پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41356 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • رودخانه ای که هیچ کس از آن زنده بیرون نمی آید!
    19 فروردین 1397 - 16:05
    شناسه : 124102
    1

    رودخانه بولتون استرید | Bolton Strid در انگلیس رودخانه ها با اینکه از زیباترین چشم اندازهای طبیعی اند اما گاهی خطرناک می شوند. می خواهیم درباره رودخانه ای در انگلیس حرف بزنیم، جریان کوچکی از آب که با دیدنش باور نمی کنید خطرناک باشد اما در کمال تعجب هر کسی که به داخل آن بیفتد […]

    پ
    پ

    رودخانه بولتون استرید | Bolton Strid در انگلیس

    رودخانه ها با اینکه از زیباترین چشم اندازهای طبیعی اند اما گاهی خطرناک می شوند. می خواهیم درباره رودخانه ای در انگلیس حرف بزنیم، جریان کوچکی از آب که با دیدنش باور نمی کنید خطرناک باشد اما در کمال تعجب هر کسی که به داخل آن بیفتد زنده بیرون نمی آید و حتی جسدش هم پیدا نمی شود! فکر می کنید چه چیزی باعث یک همچین ویژگی ای برای این رودخانه شده است؟ در ادامه الی گشت را همراهی کنید تا درباره رودخانه استرید بولتون بیشتر بدانید.

    رودخانه خطرناک انگلیس
     

    در شهر یورک شایر انگلیس جایی در بین «برج باردن» و «بولتون ابی» یکی از خطرناک ترین تله های پنهان طبیعی قرار دارد، تله ای که هیچ کسی آن را نمی بیند و هر کسی که به داخل آن بیفتد را به طور مخفیانه ای می بلعد و زنده نمی گذارد! از یک جریان کوچک کوهستانی حرف می زنیم، جریانی که با نزدیک به ۲ متر عرض به نظر بسیار بی خطر می آید و به بولتون استرید معروف است. در این جریان آب با ماجرای غافلگیر کننده ای روبرو می شوید؛ در زیر سطح آب، یک شکاف عمیق با جریان های زیر آبی قوی وجود دارد که هر کسی که به داخل آن بیفتد را بدون استثناء به کام مرگ می کشد به طوری که حتی یک نفر هم تا به حال زنده از داخل آن بیرون نیامده و حتی جسدش هم پیدا نشده است.

    جاذبه های انگلیس

    در واقع، در قسمتی از رودخانه ورف (Wharf) جریان باریکی به اسم بولتون استرید وجود دارد که بسیار تماشایی است؛ از همان مناظری که آدم فکر می کند هر لحظه ممکن است سروکله ی یک پری دریایی پیدا شود اما در زیر سطح این آب یک تله ی طبیعی مخفی شده که تا حال جان افراد زیادی را گرفته است.

    برای اینکه ببینید چطور یک جریان کوچک کوهستانی می تواند تا این حد خطرناک باشد سری به بالای جریان رودخانه بزنید. حدود ۹۰ متر بالاتر، این رودخانه کوچک به یک رودخانه ی بزرگ به عرض ۹ متر تبدیل شده است. این همان رودخانه ی ورف (Wharf) است که در شهر یورک شایر در جریانه اما وقتی به منطقه «بولتون ابی» می رسد باید از یک شکاف باریکی بگذرد که هم سرعت و هم عمق آن را به طور باورنکردنی افزایش می دهد. علاوه بر این، در زیر این قسمت از جریان آب، شبکه ای از تونل ها و غارهای زیر زمینی هست که دیده نمی شوند و قسمت زیادی از آب رودخانه را در خود نگه می دارند برای همین هیچ کس به درستی نمی داند که این جریان آب چقدر عمق دارد. با این حال در سال هایی که باران کمی می بارد سطح آب این رودخانه پایین می رود و سنگ هایی که در زیر آب هستند دیده می شوند.

    جاذب های عجیب انگلیس

    سطح رودخانه کاملا آرام است و کناره هایش آنقدر به هم نزدیکه که آدم فکر می کند می تواند به راحتی از رویش بپرد و یا پایش را روی سنگ های رودخانه بگذارد چون به نظر می آید که آب فقط تا زانوها بالا بیاید. می گویند اسم استرید که بر روی این رودخانه گذاشته شده از کلمه ی «استراید» به معنی «قدم» گرفته شده است. در نزدیکی این محل، تابلوهای خطر زیادی نصب شده و به مردم نسبت به پریدن از روی رودخانه هشدار داده است اما باز هم کسانی هستند که به داخل آن می افتند. داستان های زیادی درباره ی افرادی که به داخل این رودخانه افتاده و در اعماق غارها و تونل هایش مدفون شده اند وجود دارد. یکی از قربانیان این رودخانه، «ویلیام دی رومیلی» بود که در سال ۱۱۵۴ سعی کرد از روی رودخانه بپرد اما به داخل آب سقوط کرد و هلاک شد. مادر این پسر که از مرگ او بسیار غمگین شده بود تصمیم گرفت برای یادبود پسرش در نزدیکی رودخانه، کلیسایی درست کند.

    عجیب ترین جاذبه های انگلیس

    با وجود همه ی حرف های ترسناکی که درباره ی این رودخانه وجود دارد اما مسیرهای طبیعت گردی که افراد را به نزدیکی این رودخانه می رسانند از محبوب ترین مسیرهاست. طبیعت گردهای زیادی همانطور که در حال قدم زدن و لذت بردن از مناظر اطراف هستند ناگهان تابلوهای خطر اطراف رودخانه نظرشان را جلب می کند و آن ها را ناخداگاه به سمت آب می کشاند.

    تابلوی خطر در کنار رودخانه

    هر چه بیشتر به این جریان کوچک نگاه کنید باورش برایتان سخت تر می شود که این جریان کوچک، خطرناک باشد اما کافیست سری به نوشته های تاریخی بزنید و ببینید که چطور کسانی که در گذشته چیزی از تله ی آن نمی دانستند در اعماق رودخانه گیر افتادند و بلعیده شدند. با خواندن داستان این رودخانه می توان نتیجه گرفت که رودخانه های زیبا برای آدم ها خطرناک هستند! رودخانه ی نیل پر از کوروکودیل است و رودخانه ی جذاب دیگری افراد را به بالای آبشار ویکتوریا می کشاند. برای دیدن این رودخانه باید به شمال انگلیس و شهر تاریخی یورک شایر بروید، شهری که به خاطر وسعت زیادش به قسمت های زیادی تقسیم شده است.

    منبع: slate.com

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.