×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر

مطهری علی اذر 715x498 - نامه شما درباره برجام تعرض به رهبری نیست؟ | تکلیف شرعی را شما تعیین می کنید؟ -

مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به آیت الله احمد جنتی به نامه مجلس خبرگان درباره برجام واکنش نشان داد.

متن کامل نامه نایب رییس مجلس به جنتی به شرح زیر است:

«جناب آقای جنتی دامت برکاته

رییس محترم مجلس خبرگان رهبری

با اهداء سلام در نامه‌ای که در ارتباط با خروج آمریکا از برجام نوشته‌اید، چند نکته قابل تامل است. در این نامه از طرفی پذیرفته‌اید که برجام با نظر مقام رهبری امضا شده است و از طرف دیگر از رییس‌جمهور خواسته‌اید که به خاطر خسارت‌های وارده ناشی از برجام از مردم عذرخواهی کند. آیا این دو سخن تناقض و احیانا تعریض ناخواسته به مقام رهبری نیست؟

همچنین گفته‌اید در صورت اخذ نشدن تضمین‌های جدی و محکم از اروپایی‌ها، خروج از برجام تکلیف شرعی و قانونی دستگاه دیپلماسی خواهد بود.

آیا تکلیف شرعی دستگاه دیپلماسی را جنابعالی تعیین می‌کنید با مقام رهبری؟ همچنین آیا تکلیف قانونی دستگاه دیپلماسی را جنابعالی تعیین می‌کنید یا مجلس؟

حقیقت این است که یکی از معضلات کشور ما دخالت نهادهای مختلف در کنار یکدیگر است. وظیفه مجلس خبرگان رهبری طبق قانون اساسی، گذشته از انتخاب رهبر در زمان خاص، نظارت بر بقای شرط عدالت در مقام رهبری و نظارت بر دستگاه‌های زیرمجموعه رهبر است.

ورود به مسائلی مانند برجام و تعیین تکلیف برای رییس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی از وظایف آن مجلس نیست، برای جنابعالی آرزوی توفیق الهی دارم.

با تقدیم احترام علی مطهری»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.