چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41347 تعداد نوشته های امروز : 16 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پتانسیل بالای صنعت دریامحور در استان گیلان
    24 مرداد 1395 - 20:43
    شناسه : 12389
    0

    استاندار گیلان گفت: صنعت دریا محور در استان پتانسیل بسیار خوبی دارد که باید تلاش بیشتری در این خصوص انجام شود. به گزارش «بامردم»، محمدعلی نجفی در نشست بررسی رفع موانع و حمایت از تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان که عصر امروز در رشت برگزار شد با تأکید بر اینکه تمامی اقدامات باید بر پایه برنامه و هدف […]

    پ
    پ

    نجفیاستاندار گیلان گفت: صنعت دریا محور در استان پتانسیل بسیار خوبی دارد که باید تلاش بیشتری در این خصوص انجام شود.

    به گزارش «بامردم»، محمدعلی نجفی در نشست بررسی رفع موانع و حمایت از تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان که عصر امروز در رشت برگزار شد با تأکید بر اینکه تمامی اقدامات باید بر پایه برنامه و هدف تعیین شده برای توسعه‌ استان به پیش رود، گفت: جذب فارغ التحصیلان برای ایجاد شرکت های دانش بنیان اصلی‌ترین هدف ماست.

    استاندار گیلان پویایی اشتغال و تولید استان را در گروی توسعه‌ شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: این مهم با اهتمام همه جانبه‌ پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به ثمر خواهد نشست.

    وی بر ضرورت مستحکم‌تر کردن پیوند صنعت با دستگاه‌ها در طرح‌های دانش‌بنیان تأکید و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت نخبگان بیشتر بهره‌ببریم و نخبه‌پروری، پیشینه‌ تاریخی و فرهنگی گیلان پشتوانه‌ قوی برای آینده‌ درخشان این استان است.

    استاندار گیلان با اشاره به موفقیت‌های کسب شده اقدامات صورت گرفته برای توسعه‌ فضای کسب و کار و تولید ناکافی دانست و افزود: با این توانمندی‌ها و برنامه‌هایی که داریم  مدعی هستیم در آینده وضعیت اشتغال بسیار بهتر از امروز خواهد بود.

    وی افزود: باید با انسجام بیشتر و هم‌افزایی اندیشه‌ها ظرفیت‌های بالقوه فارغ‌التحصیلان و دانشگاه‌هاییان  را برای توسعه استان به بالفعل تبدیل کنیم.

    نجفی بر ضرورت بهره‌مندی از اعتبارات و امکانات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور تأکید و تصریح کرد: این مزایا صرفاً به افرادی که برای کارآفرینی و تولید گام برمی‌دارند تعلق می‌گیرد.

    وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مراکز رشد تحت حمایت قرار خواهند گرفت، گفت: دانشگاه‌های ما همانند دانشگاه‌های برتر دنیا با برنامه محور بودن و با تولید علم برای کشو درآمدزایی کنند.

    نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه در بخش دانش‌بنیان باید به صورت عملیاتی وارد شویم، افزود: ان‌شاء ا… در آینده‌ای نزدیک به گیلان بهتری که ترسیم کرده‌ایم دست خواهیم یافت.

    وی با تأکید بر اینکه کارگروه اقتصاد دانش‌بنیان باید با قوت کار خود را به جلو برد، خاطرنشان کرد: صنعت دریا محور در استان پتانسیل بسیار خوبی دارد که باید تلاش بیشتری در این خصوص انجام شود. /ایلنا

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.