×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

برگزاری دومین روز کنکور سراسری سال95 در لاهیجان 25 - نتایج آزمون دکترا هفته آخر فروردین منتشر می‌شود - بامردم

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با گروه دانشگاه خبرگزاری فارس اظهار کرد: برای شرکت در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد تعداد ۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۰۰ هزار ۷۲۳ نفر زن و ۱۳۳ هزار و ۹۸۳ نفر هستند. به عبارت دیگر ۹۱/۴۲ درصد داوطلبان زن و ۰۹/۵۷ درصد مرد هستند.

وی ادامه داد:‌ از تعداد ۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب ثبت‌نام کننده تعداد ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ داوطلب در گروه علوم انسانی، تعداد ۲۱ هزار و ۴۰۳ نفر در گروه علوم پایه، تعداد ۴۳ هزار و ۶۵۹ نفر در گروه فنی و مهندسی، تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۴ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، تعداد ۱۲ هزار ۶۲۳ نفر در گروه هنر، تعداد ۲ هزار و ۲۸۷ نفر در گروه دامپزشکی و تعداد ۵ هزار ۳۴۵ نفر هم در گروه زبان ثبت‌نام کرده‌اند.

توکلی با بیان اینکه آزمون ورودی دکتری سال ۱۳۹۷ در روز جمعه ۱۲ اسفند ماه ۹۶ در ۷ گروه آزمایشی و در ۲۴۶ کد رشته امتحانی در ۵۵ شهرستان مختلف در ۱۱۷ حوزه امتحانی برگزار شد. گفت:‌ از تعداد ۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب ثبت‌نام کننده در آزمون،‌تعداد ۱۸۷ هزار و ۸۲۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر و تعداد ۴۶ هزار و ۸۸۵ نفر غائب بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود:‌ پس از برگزاری آزمون، قرائت پاسخ‌نامه‌ها، تصحیح و محاسبه نمرات خام داوطلبان آغاز شده که ان‌شاءالله نتایج به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه کلی داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون در هفته آخر فروردین ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد:‌ بدیهی است داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می‌توانند بر اساس ضوابط در نیمه اردیبهشت ۹۷ برای انتخاب رشته اقدام کنند. پس از صدور کارنامه برای کلیه داوطلبان شرکت کننده بر اساس شرایط و ضوابط ارائه شده توسط دانشگاه آزاد که از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه مذکور به اطلاع داوطلبان واجد شرایط خواهد رسید و داوطلبانی که علاقه‌مند به انتخاب کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد نیز هستند می‌توانند با مراجعه سایت دانشگاه مذکور و برابر مقررات مشخص شده نسبت به کدرشته محل‌های تحصیلی خود از دانشگاه آزاد اقدام کنند.

توکلی یادآور شد: تاریخ دقیق اعلام نتایج و ظرفیت‌های پذیرش هفته آینده به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.