×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 

نماز جمعه لاهیجان 1 - در طول این چند سال دستاوردهای زیادی نداشتیم | عاقبت برجام هیچ بوده و هیچ نتیجه خاصی برای ملت نداشته | باید حمایت‌ها از کالای ایرانی و توان داخلی باشد - بامردم

اختصاصی «بامردم»،  محمدصادق جعفری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته لاهیجان اظهار داشت: دوستان به من گفتند با توجه به ایام ، مباحث در رابطه با انرژی هسته‌ای بیان شود، هر جا سخنرانی باشد سعی می‌شود از دستاوردها سخن گفته شود اما متأسفانه در طول این چند سال دستاوردهای زیادی نداشتیم.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری، گفت: در سال گذشته شاهد این موضوع بودیم که برخی از کارخانه‌های تولیدکننده محصولات داخلی رو به تعطیلی یا تعدیل نیرو رفتند، انشالله بزرگواران مسئول و مردم در طول امسال عزم خود را جزم کرده و این بستر فراهم می‌شود که مردم به محصولات ایرانی اعتماد کنند و تولیدکنندگان ایرانی نیز حمایت بیشتری از آن‌ها شود.

مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد لاهیجان افزود: انجام این امر نیازمند برخی از کارها می باشد، اول‌ازهمه لازم است همه آتش به اختیار در همه عرصه‌ها و اقشار با خرید کالاهای ایرانی به این کالاها اعتبار ببخشند همان‌طور که حضرت آقا فرمودند باید به کالاهای ایرانی تعصب داشت و این هم وظیفه مردم است و هم مسئولین.

جعفری وظیفه مسئولین در حمایت از کالاهای ایرانی را سنگین‌تر دانست و تأکید کرد: وظیفه مسئولین فقط شامل تبلیغات، یارانه و … نیست باید حمایت‌ها از کالای ایرانی و توان داخلی باشد.

وی به نمونه‌ای از توان داخلی و قصور مسئولین اشاره کرد و اظهار داشت: برای مثال در قراردادهای نفتی IPC که بزرگواران محبت کردند و این قراردادها را به‌صورت محرمانه و غیر محرمانه نوشتند به صورتی است که ۲۰ تا ۲۵ سال شرکت‌های خارجی در اکتشافات، تولید و توسعه چاه‌های نفتی تسلط کامل بر چاه‌های نفتی ما دارند و حتی کارشناسان نفتی ما اجازه ورود به آن مناطق را ندارند و این‌یک ضعف کارشناسی است.

مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد لاهیجان ادامه داد:  این ضعف کارشناسی در آینده خودش را نشان خواهد داد و برای آیندگان ما مشکل ایجاد خواهد کرد و این معنی دیگرش بیکاری جوانان ما می‌شود، عدم استفاده از کارشناسان ایرانی یعنی عدم‌حمایت از توان داخلی.

وی در خصوص کالاهای ایرانی با اشاره به مأموریت رهبری به وزارت خارجه برای حمایت از کالاهای ایرانی، به وزارت امور خارجه پیشنهاد داد: این وزارت خانه که ادعا دارد زبان تعامل با دنیا را بلد است، به‌جای این‌که پای برجام و قراردادی بنشیند که عاقبتش تقریباً هیچ بوده و هیچ نتیجه خاصی برای ملت ما نداشته، برجام اقتصادی را شروع بکند، برجامی که هدفش حمایت تولید داخلی باشد و آن‌ها را با تعاملی که خود بزرگواران ادعا دارند به کشورهای خارجی معرفی کنند و فروش آن‌ها را پیگیری کنند.

جعفری اضافه کرد: دولت باید به صادرات محصولات کمک کند، اگر واردات بی‌رویه و قاچاق مهار شود قطعاً کمک بزرگی است، اما تا زمانی که منفعت دوستان مسئول در واردات بی‌رویه از کشورهای مختلف باشد نمی‌توانیم از کالای داخلی حمایت کنیم.

مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد لاهیجان گفت: متأسفانه یک نگاه و رویکرد غلط در اداره کشور وجود دارد، ریشه بسیاری از مشکلات قطعاً در این نوع نگاه خلاصه می‌شود، نگاهی که معتقد است حتی مدیران صنعتی هم باید از خارج کشور وارد شوند و توان داخلی و توان مدیران داخلی را در صنعت‌های کوچک مانند صنعت مداد و پاک‌کن می‌داند، صاحبان این تفکر از نشست‌های مکرر علنی و غیرعلنی با بیگانگان هیچ ابایی ندارند درحالی‌که حضرت آقا مکرراً فرمودند راه‌حل مشکلات کشور در داخل کشور و با اتکا به توان داخلی است.

وی گفت: اگر امروز بعد از گذشت ۴۰ سال نظام جمهوری اسلامی باوجود همه کارشکنی‌ها، خیانت‌ها و توطئه‌های داخلی و خارجی استوار به راه خودش ادامه می‌دهد به جهت حفظ روحیه انقلابی است، اگر خوب به تاریخ کشور نگاه کنیم درمی‌یابیم که هر جا پایبند به مبانی انقلابی بودیم پیشرفت کردیم و پیروز بودیم و هرکجا نیز نادیده گرفتیم ضرر کردیم مانند برجام.

جعفری تصریح کرد: به لطف خدا بالاخره برخی از دوستان به این نتیجه رسیدند که نمی‌شود به دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی اعتماد کرد، مذاکره و دل بستن به دشمنان جمهوری اسلامی نه‌تنها چرخ اقتصاد ما را راه نمی‌اندازند بلکه هم چرخ اقتصاد را از کار می‌اندازد و هم چرخ سانتریفیوژ های ما را، بزرگواران این راحش نیست، ما قبلاً نیز این را می‌گفتیم اما دوستان تازه به این نتیجه رسیدند.

وی گفت: نمی‌توان مسئول بود و اشرافی زندگی کرد و انتظار هم داشت که دردی از درد مردم دوا شود مسئولین باید به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون ساده زیستی و در بین مردم بودند توجه کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: آمریکا و کشورهایی که نقش گاوهای شیرده را برای آن‌ها بازی می‌کنند بدانند آرزوی برجام موشکی ، منطقه‌ای و تضعیف جمهوری اسلامی را به گور خواهند برد.

مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد لاهیجان ادامه داد: به فضل الهی نابودی اسرائیل نزدیک است و با توجه به فرمایشات رهبری انشالله در قدس نماز جماعت به پا خواهیم کرد.

وی در انتها نیز به ارائه مباحثی در رابطه با اهمیت وحدتو لزوم عدم اتکا به کشورهای خارجی و حمایت از کالا و توان داخلی پرداخت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.