×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

هتل - مردم در گیلان و اردبیل بیشتر خوابیدند - 'dghk

جمشید حمزه‌زاده به ایسنا گفت: هنوز آمار اقامت نوروزی را کامل از هتل‌ها نگرفته‌ایم، اما بررسی‌ها تا هشتم فرودین ماه نشان می‌دهد جمعیت بیشتری امسال به هتل‌ها رفته‌اند و استان‌های اردبیل و گیلان ۳۰ تا ۳۵ درصد و استان های همدان، بوشهر، خراسان رضوی، مرکزی، سیستان و بلوچستان و ایلام ۱۵ تا ۲۰ درصد در اقامت رشد داشته‌اند.

او شرایط جوی، گران نشدن نرخ هتل‌ها و افزایش قیمت ارز که کاهش سفرهای خارجی را به دنبال داشت، از جمله عوامل اصلی رشد اقامت در برخی از استان‌ها دانست و افزود: بیشتر مسافرانی که به خارج از کشور می رفتند، به اسکان در هتل عادت دارند و چون نوسان‌های ارزی اجازه سفر به برخی از این افراد نداد پس آن جمعیت به سفرهای داخلی پرداخت که تحت تاثیر آن، آمار اقامت در هتل‌ها نیز افزایش یافت.

وی همچنین گفت: استان های خوزستان، کرمان، البرز، یزد، کهگیلویه و بویراحمد و کرمانشاه با کاهش مسافر در هتل روبه‌رو بودند که هرمزگان و قم با وجود تردد و مسافر زیاد، اما ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش اقامت رسمی در هتل داشته‌اند.

رییس جامعه هتلداران ایران درباره تخلف هتل‌ها در تعطیلات نوروز، اظهار کرد: هنوز تخلفی از هتل‌ها گزارش نشده و خوشبختانه نوروز امسال بدون تنش و آرام سپری شد.

حمزه‌زاده درباره تغییر رویه سفر در ایران و پراکندگی جمعیت در شهرهای کم‌مسافر، بیان کرد: هنوز توزیع واقعی جمعیت مسافران در شهرهای کشور اتفاق نیافتاده، چون شیوه سفر در ایران همچنان سنتی است و تغییر این رویه به فرهنگ سازی و زمان بیشتری نیاز دارد، هرچند که روند موجود به سمت توزیع جمعیت مسافران پیش می‌رود.

آخرین گزارش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حاکی از ۲۱ درصد رشد سفر در فاصله ۲۷ اسفندماه ۹۶ تا ۱۱ فروردین ماه سال ۹۷ است که در این بازه زمانی ۵۸ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۸۱۸ نفرشب اقامت در کشور ثبت شده که استان‌های مازندران، گیلان، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس و خراسان رضوی در صدر این آمار قرار دارند. به گفته هتلداران آمارهای سازمان تنها به اقامت در هتل ها و مجموعه های رسمی مربوط نمی شود و اقامتگاه هایی دیگر همچون کمپ ها و خانه های استیجاری را نیز در بر می‌گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.