×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

امیرحسین علوی رییس شورای شهر رشت 1 - علوی : ما چه کاری در استان دیگر داشتیم که رسانه ای از مازندران آمده و پول گرفته است | لیست ارقام را منتشر نکردم چون به صحت اطلاعات اطمینان نداشتم - امیر حسین علوی

گیل نگاه نوشت: این روزها انتشار لیست عجیب پرداختی شهرداری کلانشهر رشت به برخی از رسانه ها بازتاب خاصی را در فضای رسانه ای استان ایجاد کرده و حواشی آن در جلسه روز گذشته شورای شهر رشت نیز ادامه داشت و مورد بحث و جدال میان اعضای شورا قرار گرفت.

امیرحسین علوی رییس شورای شهر رشت در جلسه صحن شورا، در خصوص لیست عجیب پرداخت هایی که به رسانه ها انجام شده است،اظهار داشت: ما قصد نداریم به حواشی اضافه کنیم و بنا این بود که فضای آرامش را در شهرداری و شورا حفظ شود. هر چند به تایید کارشناسان، شورا آرامش دارد اما مشخص است برخی ناملایمات هم پیش آمده است.

رییس شورای شهر رشت بر اصلاح اتفاقات تاکید کرد و ادامه داد: هر کسی که هر کاری کرده و به هر کسی وابسته بوده، موظف است پاسخگو باشد و همگان بدانند کوچکترین مسائل را چک می کنیم چون می خواهیم شفاف عمل کنیم.

علوی افزود: جایی که بحث حق مردم است، شفافیت باید حاکم باشد. البته گاهی گفتن شفافیت ها به منافع مردم آسیب می زند و ما هم پرهیز می کنیم.

وی با اشاره به انعکاس اخبار پاداش های نجومی گفت: مثلا گفته اند، صد و ده میلیون تومان پاداش داده شده است و مشخص نمی کنند که بین چند نفر توزیع شده. آیا این صد و ده میلیون تومان را یک نفر گرفته یا چهل نفر گرفتند.

علوی با تاکید بر اینکه رسانه های شهر ما هوشیارند، گفت: رسانه ای که تیتر خبرش را این گونه تنظیم می کند، رسانه نیست و فقط آمده است دروغ بگوید تا باج بگیرد که چنین رویکردی در این نوع رسانه ها نشان میدهد که دنبال منافع مردم نیستند.

وی ادامه داد: اتفاقا دکتر نصرتی شهردار رشت کسی است که جرات دارد، هزینه ها را گردن بگیرد. جرات و جسارت ایشان در برخورد با برخی مشکلات مایه خوشحالی است و رسانه ها هم باید کمک کنند جریانات به نفع شهر تمام شود.

وی در مورد انتشار اعداد مبالغی که به رسانه ها داده شد، تصریح کرد: این اعداد یا درست است یا غلط و یا فاکتورهایی وصول شده و یا نشده است. اگر فاکتوری وصول نشده، دلیل آن پاسخ داده شود و کسی نمی تواند از پاسخ گریزان باشد.

رییس شورای شهر در پاسخ به این سوال که چرا این اعداد را خود ایشان منتشر نکرد؛ گفت: به دو دلیل از انتشار آن خودداری کردم؛ دلیل اول اینکه به صحت تمام این اطلاعات اطمینان نداشتم و همین الان هم ندارم.

وی افزود: دلیل دوم این بود که دلم نمی خواست یک سری از افراد خاطرشان مشوش شود. باید بپذیریم مشکل وجود داشته است. چرا رسانه ای از استان دیگر آمده و پول گرفته است. ما چه کار سفارشی در مازندران داشتیم و این حق خبرنگاران است که این سوال را بپرسند. اینکه کانال تلگرامی هم A تومان دریافت کرده باید ببینیم روی چه حسابی این پرداخت صورت گرفته است. باید پاسخ این کار داده شود و اگر هم تا به امروز داده نشده است به واسطه رویکرد شورا و شهرداری است که نخواستیم ذهن مردم را درگیر کنیم.

علوی گفت: البته خیلی ها کار کردند، زحمت کشیدند، خبر تولید کردند و پول گرفتند و خیلی ها هم الکی گرفتند. بعضی ها زمان انتخابات در اختیار یک کاندیدای خاص قرارگرفتند و این مظهر فساد است.

وی افزود: همه خوب می دانیم با یادآوری متوالی این دست موضوعات منفعتی تولید نخواهد شد.

وی با اشاره به مسئله اینکه از اول طراحی شده بود که دکترنصرتی در مدت زمان کوتاه شهردار باشد، پاسخ داد: انتخاب دکتر نصرتی بر اساس وفاق اتفاق افتاد و هنوز هم شورای رشت بیشترین همراهی را با شهردار دارد. البته هیچ کس خالی از اشکال نیست و حتما شهردار رشت هم اشکالاتی دارند که دائم به وی تذکر داده می شود.

علوی گفت: لزومی ندارد برای هر موضوعی ذهن مردم را درگیر کنیم و اگر هدفمان این باشد نشان از آن است که آدمهای صادقی نیستیم. نتیجه عدم صداقت را قبل از ما خیلی ها دیده اند.

وی تاکید کرد: پیگیری شود اگر قرار است پرداخت هایی انجام شود به صورت نظام مند باشد. وجود رسانه های زیاد نشان از هوش مردم استان است.اگر قرار است از رسانه ها حمایت شود، باید درست انجام شود.

رییس شورای شهر رشت گفت: مشکلات نیروهای شرکتی دغدغه همه اعضای شورا است و مباحث حقوقی دارد و ما هم در چهارچوب قانون اقدام می کنیم و گامی خلاف بر نمی داریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.