×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

شهر رشت 9 بهمن - تأکید بر فعالیت دوباره آبنمای موزیکال رشت در ایام نوروز | لزوم رعایت عدالت و شفافیت در پرداخت به رسانه ها -

عصر شنبه ۲۶اسفند ماه، سی و ششمین جلسه شورای شهر در تالار شورا برگزار شد.

 رئیس شورای شهر، روز شهردار را یادآور شد و گفت: امروز ۱۵دستگاه اتوبوس شهری در رشت رونمایی شد.

امیر حسین علوی ابراز کرد: امروز آخرین جلسه صحن شورا در سال ۹۶ است و عمده لوایح و طرح ها بررسی و نهایی شده است.

وی همچنین گفت: امروز فضای همدلی بین اعضای شورا و شهردار وجود دارد و امیدواریم با تلاش مدیران شهرداری خدمت رسانی به مردم سرعت بیشتری بگیرد.

علوی فروش اوراق خدمات برای مودیان و پیمانکاران شهرداری را یادآور شد و تاکید کرد: مودیان فرصت را از دست ندهند .

رئیس شورا ابراز کرد: تصویب بودجه شورا پیش از اتمام سال اتفاق خوبی است و با تلاش اعضای شورا بودجه سازمان ها نیز امروز تصویب می گردد.

رئیس شورا گفت: در قبال این همراهی ها اعضای شورا نیز انتظاراتی دارند، برازنده رشت نیست هنوز خیابانها کنده کاری باشد! و حوزه اجرا باید اقدام کند و به شهردار و تیمش فرصت دوباره ای می دهیم تا در ۶ماه ابتدای سال بعد، شاهد اتفاقات شگرفی باشیم.

علوی در ادامه گفت:  فعالیت بار دیگر بزرگترین آبنمای موزیکال کشور به شهردار تاکید شده که حتما در نوروز انجام شود.
رئیس شورای اسلامی رشت در ادامه سخنانش در جلسه شورا اظهار کرد: امروز فضای همدلی و همراهی بین اعضای شورای اسلامی و مجموعه شهرداری این کلانشهر، فضایی استثنایی و فرصت مناسب برای پیشرفت رشت است.
وی با اشاره به تصویب طرح هایی در سال ۹۶ در صحن شورای اسلامی کلانشهر رشت افزود: فروش اوراق خدمات برای پیمانکاران و مودیان شهرداری یکی از مهمترین این طرح ها بود که فرصتی برای پیمانکاران برای وصول مطالباتشان و بهره مندی از تخفیف های در نظر گرفته شده در این طرح است.
علوی با اشاره به همکاری شورای اسلامی رشت با شهرداری در تصویب طرح ها و لوایح درخواستی این مجموعه خاطر نشان کرد: در قبال تمام این همراهی، انتظار ما رفع مشکلات است.
وی با بیان اینکه وجود چاله هایی در این کلانشهر زیبنده نیست ، اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری بایستی برای رفع مشکلاتی این چنینی در رشت اهتمام داشته باشد.

پرداخت بخش عمده ای از مطالبات کارکنان و پیمانکاران 

اسماعیل حاجی پور، یاد همه شهردارانی که برای این شهر زحمت کشیدند، گرامی داشت و برای شهردار فعلی آرزوی موفقیت نمود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا گفت: بخش عمده ای از مطالبات کارکنان و پیمانکاران پرداخت شده است.

وی در مورد آبنمای موزیکال بوستان ملت گفت: آبنما چندماه است که آغازبکار کرده و اشکالاتی در آن رخ داده و بخاطر برق آن است. فضایی برای نشاط مردم فرآهم شده است و مدتی است این محل تفرج جذابیت خود را از دست داده است. متاسفانه نتوانستیم از این ابنما درست استفاده کنیم. و علت آن هم دقیق مشخص نیست.

عضو شورا گفت:بزرگترین آبنمای موزیکال کشور آماده بهره برداری هست و باید ایرادهای آن را برطرف کرد و یا فاز اول را بخاطر مسافران نوروزی بهره برداری نمود. خود پیمانکار حضور دارد و مدیریت شهری باید تلاش نماید نقص آن را برطرف کند.

