×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

برگزاری دومین جلسه کمیته راهبری مرکز فاوا در استان گیلان - دومین جلسه کمیته راهبری مرکز فاوا در استان گیلان برگزار شد - آب و هوای گیلان

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، این جلسه با حضور دکتر متقی طلب، مهندس توکلی، دکتر زاهدی، دکتر کسایی، نمایندگان شرکت پست استان و اداره کار و امور اجتماعی با هدف تدوین سیاست ها و راهبردهای عملیاتی در راستای تحقق اهداف مرکز توانمندسازی در محل پارک علم و فناوری استان برگزار گردید.

دکتر متقی طلب، رئیس پارک علم و فناوری گیلان در ابتدا گزارشی از عملکرد این پارک در سال گذشته ارائه و نقشه راه تعاملات در ارتباط با کسب و کار و زیست بوم در جهت حمایت از این مراکز و شرکت های نوپا در استان تشریح نمود.

وی خواستار تمرکز اطلاعات مرتبط با کسب و کارهای نوپا در حوزه فناوری اطلاعات را در سامانه مرکز توانمندسازی و تسهیل گری دانست و افزود: باید تمامی اطلاعات مرتبط با این حوزه در سامانه مذکور به آدرس www.ICTstartups.ir قرار گرفته و این مرکز به طور تخصصی در حوزه های گوناگون و با مشاوره های حقوقی و کارشناسانه به طرحهای ارسالی رسیدگی نماید.

مهندس توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در این نشست از مرکز توانمندسازی و تسهیل گری به عنوان یکی از مراکز مهم در حوزه فاوا در استان نام برد که برای جذب کارشناسان با تجربه اجرایی مرتبط در حوزه کارآفرینی فناوری اطلاعات و تلاش برای جذب حمایت‌های صنایع و نهادهای مختلف می تواند در رونق کسب و کارهای نوپای محلی و هدایت آنها به سمت کسب و کارهای توسعه یافته نقش آفرینی نماید.

وی از شناسایی ایده ها و سوق دادن شرکت ها به حضور در این مرکز اشاره و گفت: باید با شناسایی افراد و ایده های نو در حوزه کسب و کار و ارائه مشاوره های تخصصی در حوزه های گوناگون در استارتاپ ها از طریق مربیان و متخصصان این حوزه در جهت شکوفایی اقتصاد در استان گام برداریم.

مهندس توکلی، نیازسنجی برای ارائه دوره های گوناگون در حوزه های استارتاپی را از اهم اولویت در این حوزه برشمرد و افزود: دستگاههای اجرایی مرتبط در این کارگروه باید با بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندیهای موجود در استان نسبت به ارائه راهکار، برگزاری دوره های آموزشی مناسب با هماهنگی اساتید مجرب و همچنین شناسایی بوم کسب و کار در استان اقدام نمایند تا در آینده نزدیک شاهد ایجاد اشتغال و همچنین رشد و توسعه استان در حوزه روستایی و شهری باشیم.

در پایان این جلسه مقرر شد اعضای کمیته  با بکارگیری ظرفیت های دستگاههای مرتبط نسبت به تسهیل در انجام هر چه بهتر وظایف و امور مربوط این حوزه اقدام نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.