×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

روحانیبه گزارش «با مردم» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پیام‌های جداگانه خود خطاب به سران ۹ کشور منطقه که نوروز را جشن می‌گیرند، اظهارداشت: نوروز، عید اعتدال و کهن‌ترین سنت پویای تاریخ مشترک ما است؛ عیدی که غبار روزگار و گرد فراموشی بر دامان آن نمی‌نشیند و پیام آن، صلح، همزیستی و همدلی و بهترین هنگامه برای نشاندن درخت دوستی است.
رییس جمهوری، نوروز  را نماد آشتی و مهربانی با طبیعت دانست و تأکید کرد: آیین نوروز یادگار مدنیّتی رفیع در گستره تاریخ بشریت و میعادگاه فرهنگ‌ها و آیین‌ ملتی است که اعتدال بهاری را پاس می‌دارند.
روحانی افزوده است: آیین نوروز آیینی است که امروزه کشورهای ما، بسیار به آن و فرهنگ غنی برآمده از آن نیازمند هستند، تا با توجه به توافق تاریخی هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ و رفع تحریم‌ها و با امید به برقراری روابطی بهتر و گسترده‌تر میان همسایگان حوزه نوروز، علاوه بر دوستی و آشتی، شرایط نوینی را برای همزیستی مسالمت‌‌آمیز فراهم آورند.
رییس‌جمهوری در پایان پیام خود خطاب به سران کشورهای افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان و ازبکستان، سالی مملو از برکت و شادکامی را برای مردم این کشورها آرزو کرده است.
انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.