×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

چرا کالای ایرانی؟ 1 - چرا کالای ایرانی؟ - جابر زمانی
جابر زمانی جلیسه: اگر حضرت نبی فرموده است ، حب الوطن من الایمان و اگر مقام معظم رهبری پس از تاکیدات و راهبردهای فراوان امسال را سال حمایت از کالای داخلی نامگذاری نموده است و اگر ریاست محترم جمهور به این امر اهتمام جدی دارد همه و همه دلالت بر این مطلب و این واقعیت دارد که باید برای اشباع حس میهن دوستی و ادای تکلیف دینی و انقلابی خود و به جهت رفع نیاز های همیشگی خویش به کالای داخلی روی آوریم تا دولت بیش از پیش در اجرای سیاست های خود برای اشتغال و کار آفرینی و استقلال کشور مو فق گردد.

اصولا ملتی که عزم اقتدار و هوای سر بلندی در سر دارد نمی تو اند نسبت به استحکام اقتصاد ملی خود- که همان جریان تولید و توزیع و مصرف است – بی خیال و فاقد مسؤولیت باشد و بجای تقویت بازار داخلی خود ،خواسته ناخواسته به تقویت بازار بیگانگان بپردازد و سرمایه های ملی خویش را به جیب سرمایه داران خارج نشین و چه بسا دشمنان اسلام و وایران بریزد .البته وقتی از چیزی تحت عنوان ضرورت مصرف میهنی استفاده از کالای ملی سخن می گوییم قطعا باید به ملزومات و پیش شرط های لاینفک آن هم توجه کنیم که از جمله این الزامات و پیش شرطها ی محتوم ، مرغوبیت و مطلوبیت کالاهای داخلی ست .

باید با احساس مسؤولیت تمام و وجدان کاری به بهینه سازی کالاها بپردازیم و کالاهای بنجل و نامرغوب را هر چه سریع تر از فرایند تولیدات وچرخه مصرف خود کنار بگذا ریم که این مهم نیاز دارد به واقعی سازی اقتصاد داخلی و جلو گیری از رانتهای اقتصادی و ایجادرقابت سالم با خصوصی سازی واقعی( نه خصوصی سازی نمایشی) . قطعا یکی از علت های اصلی روی آوردن به کالاهای خارجی از سوی مردم ما کیفیت و دوام آن کالاهاست . اگر شهروند ایرانی دریابد که کالای ایرانی برخوردار از برند و کیفیت بالا و استانداردهای لازم است بی درنگ مشتقانه به استقبال خرید و مصرف کالای داخلی روی می آورد و چه بسا خود مبلغ کالای باکیفیت داخلی هم شود.

کشورهای توسعه یافته در جهان کشورهای بودند که به جای وابستگی به بازار مصرف بیگانه روی پای خود ایستادند و از منابع و استعدادهای خود بهره جستند و به مرور با اتکای به حمایت از کالای داخلی خود، به استقلال و خود کفایی لازم دست یافتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.