×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

7918342 263 768x431 - مومیایی جنجالی منتسب به رضاخان بالاخره دفن شد -

فرماندار ویژه شهرستان ری از دفن بقایای جسدمومیایی کشف شده در طرح توسعه حرم عبدالعظیم (ع) توسط مسئولان حرم خبر داد. هدایت الله جمالی پور شامگاه سه شنبه در خصوص اخباری که اخیرا در شبکه های اجتماعی در مورد جسدمومیایی که چندی پیش در محوطه حرم عبدالعظیم (ع) کشف شد، گفت: مسئولیت دفن اجساد در اماکن عمومی با شهرداری ها و در اماکن متبرکه با هیات امنا و مسئولان این اماکن است و فرمانداری در این خصوص هیچگونه نقش و مسئولیت مستقیمی ندارد.
وی افزود: از آنجایی که جسد مورد نظر در محوطه حرم عبدالعظیم (ع) کشف شده است، مسئولیت دفن این جسد نیز با آستان مقدس است و ضرورتی به دخالت سایر دستگاه ها در این خصوص نداشت.
جمالی پور در خصوص چگونگی کشف این جسد نیز افزود: در طرح توسعه اماکن قدیمی و متبرکه، بقایایی از اجسادی که از گذشته های دور دفن شده اند، پیدا می شود و این اجساد با رعایت موازین شرعی در مکان های مناسب توسط متولیان امر دفن می شوند.
فرماندار شهر ری در مورد هویت جسد مومیایی و موارد مطرح شده در مورد تعلق آن به پهلوی اول گفت: من هم این اخبار را در فضای مجازی و درسطح جامعه شنیده ام، این سئوال را باید کارشناسان میراث فرهنگی پاسخ دهند.
وی در این مورد که آیا تایید می کند که جسد کشف شده مومیایی بوده یا خیر، افزود: باید دستگاه های مسئول و متخصصان فنی در این خصوص نظر دهند و من کارشناس این موضوع نیستم.
معاون استاندار تهران ادامه داد: تا زمانی که کارشناسان و نهادهای مسئول بررسی کارشناسانه انجام ندهند، نمی توان در این باره اظهار نظر کرد.
جمالی پور با گلایه از یکی از خبرگزاری ها، گفت: من جز خبرگزاری رسمی با هیچ خبرگزاری دیگری در این خصوص مصاحبه نداشته ام، اما متاسفانه در فضای مجازی دیدم که یکی از خبرگزاری ها خبری از زبان من مبنی بر جسد مومیایی کشف شده در حرم عبدالعظیم (ع) نقل شده است که این کار خارج ازاخلاق حرفه ای اطلاع رسانی است.
وی ادامه داد: انتظار این است که خبرنگاران و رسانه های جمعی با رعایت اخلاق حرفه ای اخلاق اسلامی و حرفه ای را زیر پا نگذارند.
فرماندار ری در پایان تاکید کرد: لازم است منافع ملی مقدم بر منافع فردی و یا جریانی و سازمانی باشد که متاسفانه در برخی موارد این امر توسط افراد، جریان ها و رسانه ها نادیده گرفته می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.