×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

خمیردندان زغالی - خمیردندان زغالی، ماسک زغال، بستنی زغالی؛ خوب یا بد؟ -

خمیردندان زغالی مفید است؟

به گزارش سایت الودکتر، برای پاسخ به اینکه خمیردندان زغالی مفید است یا خیر؟ بروس کیسیس یک دندانپزشک مشهور است که در این باره چنین می‌گوید: زغال فعال سال‌ها برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. به عنوان یک دندانپزشک، من نیز بیمارانی داشتم که از این محصولات استفاده می‌کردند. این افراد بر این باور بودند که استفاده از خمیر دندان حاوی زغال فعال می‌تواند اثربخش باشد. بروس هشدار می‌دهد که هیچ مطالعه طولانی مدتی بر روی خاصیت زغال فعال و اثربخشی آن بر روی دندان انجام نشده است. او در این باره می‌گوید: ما دانش زیادی در مورد خاصیت جذب کنندگی زغال داریم که مطالعات زیادی بر روی آن انجام شده است اما هنوز امن بودن این مورد به اثبات نرسیده است. به خصوص در حوزه دهان و دندان به مطالعات بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم بی خطر بودن زغال فعال را به اثبات برسانیم. به عنوان مثال ما هنوز نمی‌دانیم زغال فعال اگر بلعیده شود چه تاثیری بر روی بدن خواهد داشت. دکتر ویلسون معتقد است که اگر نگرانی اصلی شما سفید کردن دندان‌هاست ، بهتر است از بسته‌های سفید کننده که دارای مجوز هستند استفاده کنید. همچنین استفاده از رویکردهای طبیعی و درمان‌های خانگی برای سفید کردن دندان موثر است. به عنوان مثال شما می‌توانید بخش داخلی پوست پرتغال را بر روی دندان‌های خود بکشید. این گزینه اثربخشی بیشتری دارد و امن تر است.

ماسک زغال چه تاثیری بر پوست دارد؟

ماسک زغال برخلاف سایر ماسک‌های گیاهی و شیمیایی که با آب به آسانی شسته می‌شوند بسیار سخت از سطح پوست پاک می‌شود و درصورتی که فرد دارای مو‌های زائد یا آکنه برروی صورت خود باشد پاک کردنماسک زغال می‌تواند بسیار دردناک و حتی گریه آور باشد. کارشناسان استفاده ازماسک زغال را برای سلامت افراد بی خطر اعلام کرده اند، اما با وجود مزایای درمانی استفاده از آن می‌تواند دردناک باشد و سبب تحریک پوستی و حتی عفونت به دلیل ایجاد زخم در محل آکنه‌ها شود. در زمان برداشتنماسک زغال از روی صورت چربی‌های طبیعی و مفید برسطح پوست از بین می‌روند و به همین دلیل امکان خشکی و کشیدگی پوست وجود دارد. توصیه می‌شود قبل از استفاده ازماسک زغال ابتدا صورت را شسته و خشک کنید و تمام مو‌های زائد بر سطح آن را حذف کنید تا در زمان برداشتنماسک زغال کمتر دچار درد شوید. کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند ابتدا ماسک را بر روی بخش کوچکی از صورت خود آزمایش کنند و پس از نداشتن حساسیت ازماسک زغال بر روی نواحی بزرگتری از صورت استفاده کنند.

ماجرای بستنی زغالی و قرص های ضدبارداری

بستنی زغالی نسل جدیدی از بستنی است که از طعم دهنده زغال چوب گیاهی استفاده می شود وبستنی طعم و مزه خاصی پیدا می کند. این بستنی این روزها در دنیا بسیارمحبوب شده و در بسیاری از بستنی فروشی ها فروخته می شود اما زغال چوب موجود درآن مانند یک سم زدا تمامی مواد شیمیایی موجود در معده و دستگاه گوارش را جذب کرده و از بین می برد و به همین دلیل افراد مبتلا به بیماری های مزمن نباید از این بستنی استفاده کنند.کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند مصرف بستنی زغالی که با زغال چوب تهیه می شود و این روزها در دنیا طرفداران فراوان پیدا کرده است می تواند باعث جذب داروها در معده و بی اثر کردن خواص آنها شود. از زغال چوب برای ضدعفونی کردن میوه ها و سبزیجات استفاده می شود، همچنین در سالهای قبل از این ماده برای ضدعفونی کردن محیط های بیمارستانی و بیماران استفاده می شده است. خاصیت زغال چوب در از بین بردن سموم از معده و دستگاه گوارش است، این ماده نوعی جاذب است و اکثر مواد شیمیایی را جذب و در خود حل می کند به همین دلیل خوردن آن به همراه بستنی می تواند اثر داروهای شیمیایی به ویژه داروهای پیشگیری از بارداری را مختل و از بین ببرد. این بستنی همچنین باعث بی اثرشدن داروهای هورمونی تنظیم کننده بارداری می شود واگر در یک ماه چندین نوبت از این بستنی استفاده شود امکان بارداری خانم ها حتی با وجود مصرف منظم قرص های ضد بارداری وجود دارد. کارشناسان عنوان کرده اند که این جنبه خاص از بستنی زغالی باید درسطح جهان اطلاع رسانی شود و اگر مبتلا به بیماری هستید و فعلاً شرایط فرزند آوری را ندارید باید از سایر روش های پیشگیری استفاده کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.