×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

مراسم تکریم و معارفه نماینده قدیم و جدید ولی فقیه در استان گیلان 17 - من را بر نداشتند بلکه خودم به آقا نامه نوشتم که عاجزم | خدارا شاکریم که جانشین شایسته ای چون آیت الله فلاحتی برای گیلان معرفی شد - آیت الله قربانی

آیت الله قربانی نماینده سابق ولی فقیه در گیلان در این مراسم که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد(+گزارش تصویری)، گفت: زمین اثر سرمای زمستان می میرد و در بهار دوباره با سرسبزی دوباره زنده می وشد.اما این سرسبزی ها هم دوام نمی آورد و دوباره باد پاییزی سبزه را خشک می کند و بهار عمر ما و مسئولیت های ما هم همین است .

وی افزود:غره به مسئولیتها ما را نباید فریب دهد.خوش به حال انهایی که از فرصت مسئولیتشان استفاده بهینه کنند و به باقیقات و الصالحات فکر کنند.

قربانی گفت:از ۸۵سال عمر زندگی ام را ۷۰ سال را طلبه بودم.دوران قبل از انقلاب را با سختی گذارندیم اما انقلاب اسلامی عظیم کشورمان مردم را نجات داد.

وی خاطر نشان کرد : کدر دادگاه رشت به جرم تبلیغ برای مجرم قبل از انقلاب محاکمه شدم. در آن روزگاران برخی ها سلام ما را هم جواب نمی دادند بجر انقلابیون دردآشنا.

نماینده سابق ولی فقیه در گیلان، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب رییس کمیته امداد شرق گیلان بودم و دو سال هم قاضی شرع استان گیلان بودم و با مشکلاتی که داشت ۴ساعت در شبانه روز فقط می خوابیدم.

وی افزود: در ادامه کارم مشکلی پیش آمد و یکی از وهابیون نفوذی مشکلی ایجاد کرد و تصمیم گرفتم جواب کتابهایی که این مرد وهابی برعلیه ،امام زمان(عج)،علیه کتاب اصول کافی و کتاب مفاتیح الجنان نوشته بود.خواستم برای جواب این کتاب ها کتابرا بنویسم که موفق شدم و هم اکنون در دانشگاهها تدریس می شود.

حجت السلام قربانی تاکید کرد:ما باید سرگردان دین باشیم.نوشتن کتابهای مذهبی و دینی کار هر کسی نیست و باید اهل فن کار را انجام دهند.

وی به نقل از مقام معظم رهبری ادامه داد:گیلان بزرگ است و هرکس نمی تواند گیلان را اداره کند و رهبر فرمودند من شمار ار انتخاب کرده ام. من هم چون مطیع رهبر هستم برای خدمت به استان زرخیزی که فقرش زیر سرسبزی پنهان شده است ۱۸ سال انجام وظیفه کردم.

وی افزود:به دلیل ضعف جسمانی که دوبار در نماز جمعه برایم پیش امد عرض گردم که دیگر توان انجام این کار را ندارم و نظرم را به مقام معظم رهبری عرض کردم که به حمدلله جانشین شایسته ای چون آیت الله فلاحتی را برای گیلان معرفی کردند.

قربانی با بیان اینکه در گذشته خودم مدیریت حوزه علمیه استان به ایشان پیشنهاد دادم اما چون فقط دو روز در هفته وقت داشتند نشد که به این مدیریت را بپذیرند، تصریح کرد: امروز از حجت السلام فلاحتی می خواهم وحدت را در جامعه حفظ کنند و باید همه در سایه ولایت کار کنیم.همه ابوذر و سلمان و مقداد نیستند اما حق حیات دارند.

وی تاکید کرد:می خواهم به محرومان جامعه توجه شود که چندی پیش این قشر از ناراحتی و بیکاری راهپیمایی کردند و متاسفانه برخی موج سواران از این راهپیمایی ها سواستفاده کردند.

او ادامه داد:۶۲۷خانه برای محرومین در رشت ساختم واین کار خیر با کمک خیرین و نیکوکاران انجام شد.

باید برای بیکران شغل ایجاد کنیم و سعی کنیم عمل ما مروج نام دین اسلام باشد.مدرسه ای که میرزاکوچک جنگلی در آن درس می خواند در حال تخریب بود و مجددا ان را بازسازی کردم.

قربانی گفت: داشتن حوزه علمیه ای ابرومند برای گیلان ضروری بود و برای تحقق این امر حوزه امیرالمومنین را ساختم که فاز اول ان به اتمام رسیده است و ان شالله حجت السلام فلاحتی این حوزه را تکمیل کنند.

وی در پایان تاکید کرد:من را از نمایندگی ولی فقیه بر نداشتند،بلکه به اقا نامه نوشتم عاجزم و ایشان هم عذر من را پذیرفتند.

منبع خبر : گیل نگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.