×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

ضرورت بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت جوانان و بانوان در عرصه‌های مدیریتی - ضرورت بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت جوانان و بانوان در عرصه‌های مدیریتی - 'dghk

دکتر مصطفی سالاری در نشست با جمعی از جوانان استان که عصر امروز در محل سالن غدیر استانداری برگزار شد با اشاره به نکات عمیق و تحلیل‌های خوب مطرح شده از سوی جوانان دراین نشست افزود: رقابت سیاسی نباید به مسیر توسعه کشور لطمه وارد کند.

 استاندار گیلان انتقاد را نیاز توسعه جامعه دانست و ادامه داد : شما جوانان به عنوان صاحبان اصلی جامعه باید انتقاد و مطالبه داشته باشید .

وی در ادامه با بیان اینکه رقابت مخرب با اخلاق و منطق هم‌خوانی ندارد گفت : تفاوت دیدگاه نباید  مانع همکاری برای ایجاد جامعه‌ای بهتر شود .

دکتر سالاری با بیان اینکه حل مشکلات اشتغالزایی، بهبود معیشت مردم و … ارتباطی به دیدگاه‌های سیاسی ندارد افزود: باید با تعامل و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها در جهت حل مشکلات استان تلاش کنیم.

استاندار گیلان، رقابت در جای خود را بسیار خوب دانست و با بیان اینکه هر دولتی، برای پیشبرد اهداف کلان خود در پست‌های سیاسی از وجود هم فکران خود استفاده می کند تصریح کرد : نباید رقابت سیاسی که خود لازمه پویایی کشور است موجب متوقف کردن رشد و توسعه کشور شود.

وی گفت :  تضارب آراء و اندیشه باید جامعه را فعال و پویا کند.

 دکتر سالاری در خطاب به جوانان با بیان اینکه انتظار درستی است که سهم و نقش شما در جامعه بیشتر از این باشد افزود: باید از ظرفیت جوانان بیش از پیش بهره گیریم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تمامی جوانان فرهیخته لزوماً نباید وارد سیستم دولتی شوند تصریح کرد : البته سهم این عزیزان در سیستم دولتی بسیار کم است که حتماً باید گام‌های اساسی در این راستا برداشته شود.

وی امکانات و خدمات ارائه شده از سوی نهادهای عمومی را متعلق به همه مردم دانست و گفت : حق تبعیض در خدمات رسانی به مردم را نداریم.

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه استانداری و هر نهاد اداری دیگر متعلق به تمامی مردم است تاکید کرد : باید با عدالت محوری و بدون تبعیض به همگان خدمت کنیم.

دکتر سالاری با بیان اینکه در به کارگیری نیروها حق تبعیض نداریم،  هرگونه تبعیض را موجب فساد دانست و تصریح کرد : تبعیض به سرمایه‌های اجتماعی لطمه زده و مجموعه این لطمات موجب بدبینی وبی اثر کردن  کارکردهای صادقانه خواهد شد .

وی گفت: چنانچه مسئولی از موقعیت عمومی خود سوء استفاده کرد، نگویید که همفکر ما است بلکه وظیفه داریم در جلوی او بایستیم

استاندار گیلان با بیان اینکه مردم شاید نبود امکانات، بودجه و نارسایی‌ها را تحمل کنند اما هرگز تبعیض را تحمل نخواهند کرد افزود: باتمام توان خود با تبعیض برخورد خواهم کرد.

دکتر سالاری به بهره‌گیری از مدیران جوان در کنار مشاوران مجرب اشاره و تصریح کرد: معمولاً انسان‌های مجرب از تحرک فیزیکی و پویایی کمتری برخوردارند که می‌توانند با انتقال تجارب در کنار مدیر جوان موجب موفقیت آن دستگاه شوند.

دکتر سالاری با بیان اینکه  برای رونق گیلان، فرصت‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانیم آن را خلق کنیم تصریح کرد: باوجود ظرفیت‌های بی شمار گیلان نباید شاهد  بیکاری در آن باشیم .

وی در ادامه سخنان خود بخش قابل توجهی از مشکلات جامعه را وجود ساز و کار نادرست در کارها عنوان کرد و گفت  : در برخی مواقع، رقابت‌ها را به گونه‌ای تعریف کرده ایم که فرصت‌ توسعه را از یکدیگر صلب می‌کنیم.

دکتر سالاری با اشاره به ورود ۴۴ میلیون نفر روز، گردشگر به گیلان در سال گذشته تصریح کرد: با فراهم کردن امکانات و زیر ساخت‌های گردشگری به راحتی خواهیم توانست از فرصت حضور گردشگران درآمدزایی بسیار خوبی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بوم‌گردی را تنها یکی از ۳۰ محور تعریف شده در بخش گردشگری خواند و گفت: سرمایه‌های عظیمی در جهت توسعه گیلان وجود دارد که متأسفانه از آن به خوبی استفاده نشده است.

دکتر سالاری با بیان اینکه در جوان‌گرایی عهدی بسته و به عهد خود پایبند هستیم یاد آور شد : فرمانداران، باید در انتصابات خود حداقل یک بخشدار و معاون فرماندار را از جوانان و بانوان برگزیند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت جوانان و بانوان در عرصه‌های مدیریتی تأکید کرد و افزود: برای این سیاست که پشتوانه آن خرد جمعی و از سیاست های دولت به شمار می رود پایبندم و در این زمینه با کسی تعارف ندارم.

ی اشتغالزایی و تأمین مسکن مناسب را حق مردم دانست و افزود: طبق قانون اساسی هر دولت بنا به سهم خود باید این مهم را انجام دهد.

استاندار گیلان برلزوم شکل‌گیری شورای مشورتی جوانان در شهرستان‌ها تأکید کرد و افزود: در مسائل استانی و شهرستانی بیاندیشید و به صورت کتبی و شفاهی نقطه نظرات و پیشنهادات خود راارایه دهید

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تشریفات اضافی به ما لطمه وارد کرده است افزود: باید با مردم رابطه صمیمی و ساده‌ای داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان مردم را صاحب کار مسئولین خواند و تصریح کرد: مردم حق دارند طلب‌کار ما باشند و باید برای رضایت آنان تلاش کنیم.

وی در خطاب به جوانان با بیان اینکه از انتقادات و گلایه‌هایی که برای بهبود کار مردم است استقبال می‌کنم برلزوم مسئولیت‌پذیر و ایفای نقش در توسعه و آبادانی جامعه تأکید کرد.

دکتر سالاری گفت: چنانچه خواستار بهره‌گیری بهتر ظرفیت‌ها هستیم باید شفاف سازی و انتقاد را به رسمیت بشماریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه وظایفی که در قبال شما جوانان عزیز برعهده دارم با تمام توان انجام خواهم داد گفت: در امور توسعه‌ای استان از تمامی ظرفیت‌ها بهره گیرید و در مسائل سیاسی و درجای خود رقابت داشته باشید.

وی تصریح کرد: سال ۹۷ را سالی خوبی برای گیلان می دانم .

پیش از سخنان استاندار چند تن از جوانان به ارائه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.