سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41235 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • استاندار گیلان خواستار افزایش قیمت تضمینی برگ سبز چای شد
    27 اردیبهشت 1397 - 3:18
    شناسه : 127648
    0

    مصطفی سالاری طی نامه ای به معاون اول رییس جمهور خواستار تجدیدنظر در قیمت تضمینی برگ سبز چای به میزان نرخ تورم رسمی کشور شد و افزود: تولید برگ سبز چای تنها منبع درآمد قریب به ۶۰هزار خانوار چای کار شمال کشور است.

    پ
    پ

    سالاری استاندار گیلان - استاندار گیلان خواستار افزایش قیمت تضمینی برگ سبز چای شد - استاندار گیلان

    استاندار گیلان طی نامه ای به معاون اول رییس جمهور خواستار تجدیدنظر در قیمت تضمینی برگ سبز چای به میزان نرخ تورم رسمی کشور شد.

    مصطفی سالاری، در این نامه چای را به عنوان یکی از مهمترین محصولات کشاورزی معرفی نمود و اظهار داشت: تولید برگ سبز چای تنها منبع درآمد قریب به ۶۰هزار خانوار چای کار شمال کشور است.

    وی فعالیت ۱۸۰کارخانه چای در استان گیلان را رکن مهمی در ایجاد اشتغال پایدار و نمونه ای بارز از یک زنجیره ارزش میان بخش صنعت و کشاورزی خواند و افزود:اعلام قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای در سالجاری به دلیل افزایش قیمت سایر نهاده ها موجب نگرانی فعالان صنعت چای در گیلان شده است.

    نماینده عالی دولت در گیلان با اعلام این مطلب که سیاست های حمایتی دولت تدبیر و امید بخشی از باغ های تخریب شده در سالهای گذشته را به چرخه تولید بازگردانده خاطرنشان نمود:عدم توجیه اقتصادی تولید چای علاوه بر رکود در کشت این محصول،تغییر کاربری در این اراضی با ارزش را به دنبال دارد.

    در سال۹۷ نرخ خرید تضمینی هر کیلو برگ سبز “چای درجه یک “از چایکاران گیلان و مازندران دو هزار و ۷۲۹  و “چای درجه ۲” یک هزار و ۵۲۸  تعیین شده که افزایش آن به صورت میانگین کمتر از۴درصد نسبت به سال گذشته است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.