×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

بمب افکن - ۱۱ تصویر از بمب افکن افسانه‌ای B-52 Stratofortress که تازه از عراق و افغانستان به امریکا بازگشته! -

ارتش ایالات متحده ی امریکا اخیرا اعلام کرد که آخرین اسکادران از بمب افکن B-52 Stratofortress که درحال عملیات بر ضد داعش در عراق و سوریه و طالبان در افغانستان بود به تازگی به کشور بازگشته است. در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

یکی از سخن گویان نیروی هوایی ارتش امریکا در بیانه ای اظهار داشت: “پس از گذشت ۲ سال از فعالیت اسکادران های B-52 در منطقه ی مورد مسئولیت فرماندهی مرکزی ایلات متحده، که حدود ۱۲۰۰۰ جنگ افزار را بر علیه داعش و طالبان به کار بردند، BUFF قابل احترام آخرین ماموریتش را در ۷ آوریل (۱۸ فروردین) انجام داد تا از این به بعد جای خود را به بمب افکن های جدید B-1B Lancer بدهد.”

لقب این بمب افکن BUFF می باشد که مخفف عبارت “Big Ugly Fat Fellow” (رفیق چاق زشت گنده!) است و به مدت ۶۳ سال در نیروی هوایی ارتش امریکا خدمت کرد و دو تا از آخرین بازمانده های آن در فرماندهی مرکزی ارتش به عنوان بمب افکن خدمت می کردند.

در اینجا قصد داریم تا کمی از این هواپیما برای شما بگوییم

B-52 که توسط بوئینگ به تکامل رسید، در سال ۱۹۵۲ میلادی اولین پرواز خود را انجام داد. ارزش هر کدام از این بمب افکن ها ۸۴ میلیون دلار بود.

راکت X-15 جدا شده از زیر بال هواپیمای NB-52A Stratofortress در سال 1959

راکت X-15 جدا شده از زیر بال هواپیمای NB-52A Stratofortress در سال ۱۹۵۹

بوئینگ یکی از بزرگترین پیمانکاران دفاعی و اهدا کنندگان سیاسی در ایالات متحده است.

این بمب افکن می تواند حملات، پشتیبانی نزدیک هوایی، ممانعت از تحرک دشمن به وسیله ی بمباران دائم، ضد حمله ی هوایی و مأموریت های دریایی را انجام دهد.

منبع: نیروی هوایی ایلات متحده

منبع: نیروی هوایی ایلات متحده

قدرت این هواپیما از ۸ موتور Pratt & Whitney TF33-P-3/103 توربوفن تامین می شود که هرکدام از این موتورها قابلیت ایجاد ۱۷۰۰۰ پوند رانش را دارند.

تیک آف یک هواپیمای B-52H Stratofortress پس از خارج شدن از ذخیره سازی طولانی مدت در پایگاه هوایی Davis-Monthan در تاریخ 13 فوریه ی 2015

تیک آف یک هواپیمای B-52H Stratofortress پس از خارج شدن از ذخیره سازی طولانی مدت در پایگاه هوایی Davis-Monthan در تاریخ ۱۳ فوریه ی ۲۰۱۵

این هواپیما دارای حداکثر سرعت ۶۵۰ مایل بر ساعت (حدود ۱۰۵۰ کیلومتر بر ساعت)، حداکثر مسافت پرواز ۸۸۰۰ مایل (حدود ۱۴۱۶۰ کیلومتر) و حداکثر ارتفاع پرواز ۵۰۰۰۰ فوت (حدود ۱۵۰۰۰ متر) می باشد.

B-52 Stratofortress

B-52 Stratofortress

این هواپیما ۵ خدمه دارد، فرمانده ی هواپیما، خلبان که در عکس زیر مشاهده می کنید

فرمانده ی هواپیما و خلبان

فرمانده ی هواپیما و خلبان

ناوبر رادار، یک افسر جنگی الکترونیکی و ناوبر، سه خدمه ی دیگر این هواپیما می باشند.

دو ناوبر هواپیمای B-52 در حین پرواز آموزشی در سال 2013

دو ناوبر هواپیمای B-52 در حین پرواز آموزشی در سال ۲۰۱۳

ظرفیت حمل این هواپیما ۷۰۰۰۰ پوند مهمات می باشد. این بمب افکن می تواند انواع بمب، مین ها، موشک ها و حتی موشک های کروز هوایی را حمل کند.

اسکورت بمب افکن افسانه ای

اسکورت بمب افکن افسانه ای

این هواپیما بیش از هر هواپیمایی دیگری در امریکا قادر به حمل و پرتاب انواع مختلف سلاح ها و محمات جنگی می باشد. این تسلیحات شامل بمب های جاذبه ای، بمب های خوشه ای، موشک های هدایت دقیق و مهمات حمله ی مستقیم مشترک می شوند.

ظرفیت حمل بالای مهمات

ظرفیت حمل بالای مهمات

در ماه فوریه، B-52 در انداختن بمب های هوشمند بر سر طالبان رکورد زد. این بمب ها شامل ۲۴ تسلیحات هدایت دقیق می شدند که در یک دوره ی ۹۶ ساعته بر سر دشمن تخلیه شدند.

B-52 در حال انجام عملیات

B-52 در حال انجام عملیات

امریکا در نوامبر ۲۰۱۷ اعلام کرد که هدف گیری منابع مالی طالبان را از سر می گیرد. بیش تر این منابع هروئین و تریاک بودند که هدف حملات هوایی قرار گرفتند. اما این استراتژی جدید از سوی بعضی ها به عنوان یک بازی “whack-a-mole”  (پیگیری فرد خاصی است که شناخته شده به فرستادن هرزنامه می باشد. البته در اینجا کاربرد این عبارت اشاره به یک بازی با همین اسم دارد که در آن بازیکنان برای ضربه زدن به موش های مکانیکی با استفاده از یک چکش امتیاز می گیرند) مورد انتقاد قرار گرفته است؛ زیرا طالبان ادعا می کند که آزمایشگاه های مواد مخدر خود را فقط ظرف چند روز بازسازی می کند.

امریکا هم اکنون ۵۸ عدد B-52 فعال و ۱۸ عدد هم از آن به عنوان ذخیره دارد

افسانه ای به نام B-52

افسانه ای به نام B-52

برای پرواز این هواپیما تا سال ۲۰۴۰ برنامه ریزی شده است

پایان کار در سال 2040 میلادی

پایان کار در سال ۲۰۴۰ میلادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.