×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

کسب و کار اشتغال - گیلان رتبه دوم بهترین محیط کسب و کار در کشور را از آن خود کرد + نمودار -

وجود موانع بسیار بر سر راه کسب و کارها هم در شروع و هم در ادامه حیات یک کسب و کار بسیار بر روی آن تاثیرگذار است و از این روست که فعالان اقتصادی همواره به دنبال آن بوده اند که کسب و کارهای خود را در مکان هایی راه اندازی نمایند که کمترین موانع بر سر راه کسب و کارهایشان باشد و در کمترین زمان و با کمترین هزینه بتوانند این کار را انجام دهند.

با توجه به گزارش های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی پیرامون پایش محیط کسب و کار در ایران، موانع موجود بر سر راه کسب و کارها در استان های مختلف از دیدگاه فعالان اقتصادی با یکدیگر از لحاظ کیفیت و کمیت متفاوت است و از همین رو فعالان اقتصادی به دنبال استان هایی هستند که در آن ها راه اندازی کسب و کار و ادامه حیات آن کسب و کار سهل تر باشد. در این گزارش به این پرسش پاسخ داده خواهد شد که چه استان هایی دارای محیط کسب و کار مساعدتر و مناسب تر هستند. این کار با استفاده از گزارش های پایش محیط کسب و کار که در سال گذشته توسط اتاق بازرگانی تهیه و منتشر شده است، انجام خواهد شد.

در نمودار زیر وضعیت محیط کسب و کار در استان های مختلف در سال ۹۶ نشان داده شده است. هر چه امتیاز داده شده توسط فعالان اقتصادی به عدد ده نزدیکتر باشد وضعیت محیط کسب و کار نامساعدتر و هر چه به عدد صفر نزدیکتر باشد وضعیت محیط کسب و کار مساعدتر است. همان گونه که از نمودار زیر پیداست استان های مازندران با ۵٫۳۹، گیلان با ۵٫۴ و مرکزی با ۵٫۴ به ترتیب سه استانی هستند که در سال گذشته مساعدترین محیط کسب و کار را در بین استان های مختلف از نظر فعالان اقتصادی به خود اختصاص داده اند. همچنین استان های سیستان و بلوچستان با ۶٫۲۵، کرمانشاه با ۶٫۲۳ و خراسان شمالی با ۶٫۲۱ بدترین محیط های کسب و کار را در سال گذشته در بین استان های کشور داشته اند.

878979 897 - گیلان رتبه دوم بهترین محیط کسب و کار در کشور را از آن خود کرد + نمودار -

بنابراین می توان گفت که سه استان مازندران، گیلان و مرکزی می توانند گزینه های مناسبی جهت شروع یک کسب و کار باشند و سه استان سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و خراسان شمالی بدترین گزینه ها برای شروع یک کسب و کار هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.