×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مهار ۱۷ مورد حریق جنگل توسط آتش نشانان لاهیجان 1 - علت آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌های گیلان اعلام شد - آتش‌سوزی

به گزارش «بامردم»، محسن یوسف پور در گفت و گو با ایرنا افزود: از ظهر چهارم تا ششم فروردین ماه جاری همزمان در جنگل های ۱۳ شهرستان استان آتش سوزی داشتیم که تاکنون این میزان آتش سوزی، با این وسعت سابقه نداشته است.
وی ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده، بروز این آتش سوزی ها به علت بی مبالاتی و ماجراجویی برخی از گردشگران با افروختن آتش در جنگل رخ داده و وزش باد گرم نیز به گسترش آن دامن زده است.
به گفته یوسف پور، متاسفانه برخی از گردشگران برغم استفاده از مواهب و زیبایی های جنگل توجهی به حفط آن به عنوان یک عرصه ملی ندارند و پس از افروختن آتش و استفاده از آن، آن را به حال خود رها می کنند که باعث بروز آتش سوزی در جنگل ها می شود.
وی با بیان اینکه در جریان آتش سوزی های اخیر بیش از ۱۳۰ هکتار از عرصه های جنگلی گیلان در آتش سوخته، افزود: در بیشتر موارد برای متهمان این چنین جرم هایی، پرونده هایی تشکیل می شود اما قانون آنگونه که باید بازدارنده نیست.
وی خاطرنشان کرد: آتش سوزی های گسترده اخیر با تلاش شایسته ماموران منابع طبیعی، هلال احمر، نیروهای نظامی و انتظامی، نیروهای مردمی و سمن ها خاموش شدند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از گردشگران استان خواست از افزوختن آتش در جنگل ها خودداری کنند و در صورت افروزش آتش قبل از ترک محل، حتماً از خاموش شدن آن اطمینان یابند.
استان گیلان دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.