×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

قربانی - تصمیمی برای فیلتر کردن تلگرام وجود ندارد | با قدرت چانه‌زنی می‌توانیم حدود و چارچوب انتظارات خودمان را به مدیر تلگرام بقبولانیم -

نماینده مردم آستانه اشرفیه گفت: در نشست غیرعلنی امروز مجلس اعلام شد تاکنون هیچ تصمیمی برای فیلتر کردن تلگرام در کشور ما گرفته نشده است.

به گزارش «بامردم»، محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست غیرعلنی امروز یکشنبه (۲۷ اسفندماه ۹۶) در تشریح نشست غیرعلنی صبح امروزپارلمان گفت: ما با قاطعیت می‌توانیم بگوییم تاکنون هیچ تصمیمی برای فیلترینگ تلگرام گرفته نشده است.

وی افزود: در جلسه امروز موضوع جایگاه فرصت و چالش‌های فضای مجازی مطرح شد، لذا نباید این فضای گسترده را محدود به تلگرام کنیم.

قربانی اضافه کرد: از آنجایی که ما هنوز بهره کافی و شناختی از فضای مجازی نداریم، ذهن ما فقط به تلگرام محدود شده است، اما در جلسه امروز بحث شد که تلگرام تنها جزء کوچکی از این فضای گسترده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس تصریح کرد: همچنین در این جلسه بحث شد که باید یاد بگیریم از همه این فرصت‌های مجازی تولید ثروت کنیم و هنوز این موضوع به صورت یک فرهنگ در جامعه ما جا نیفتاده است.

وی همچنین افزود: یکی از تفکرات تلگرام این است که به‌هرحال آزادی اطلاعات در آن وجود دارد و هر کشوری می‌تواند محدودیت‌هایی در حوزه سیاست‌گذاری و مسائل مربوطه ازجمله مسائل اخلاقی برای خود تعریف کند. دقیقاً در کشور ما هم بر سر دو مسئله امنیتی و اخلاقی باید چارچوب‌های لازم را رعایت کنیم.

قربانی بر همین اساس اضافه کرد: من فکر می‌کنم با قدرت چانه‌زنی می‌توانیم به مدیر تلگرام بقبولانیم که آن حدود و چارچوب انتظارات جمهوری اسلامی را رعایت کند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: تنها کشوری که اکنون توانسته برای خود شبکه‌های داخلی صد درصد تعریف داشته باشد، چین است و این هم به‌هرحال در یک فضای خاصی صورت گرفته است. به نظر من اگر ما هم در کشور خود بتوانیم به این حد و اندازه برسیم که بتوانیم یک شبکه داخلی برای خود تعریف کنیم، باز هم حدود ۳۰ درصد از ظرفیت‌ها را انجام داده‌ایم، اما آنچه که ما را به جایگاه واقعی استفاده از فضای مجازی می‌رساند، مجاب کردن بحث تلگرام برای پذیرش چارچوب‌های جمهوری اسلامی ایران است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.