شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • افزایش همکاری های اقتصادی منطقه آزاد انزلی با ترکمنستان
    19 فروردین 1397 - 12:37
    شناسه : 124078
    0

    رئیس هیات مدیره انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی از افزایش رایزنی ها و همکاری های اقتصادی این انجمن با ترکمنستان خبرداد.

    پ
    پ

    همکاری های اقتصادی منطقه آزاد انزلی با ترکمنستان 1 - افزایش همکاری های اقتصادی منطقه آزاد انزلی با ترکمنستان - انزلی

    اصغر امانی،رئیس هیات مدیره انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی به همراه هیاتی از شرکت های فعال در منطقه، در جریان سفر رئیس جمهور به ترکمنستان حضور داشته و مذاکرات موثری با مدیران دولتی و بخش خصوصی آن کشور انجام شد.

    اصغر امانی در خصوص حضور خود در هیات عالی رتبه اقتصادی سفر رئیس جمهور به ترکمنستان با بیان اینکه این گروه به نمایندگی از بخش خصوصی منطقه آزاد انزلی به معرفی مزایا و فرصت های سرمایه گذاری در تنها منطقه آزاد ایران در دریای خزر پرداختند، اظهار کرد:برگزاری جلسات متعدد با مدیران بخش های دولتی و خصوصی این کشور که مهمترین دستاورد آن دعوت رسمی برای بازدیدهای دو جانبه از سوی طرف های ترکمن بوده،پس از هماهنگی با مدیران ارشد سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص زمان بندی انجام این دیدارها، پیگیری های لازم صورت می گیرد.

    وی از دیدار و گفتگوی خود با وزیر بازرگانی ترکمنستان خبر داد و گفت:در این دیدار در خصوص مزایا و معافیت هایی که سازمان منطقه آزاد انزلی برای سرمایه گذاران خارجی و ترکمن ها،جهت سرمایه گذاری در این منطقه در نظر گرفته، صحبت شد و از تجربه سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه اطلاعات خوبی ارائه شد که با استقبال وزیر و هیات همراه برای حضور فعالین اقتصادی ترکمنستان مواجه شد.

    رئیس هیات مدیره انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی دومین دیدار مهم هیأت اقتصادی بخش خصوصی این منطقه را گفتگو با مدیران منطقه گردشگری آوازه ترکمنستان اعلام کرد و افزود:در این نشست که مدیران دولتی این منطقه حضور داشتند،در خصوص توسعه گردشگری میان دو منطقه با عنایت به ظرفیت ها و فرصت های همکاری دو جانبه که براساس علایق و تاریخ مشترک دست یافتنی تر است، مذاکرات خوبی صورت گرفت و طرف ترکمن خواستار تداوم مذاکرات برای عملیاتی نمودن همکاری های در حوزه های گردشگری و تورگردانی شد.

    وی افزود:علاوه بر مذاکراتی که با بخش دولتی و خصوصی ترکمنستان صورت گرفت،نشست های تخصصی خوبی با مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت کشور در خصوص ظرفیت های صادراتی و توانمندی های منطقه آزاد انزلی در ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر و به ویژه ترکمنستان مطرح شد و مقرر گردید که ادامه مذاکرات جهت اجرایی کردن این مهم در دفتر تهران سازمان توسعه تجارت انجام شود.

    امانی تصریح کرد:فعالین اقتصادی و تولیدی منطقه آزاد انزلی، در راستای برنامه های توسعه ای سازمان،در این هیأت اقتصادی عالی رتبه کشورمان که به ریاست رئیس جمهور بود، حضور یافتند و باور داریم که زیرساخت ها و ارزش افزوده ای که طی سال های اخیر در این منطقه ایجاد شده، فرصت های بی نظیری برای ایفای نقش موثر استان گیلان با محوریت منطقه آزاد انزلی در معادلات دریای خزر بوجود آورده است.

    گفتنی است؛در هیات تجاری منطقه آزاد انزلی، مدیران شرکت سیرنگ تجارت ایرانیان،انجمن سرمایه گذاران و شرکت های عضو و مدیران شرکت بیمه ایران نوین و تعدادی از ایرانیان فعال در کشور ترکمنستان حضور داشتند.

    همکاری های اقتصادی منطقه آزاد انزلی با ترکمنستان 2 - افزایش همکاری های اقتصادی منطقه آزاد انزلی با ترکمنستان - انزلی همکاری های اقتصادی منطقه آزاد انزلی با ترکمنستان 3 - افزایش همکاری های اقتصادی منطقه آزاد انزلی با ترکمنستان - انزلی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.