×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

رضا علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی گیلان 2 - اقامت بیش از ۱۱۰۰ گردشگر خارجی در گیلان - بامردم

رضا علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان امروز (۱۸ فروردین ) در جلسه کمیته تخصصی بوم گردی استان و مجتمع های بین راهی در سالن الغدیر استانداری با اشاره به اینکه گیلان در ایام نوروز از استان های برتر در جذب گردشگر بود گفت: در نوروز امسال هشت میلیون و ۹۷۱ مسافر وارد استان شده که با رشد ۲۶ درصدی همراه بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در این ایام یک هزار و ۱۷۳ گردشگر خارجی در واحدهای اقامتی به ویژه واحدهای بوم گردی استان اقامت داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۶.۵ درصد رشد داشته است.

۱۳۳۵ نفر متقاضی دریافت تسهیلات بوم گردی

در ادامه محمد اکبرزاده، مدیرکل بنیاد مسکن گیلان نیز با اشاره به شناخت متقاضیان بوم گردی از ابتدای اسفند سال ۹۶ تصریح کرد: یک هزار و ۳۳۵ نفر متقاضی تسهیلات بوم گردی در استان هستند.

وی با بیان اینکه باید پنج هزار واحد بوم گردی در ۴۷۶ روستای استان ایجاد شود اظهار کرد: ۵۶۸ نفر متقاضی احداث واحد اقامتی بوم گردی و ۲۰۲ نفر متقاضی تسهیلات جهت احیا و مرمت هستند.

اکبرزاده تصریح کرد: از این تعداد ۷۰ نفر موفق به کسب شرایط قانونی جهت دریافت تسهیلات شدند و عمده متقاضیان به جهت سکونت در عرصه منابع ملی باید مالکیت آنها تعیین تکلیف شود.

احداث مجتمع های خدمات بین راهی در ۴۰۹ نقطه گیلان

نازک کار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ایی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به ایجاد مراکز خدمات بین راهی کوچک «گیل پارک» در استان اظهار کرد: بالغ بر ۴۰۹ نقطه در استان شناسایی تا این مراکز در این نقاط دایر شود.

وی با بیان اینکه این مراکز کوچک شامل سرویس بهداشتی، پمپ بنزین، فروشگاه عرضه مواد خوراکی و صنایع دستی با محوریت روستا هستند افزود: از این تعداد ۲۰۳ نقطه در داخل طرح هادی و ۱۷۷ نقطه خارج از طرح است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.