×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر

دومین نشست علمی تخصصی شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان رودسر 7 - گردشگری محوری‌ترین اولویت کاری مدیران شهرستان رودسر در سال ۹۷ | تهیه دانشنامه محلی می‌تواند رودسر را به دنیا بشناساند - بامردم

به گزارش «بامردم»، دومین نشست علمی تخصصی شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان رودسر با حضور اساتید دانشگاهی، نخبگان و تعدادی از سرمایه‌گذاران گیلان در مجتمع گردشگری مهستان برگزار شد. (+گزارش تصویری)

دکتر علی وارسته بهدانی در این نشست به ظرفیت بکر و زیبای ساحل رودسر اشاره کرد و گفت: سال ۹۷ ساماندهی سواحل شهرستان به‌عنوان یک اولویت کاری مدنظر قرار دارد و شهرداران و دهیاران و همچنین شهروندان عزیز می‌توانند با ارائه طرح‌های جدید و جذاب نسبت به ارائه آن اقدام کتتد.

فرماندار رودسر در این نشست تخصصی و کاربردی که با حضور اساتید علمی برگزار شد، افزود: ایران رتبه دهم منابع گردشگری را در جهان داراست اما متأسفانه در معرفی جاذبه‌های گردشگری و جذب توریست نتوانسته در این رتبه جایگاهی را از آن خود سازد.

وی اظهار داشت : روستاهای شهرستان رودسر هرکدام دارای جاذبه‌های گردشگری متنوع، بکر و زیبایی هستند که متأسفانه هیچ بانک اطلاعاتی‌ای از این ظرفیت‌ها وجود ندارد و اگر بخواهیم به جایگاه حقیقی شهرستان رودسر در گردشگری و بوم‌گردی دست‌یابیم نیاز است در این زمینه وقت بگذاریم و تلاش کنیم.

وارسته بهدانی با اشاره به اینکه برنامه های ۶ ماه اول سال ۹۷ را با بازدیدهای میدانی از روستاهای مختلف اشکورات آغاز کرده‌ایم، افزود: با اولویت‌بندی مشکلات و شناسایی ظرفیت‌ها در هر روستا اقدام خواهیم کرد و به هیچ شخصی قول بی‌عمل نخواهم داد تا با برنامه‌ریزی درست و کارشناسی و بررسی مشکلات بتوانیم کارها را به‌پیش ببریم.

فرماندار رودسر در ادامه این نشست افزود : به دنبال آماده‌سازی اپلیکیشن از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان هستیم که این اهتمام ویژه بخشداران، شهرداران و دهیاران را می‌طلبد تا بتوانیم در فرصت زمانی محدود با توجه به فرارسیدن تابستان مسافران را با این بانک اطلاعاتی کامل گردشگری هدایت و راهنمایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رودسر در بخش‌های مختلف زبان، موسیقی، تنوع غذا، لباس، محصولات غذایی و تولیدات دستی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد عنوان کرد : متأسفانه ظرفیت‌های شهرستان رودسر به‌درستی تاکنون دیده نشده که در این زمینه به همراه اساتید مختلف دانشگاهی با این نشست‌های تخصصی به دنبال تهیه دانشنامه محلی این شهرستان هستیم و قطعاً می‌توانیم تااندازه‌ای در این مسیر تأثیر آفرین باشیم و این شهرستان را به‌عنوان قطب بی‌نظیر گردشگری و کشاورزی به دنیا بشناسانیم.

وارسته تأکید کرد: گردشگری محوری‌ترین اولویت کاری مدیران شهرستان رودسر در سال ۹۷ است که در کنار بستر کشاورزی به‌عنوان یک مکمل و لازم و ملزوم می‌تواند در رونق اقتصادی منطقه به مردم شهرستان کمک کند.

وی در پایان با اعلام این خبر افزود : به‌زودی نسبت به معرفی مشاوران بوم‌گردی و علمی اقدام خواهم کرد تا موارد شهرستانی را با کارشناسی دقیق و بررسی بیشتری پیگیری نماییم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.