×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح فیلترینگ هوشمند و دسترسی مردم به دستاوردها و اطلاعات سالم دنیا اختصاص یافت.

به گزارش «بامردم»، محمود واعظی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اراک افزود: این اعتبار در جریان قرارداد با ۱۴ دانشگاه و مرکز علمی کشور به منظور تسهیل دسترسی مردم به اطلاعات آزاد و دستاوردهای سالم دنیا اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: فیلترینگ هوشمند، اطلاعات مغایر با فرهنگ کشور را حذف و مابقی اطلاعات را در اختیار کاربران داخلی قرار می دهد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری اجرای زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات کشور افزود: برای ایجاد این شبکه، پهنای باند داخل کشور از ۶۲۴ مگابایت به چهار هزار مگابایت ارتقا یافته و تا پایان امسال نیز به ۱۰هزار مگابایت ارتقا می یابد.
واعظی گفت: تقسیم مرکز تبادل ترافیک کشور به چهار منطقه تهران، تبریز، مشهد و شیراز، جداسازی پهنای باند داخل از خارج کشور و کاهش تعرفه اینترنت از دیگر برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای دسترسی مطلوبتر مردم به شبکه ملی اطلاعات کشور است.
وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری وزارت بهداشت، توسعه فرهنگ سلامت را با ابزار اینترنت در کشور در دستور کار خود قرار داده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری اجرای توافقنامه ماهواره ملی سنجش بین ایران و کشور روسیه افزود: اقدام های اولیه در این خصوص انجام و سند همکاری بین دو کشور انجام شده و در مرحله عقد قرارداد است.
واعظی گفت: دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در سه ساله عمر دولت تدبیر و امید در حوزه اینترنت استان مرکزی سرمایه گذاری شده است و یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال دیگر برای افزایش پهنای باند و برخورداری روستاها از خدمات اینترنتی در این استان سرمایه گذاری می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: هم اکنون ۲۵۷ روستای استان مرکزی از خدمات شبکه های اینترنتی برخوردار هستند که با سفر دولت تدبیر و امید به این استان، ۲۱۸روستای دیگر از خدمات این شبکه بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود با انجام زیرساخت های لازم، روستاهای بالای ۱۵ خانوار این استان از خدمات اینترنت برخوردار شوند.
واعظی گفت: سالانه حدود سه هزار تا سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای برخورداری روستاها از خدمات اینترنتی سرمایه گذاری می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: فعالان روستایی با تجهیز روستاها به خدمات اینترنتی، می توانند بسیاری از صنایع دستی خود را از طریق فضای مجازی به فروش رسانده و با تحقق این مهم، زمینه افزایش اشتغال و معرفی جاذبه های گردشگری روستاها نیز فراهم می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک روزه به استان مرکزی از حوزه علمیه خاتم الانبیا(ص)، کارخانه واگن پارس و بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان اراک بازدید و در نشست شورای اداری استان مرکزی نیز حضور یافت.

انتهای پیام /*

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.