت آنها به یک سال نیز نمی‌رسد و به صورت یکنفره اداره می شوند نیز بیشتر به آنها رپورتاژ پرداخت شده است؟

پنج: مدیر روابط شهرداری رشت پاسخ دهد که به برخی کانال‌های تلگرامی و سایتهای غیرمجاز که اساسا در رده رسانه‌ها قرار نمی‌گیرند طبق کدام اصل و اساس مبالغ بالای میلیونی پرداخت کرده تا بیشترین میزان دریافتی را داشته باشند؟!

شش: مدیر روابط عمومی شهرداری رشت پاسخ دهد که چگونه به برخی به اصلاح رسانه‌ها پرداخت میلیونی صورت گرفته درحالیکه برخی آنها را حتی گوگل هم نمی‌شناسد و اساسا وجود خارجی آنها زیر سوال است!

هفت: خوشبختانه لیست منتشر شده ثابت کرد که اگر شائبه‌ای در پرداخت مالی به رسانه‌ها وجود داشته باشد، این شائبه در خصوص رسانه‌های فعال گیلان و منتقد عملکرد شورا و شهرداری نیست. بنابراین مدیر روابط عمومی شهرداری رشت می‌بایست به حراست و بازرسی شهرداری پاسخگوی عملکرد خود در پرداخت بی‌ضابطه به برخی‌ها باشد.

در پایان به تمام دوستان زاهد توصیه می‌کنیم که اگر دین ندارند حداقل آزاده باشند و به همان چیزی که خودشان افشا می‌کنند، اعتقاد داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.