پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی برای حل معضل محیط زیست
    21 اردیبهشت 1397 - 1:32
    شناسه : 127121
    0

    بسیاری از شهروندان به نحو بسیار مطلوبی و خودجوش در امر جداسازی و تفکیک زباله مشارکت دارند.

    پ
    پ

    سید محمد احمدی فرماندار رشت 1 - بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی برای حل معضل محیط زیست -

    سیدمحمد احمدی گفت: همان‌طور که مردم با مشارکت در انتخابات سرنوشت کشور را تعیین می‌کنند می‌توان در دیگر موضوعات ملی نظیر محیط زیست و پسماند نیز از پتانسیل قوی آنان بهره گرفت.

    سیدمحمد احمدی در نشست با سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی با تأکید بر مشارکت همه دستگاه‌ها برای حل معضلات زیست محیطی، اظهار کرد:‌‌ معضل زباله و آلودگی محیط زیست با مشارکت مردم قابل حل است.

    فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه مردم نه تنها در عرصه‌های سیاسی بلکه در همه امور همواره حامی هستند و مشارکت دارند، افزود: همان‌طور که مردم با مشارکت در انتخابات سرنوشت کشور را تعیین می‌کنند می‌توان در دیگر موضوعات ملی نظیر محیط زیست و پسماند نیز از پتانسیل قوی آنان بهره گرفت.

    احمدی گفت: باید امتیارات ویژه‌ای برای شهروندان دوستدار محیط زیست قائل شویم؛ بسیاری از مردم و شهروندان به نحو بسیار مطلوبی و خودجوش در امر جداسازی و تفکیک زباله مشارکت دارند بنابراین باید برای ترغیب بیشتر آنان را مورد تشویق قرار دهیم.

    وی با تأکید بر اینکه سایت محل استقرار زباله سوز باید جانمایی شود، خاطرنشان کرد:‌‌ در حال حاضر در چند نقطه برای راه‌اندازی این سایت توافقات اجمالی صورت گرفته که باید با کارشناسی‌های لازم بهترین نقطه برای این پروژه انتخاب شود.

    فرماندار شهرستان رشت با اشاره به این مطلب که نگاه استاندار گیلان نسبت به موضوعات مختلف را نگاهی کاملا عملیاتی خواند و افزود:‌‌ خوشبختانه در استان گیلان فضایی کاملا اجرایی بوجود آمده است و بنابراین با چنین شرایطی تحقق برنامه‌های تدوین شده به عملکرد مدیران و میزان همکاری و مشارکت آنان بستگی دارد.

    وی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان استفاده کرد، گفت: در حوزه اجرایی موانع بسیار زیادی وجود دارد و ممکن است برای موضوعی خاص چندین ایده و نظر ارائه شود.

    احمدی با بیان اینکه مسائل اجرایی و عملیاتی جزء سخت‌ترین موضوعات است، گفت:‌‌ یکی از مهمترین دلایل این موضوع در واقع موانع بسیار زیاد و متعددی است که در مسیر اجرا وجود دارد و برای برون رفت از این مشکلات مشارکت صدا و سیما بسیار راهگشا است.

    فرماندار شهرستان رشت با تأکید بر مشارکت مردم در تمام امور بهترین نتایج ممکن را برای کشور به همراه داشته است، عنوان کرد:‌‌ وقتی این اطمینان برای مردم ایجاد شود که مسئولان در جهت تحقق اهداف عالیه نظام و دولت خدمت رسانی به آنان تلاش می‌کنند قطعا با مدیران و مسئولان همراهی بیشتری خواهند داشت.

    وی تصریح کرد:‌‌ نقش صدا و سیما، رسانه‌ها، آموزش و پرورش و سایر نهادها و دستگاه‌های مرتبط در این حوزه می‌تواند در ارتقاء هرچه بیشتر فرهنگ شهروندی در تمام ابعاد مؤثر واقع شود.

    احمدی با بیان اینکه از ظرفیت‌های گروه‌های مردم نهاد و NGO ها بیشترین استفاده را ببریم، گفت:‌‌ باید میزان تولید زباله کاهش پیدا کند زیرا بر اساس تجارب گذشته در سایر موارد اگر شاخص‌های تولید زباله روز به روز سیر صعودی به خود بگیرد برای کاهش شاخص‌های آن راهی بسیار طولانی و تقریبا غیر ممکنی باید طی شود./ ایسنا

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.