×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

اولین نشست استاندار با مدیران مسئول رسانه‌های استان گیلان 28 - برخی می گویندخیلی وضعیت معیشتی مردم بدنیست آیا این سخن درست است؟ -

علی علی پور در همای گیلان نوشت: شکی نیست که مردم نسبت به گذشته از معیشت بهتری برخور دارند در صورتیکه منظور از معیشت ٬مقایسه میزان امکانات گذشته با حال باشد .اما چرا اکثر مردم در زمان های گذشته حتی با اینکه فاقد امکانات بدوی و اولیه همچون مسکن، آب، تلفن و گاز بودند٬ اما میزان رضایتمندی انها به مراتب از امروز بیشتر بود.
اینکه امروز مردم از امکانات بیشتری بهره مند هستند اما شکوائیه مردم هر روز بیشتر از گذشته شده است امری است که قابل نقد و بررسی است .
برخی میگویند مردم از حیث معیشت در شرایط سختی قرار ندارند حتی برخی معتقدند معیشت مردم بهتر است. حقیقت این است که انچه موجب نارضایتی مردم شده بی عدالتی است ٬فاصله طبقاتی است .این مردم همان هایی هستندکه در زمان جنگ ٬هر انچه که داشتند ٬ در طبق اخلاص نهادند. اوج تراژدی آن بخشیدن تخم مرغی برای جبهات جنگ توسط یک پیرزن بود. چرا که مردم احساس می کردند باید به جنگ و دولت کمک نمود تا استقلال خود را بدست آوریم . اما انتظار ندارند که در بحران بیکاری ٬ فرزند فلان آدمی که دارای پارتی بیشتر می باشد برود سرکار!!
مردم خواهان برقراری عدالت هستند. مردم انتظار ندارند که نحوه دریافت تسهیلات برای برخی راحت و برای برخی دیگر گذشتن از هفت خان .
مردم که با امید دستیابی به عدالت ،توزیع عادلانه ثروت و کم کردن فاصله طبقاتی انقلاب نمودند حالا نمی خواهند انقلاب با اصل خواسته های مردم فاصله بگیرد.
مردم از این موضوع نگرانند که سرزمین ایران یک اقلیم ثروتمند و قدرت بالقوه ای است . چرا دانش آموزی به دلیل عدم بضاعت بایدترک تحصیل کند.
مردم از این ناراحتند که بیشترین افراد خط مقدم جنگ ،شهدا، جانبازان و آزادگان افرادی از دهک های پایین جامعه بودند اما بهره مندی ثروتمندان ازقدرت و نفوذ جامعه بیشتر بوده است.
مردم از این ناراحتند که برای فرزند خود زحمت می کشند تا تحصیل کنند٬تا سالم تحویل جامعه داده شوند اما عدم وجود بازار کار باعث سرخوردگی آنان می شود. طلاق،ناهنجاری،ضرب و شتم و قتل همه در زمان سپردن فرزندان به دامن جامعه صورت می گیرد و هر ساله این موضوع شدت می گیرد.این معضلات حل نخواهد شد مگر آنکه مشکل بیکاری حل گردد. با برقراری عدالت ٬مردم با مسئولین و مقامات آشتی می نمایند وحس می کنند که این مسئولین از بطن جامعه هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.