×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

ازدواج - بهترین و بدترین فاصله سنی بین زن و شوهر چقدر است؟ - ازدواج

یافته های جدید دانشگاه «اموری» در آتلانتا نشان داد که میزان تفاوت سنی بین شما و همسرتان می تواند نقش جدی در تدوام یافتن یا ایجاد چالش در زندگی مشترک ایفا کند.

در یک مطالعه ۳۰۰۰ نفر مورد بررسی قرار گرفتند و نتایج نشان داد هر چه فاصله سنی بین زوجین بیشتر باشد، احتمال جدایی بین آنها بیشتر است.

البته باید گفت این نتیجه دور از انتظار نیست چرا که وقتی فاصله سنی بین افراد زیاد باشد، در برهه های مختلف زندگی به تعارض هایی بر می خورند به طوری که در مورد شغل، خانواده و سبک زندگی، اهداف متفاوتی را دنبال می کنند.

این مطالعه نتیجه دیگری نیز به همراه داشت که بسیار مورد توجه واقع شد و آن هم این بود که هرچه فاصله سنی بین زوجین به هم نزدیکتر باشد، به احتمال پایین‌تری کارشان به جدایی یا طلاق می‌کشد.

بررسی نمونه‌ها نشان داد ۱۸ درصد زوج های دارای فاصله سنی ۵ سال، در حال جدایی بودند و این وضعیت برای زوج هایی با فاصله سنی ۱۰ سال، ۳۹ درصد و برای زوج هایی با فاصله سنی ۲۰ سال ۹۵ درصد بود.

بنابراین فاصله سنی مطلوب برای زوجین به منظور داشتن یک زندگی بادوام چقدر است؟

طبق نتایج این پژوهش، فاصله مطلوب، یک سال است. اما نکته ای که نمی توان از این پژوهش استنتاج کرد این است که میزان تفاوت سنی تا چه حد بر خراب شدن روابط بین زن و شوهر اثر دارد.

در هر حال برخی روانشناسان بر این عقیده اند که سن چیزی نیست جز ادراک ذهنی ما، و اگر ما آن را نادیده بگیریم، دیگر اهمیتی ندارد.

منبع: طبیب من

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.