×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

امیر جانبازی فرماندار لاهیجان - چای تولید داخلی باید بیشتر معرفی شود/طرح کاداستر از کاربری های غیر مجاز جلوگیری میکند/مدیران باید در جهت توسعه شاخص ها تلاش کنند - امیر جانبازی

به گزارش روابط عمومی فرمانداری لاهیجان، فرماندار شهرستان لاهیجان در جلسه افتتاح طرح کاداستر به صورت پایلوت کشوری در شهرستان لاهیجان گفت: بیشترین اراضی لاهیحان در جلگه قرار دارند و این شهرستان از نظر زراعی، باغی و دامی اهمیت زیادی دارد و لاهیجان نیز از ارتفاعات بسیار زیبایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست های گردشگری و بومی گردی که استاندار گیلان تعریف کرده اند با کارکرد گردشگری ،کشاورزی و تجاری به عنوان اولویت در این شهرستان دنبال شده و محور توسعه لاهیجان محسوب میشوند و اجرایی شدن پروژه کاداستر موجب تقویت و تسریع در بخش گردشگری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان اگر در برخی از شاخص های اعلام شده در بخش باغ، دام، زراعت و شیلات از متوسط استانی عقب باشد ، مدیران شهرستان تلاش می کنند که به حد استانی ارتقاء یابند و یا از آن پیشی بگیرند.

وی یادآورشد: مطمئنا این شهرستان که به عنوان پایلوت در اجرای طرح کاداستر انتخاب شده است از تغییرکاربری غیرمجاز اراضی که بسیار امر مهمی میباشد جلوگیری خواهدشد.

فرماندار لاهیجان گفت: اجازه نمی دهیم اراضی که باید در تولید کمک کنند در آنها تغییر کاربری های غیر مجاز رخ دهد و طرح کاداستر هم به این امر کمک خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان هدف از اجرای این طرح را جمع آوری آمار و اطلاعات اراضی کشاورزی و تعیین محدوده ملکی برای احراز و تثبیت مالکیت و تعیین حدود زمین های ملی و کشاورزی عنوان و اظهار کرد: مدیران، دستگاه های اجرایی علی الخصوص بخشداران، دهیاران و شوراها باید نهایت همکاری خود را برای اجرای به موقع و دقیق این طرح به کار گیرند.

وی یادآورشد: شهرستان لاهیجان را به چای می شناسند و باید تلاش کنیم که چای تولید داخلی که ارگانیک هم هست بیشتر در داخل و خارج کشور معرفی شود.

وی افزود: چای لاهیجان یکی از مرغوبترین چای های جهان است و به گونه ای برنامه ریزی خواهد شد که با اجرای طرح کاداستر شناسنامه دار شود.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان هماهنگی مدیریتی بسیار خوبی وجود دارد تاکید کرد: لاهیجان با اجرای خوب این طرح می تواند جایگاه بسیار خوبی در کشور و استان پیدا کند و این طرح برای مدیران شهرستان بسیار حیاتی و اساسی است.

وی همچنین اضافه کرد: برای هرچه بهتر اجرایی شدن این پروژه باید مردم عزیز، مسئولین، اصحاب رسانه و کلیه دست‌اندرکاران با یکدیگر همکاری نمایند.

فرماندار لاهیجان گفت: با اجرای این پروژه میتوان ظرفیت های منطقه را به‌لحاظ استراتژیک و نحوه بهروه وری از آن بررسی کرد.

جانبازی در خاتمه از سازمان امور اراضی کشور و همچنین مسئولین مربوطه این پروژه جهت تخصیص و تامین اعتبار ۱۰میلیارد ریالی برای آغاز عملیات و از انتخاب لاهیجان بعنوان اولین شهرستان کشور در اجرای طرح کاداستر تشکر و قدردانی نمود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.