حاجی پور در مورد رونمایی ۱۵ دستگاه اتوبوس هم گفت: بهترین اتوبوس ها را وارد کرده ایم و لازم است جایگاه سوخت گازوییل این اتوبوس ها راه اندازی شود.

عضو شورا در مورد تخلفات ساختمانی هم گفت: بخش اعظم تخلفات به عدم کنترل و نظارت درست شهرداری برمی گردد. پیشنهاد می شود افرادی که برای حوزه ترافیکی و به عنوان بازرس خطوط ورود کرده اند و با ایجاد مرکز کنترل ترافیک نیازی به ایشان نیست، به عنوان بازرس تخلف ساختمانی و پلیس سد معبر مشغول بکار شوند.

حاجی پور بر آموزش پلیس ساختمان تاکید کرد و افزود: بیش از ۹۰درصد پروانه های صادر شده، به کمیسیون ماده صد می آید و افتخار نیست که آمار تخلف ساختمانی در کمیسیون ماده صد زیاد باشد.

عضو شورا در مورد نظارت بر عملکرد پیمانکاران آسفالت نیز گفت: بررسی های میدانی نشان می دهد، وضعیت مرمت آسفالت به خوبی صورت نمی گیرد و چاله ای که یک متر نیاز به آسفالت دارد، حفاری با ابعاد گسترده صورت گرفته و هزینه شهرداری را افزایش می دهند.

معتقد به عدالت و شفافیت در پرداخت به رسانه ها هستم

فرهام زاهد نیز در نطق پیش از دستور جلسه گفت: افزایش ناوگان را به فال نیک میگیریم. و امیدواریم با افزایش خطوط آلودگی و ترافیک نیز کاهش یابد.

رئیس کمیسیون ترافیک شورا، از همراهی اعضای شورا و مدیران شهرداری در بررسی بودجه سال ۹۷تقدیر کرد و افزود: بودجه امسال در موعد مقرر تصویب گردید. و با نگاه رییس کمیسیون عمران، سهم زیادی از بودجه برای حوزه عمرانی تخصیص یافته است.

عضو شورا به حواشی هفته پیش و تاخیر در شروع جلسات اشاره نمود و گفت: عمده تاخیر در برگزاری جلسات به خاطر تداخل با دیگر جلسات و یا دیدارها می باشد.

وی گفت: از شخص خانم فتوحی دلجویی می کنم رسانه ها به شفافیت در عملکرد سیستم کمک می کنند. و معتقدم رسانه ها نیاز به دعوت ندارند و باید باشند. و گفته بنده وارونه در رسانه ها منعکس شد.

زاهد به لیست منتشر شده در مورد دریافتی رسانه ها اشاره نمود و گفت: این لیست پیگیری همیشگی بنده بوده است. و همچنان معتقد به عدالت و شفافیت در پرداخت به رسانه ها هستم.

عضو شورا اختلاف سلیقه ها را عاملی بر پویایی شورا دانست و تاکید کرد: رسانه ها نباید اعضای شورا را با این اختلاف نظر ها در تقابل یکدیگر قرار دهند.

پس از نطق اعضای شورا، لوایح بررسی شد. یکی از این لوایح، درخواست ثبت شرکتی به نام شهرداری است که بتوان نیروهای حجمی و شرکتی را تحت پوشش قرار داد.

این لایحه که قبلا در کمیسیون بودجه بررسی شده بود، بنا دارد به جای شرکت های خدماتی، تحت یک شرکت واحد و زیر نظر شهرداری باشد تا عدالت در پرداختی به نیروها نیز بهتر صورت گیرد. مقرر شد جزییات آن در کمیسیون های تخصصی شورا بررسی شود.

همچنین بودجه سازمان پسماند در صحن شورا بررسی گردید.

مدیر برنامه ریزی و بودجه شهرداری در مورد رشد بودجه این سازمان گفت: در سال جدید ۳۵۰میلیون برای جمع آوری سگهای ولگرد و همچنین تمرکز خدمات رفت روب بجای مناطق در سازمان پسماند بوده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.