×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

image ۲۰۱۸ ۰۵ ۰۶ ۱۳ ۳۶ ۰۴ ۱۰۶ Qh2 1 - جشنواره روز لاهیجان تحت عنوان «چای، لاهیجان، فرهنگ» برگزار می‌شود - امیر جانبازی

به گزارش «بامردم»، در جلسه هماهنگی این جشنواره که صبح امروز در فرمانداری لاهیجان تشکیل‌شد مهندس امیر جانبازی ضمن عرض تسلیت درگذشت مهندس قربانی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری لاهیجان ،از شرکت‌کنندگان و همراهان در مراسم تشیع و تدفین مرحوم قربانی تقدیر کرد.

سرپرست فرمانداری لاهیجان سپس ضمن برشمردن اهمیت جشنواره‌های مختلف برای معرفی و برند سازی محصولات بومی و منطقه‌ای افزود: در لاهیجان بسترهای مناسبی برای کار فرهنگی ازجمله جشنواره‌ها وجود دارد و باید از تمام پتانسیل‌های موجود در جهت این امور استفاده شود.

جانبازی با پرداختن به موضوع آماده‌سازی و تدارکات این جشنواره، ادارات و ارگان‌های مربوطه را موظف به هماهنگی و انجام کارهای لازم کرد.

سرپرست فرمانداری لاهیجان خاطرنشان کرد: این جشنواره با محوریت چای تحت عنوان ( چای، لاهیجان؛ فرهنگ ) در روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه با استفاده از تمامی پتانسیل‌ها و بهره‌گیری از جوانان و ادارات ذی‌ربط لاهیجان برگزار می‌شود.
جانبازی گفت: چای به‌عنوان برند اصلی لاهیجان محسوب می‌شود و باید بیشتر در سطح کشور شناسانده شود و در این راستا پژوهشکده و سازمان چای نیز اعلام آمادگی کرده‌اند و همچنین باید از هنرمندان و مردم در این موارد بیشتر استفاده و بهره گرفت و در بخش صنعت با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری باید در هدف پیشرفت کالای ایرانی تلاش بیشتری شود و جشنواره، همایش و اجرای برنامه‌های مختلف در این راستا می‌تواند کمک کند که برگزاری این جشنواره نیز در این راستا است.

وی با تأکید براینکه مقوله چای مرتبط با فرهنگ جامعه فهیم لاهیجان است، افزود: این عامل سبب گشت تا کلیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مباحث چای و فرهنگ را جهت برگزاری هرچه کیفی‌تر جشنواره مذکور گرد هم آوریم.
جانبازی گفت: شروع تبلیغات از روز سه‌شنبه این هفته باید آغاز شود و این جشنواره به جهت اینکه برای اولین بار است چنین برنامه‌ای در سطح کشوری در لاهیجان برگزار می‌شود باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
سرپرست فرمانداری لاهیجانبا اشاره به تهیه و طراحی هدفمند بنرهای جشنواره خاطرنشان کرد: در بنرها و تیزرهای جشنواره از فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و رئیس‌جمهور محترم در ارتباط با شعار سال که حمایت از تولید داخلی است بهره وافر گرفته شود.

وی با بیان اینکه محوریت جشنواره باید بر رونق تولید و مصرف کالای ایرانی استوار باشد، افزود: جشنواره چای – لاهیجان – فرهنگ آغازی برای یک حرکت بزرگ است و امیدواریم طی سال‌های آتی شاهد برگزاری هفته‌ای به این نام و برند سازی چای و ترویج آداب‌ورسوم و فرهنگ غنی مردم لاهیجان باشیم.

سرپرست فرمانداری لاهیجان در بخشی دیگر نیز ضمن تشکر از مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان پیشنهادکننده جشنواره، شرح وظائف کمیته برگزارکننده را تشریح و خواستار همکاری بیشتر با دبیرخانه جشنواره توسط اعضاء شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.