چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • روابط عمومی پلی شیشه‌ای، میان مسئولین، مردم و رسانه‌ها
    28 اردیبهشت 1397 - 17:34
    شناسه : 127783
    0

    امیر ندیمی: به بهانه بیست و هفتم اردیبهشت ( آغاز هفته ارتباطات و روابط عمومی )دلم راضی نشد اندک کلامی و مختصر دل نوشته‌ای برای روز ملی ارتباطات و روابط عمومی ننویسم . همان‌طور که واقف هستید دنیای امروز دنیای مجازی و رسانه‌ها و اخبار و درنهایت ارتباط در سریع‌ترین زمان ممکن است و ما […]

    پ
    پ

    عمومی پلی شیشه‌ای، میان مسئولین، مردم و رسانه‌ها - روابط عمومی پلی شیشه‌ای، میان مسئولین، مردم و رسانه‌ها - امیر ندیمی

    امیر ندیمی:

    به بهانه بیست و هفتم اردیبهشت ( آغاز هفته ارتباطات و روابط عمومی )دلم راضی نشد اندک کلامی و مختصر دل نوشته‌ای برای روز ملی ارتباطات و روابط عمومی ننویسم .

    همان‌طور که واقف هستید دنیای امروز دنیای مجازی و رسانه‌ها و اخبار و درنهایت ارتباط در سریع‌ترین زمان ممکن است و ما نیز مستثنا از این حیث نمی‌باشیم پس باید در همه لحظات بروز بود و دنبال خلاقیت در کار گشت و این میسر نمی‌باشد برای یک مدیر روابط عمومی مگر اینکه عاشق بود .

    روابط عمومی یعنی آیینه ،یعنی پل ، یعنی وصال ، یعنی اتاق و پنجره‌ی بی‌پرده و بی‌ریا

    روابط عمومی یعنی قبل از اول باشید و بعد از آخر بروید ، روابط عمومی یعنی عشق ، عشق به خدمت و آگاهی دادن

    روابط عمومی یعنی مسئولیت‌پذیری یعنی پاسخگویی

    روابط عمومی یعنی استرس ،استرس آمده و شدن یا نیامدن و نشدن

    روابط عمومی یعنی برای همه باشی و برای خود

    روابط عمومی یعنی همه‌کاره و هیچ‌کاره

    روابط عمومی یعنی همه را ببینی و هیچ‌کس تو را می‌بیند

    روابط عمومی یعنی……..

    یک روابط عمومی باید به‌مثابه هواشناس برای سازمان خود عمل نماید باید آن‌طور دقیق و ریزبینانِ در اعتلای امورات سازمان از طریق اخباری که منتشر می‌کند گام بردارد که به‌طور شفاف به مردم و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کند .

    مدیر روابط عمومی موفق فردی است که کار گروهی را بداند و انجام دهد و در گام بعدی خود را در سازمان اثبات نماید به‌عنوان یک واحد مؤثر و تأثیرگذار که در ادامه خلأ لحظه‌ای آن نیز کاملاً ملموس و جبران‌ناپذیر باشد. در قدم بعدی موظف است عملاً ارتباطات بین همکاران با یکدیگر و با ریاست سازمان را هرچه بهتر و صمیمانه‌تر نماید تا کارها به‌خودی‌خود روند صعودی داشته باشد و ثانیاً ارتباط و دیدار ارباب و رجوع و نحوه حل مشکلاتشان در کوتاه‌ترین زمان و نهایت رضایتمندی پیش رود .

    روابط عمومی در یک سازمان به‌عنوان مرجع مورد وثوق هست پس باید دقت و سرعت را در نشر اخبار سازمان به یک اندازه بالا ببرد و هم‌تراز نماید تا از بروز شایعات جلوگیری نماید.

    پس باید بدانیم روابط عمومی فقط یک رسانه خبری نیست البته اطلاع‌رسانی یکی از وظایف مهم آن است. یک مدیر روابط عمومی باید مشاوری امین و مطلع و بروز در حیطه کاری خود برای ریاست و همکاران سازمان باشد .

    روابط عمومی باید چشمی بیدار ، گوشی شنوا و لسانی شیوا و گویا داشته باشد . صبور بودن از بارزترین ویژگی‌های یک مدیر روابط عمومی می‌باشد تمامی زحمات سازمان را او درنهایت با نوع کار خود جلوه خواهد داد.

    و در پایان ؛ نیاز امروز روابط عمومی‌ها هرروز و هرلحظه مجهز به سلاح علم و به‌روز بودن هست تا بتوانند با خلاقیت فضا را از یکنواختی دورنمایند . لازمه پویا بودن از شروط و الزامات روابط عمومی هست که یکی از ملزومات آن بهره‌گیری از جوانان متخصص و متعهد در این حوزه است چراکه مدیر روابط عمومی باید پرتحرک و آگاه باشد تا بتواند ارتباط خود با رسانه‌ها را که امروزه جریان سازی می‌کنند در سطح دنیا ، حفظ نمایند تا متقابلاً از یکدیگر بهره‌مند گردند.

     

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “روابط عمومی پلی شیشه‌ای، میان مسئولین، مردم و رسانه‌ها”
    1. امیر جان
      مطلب نغز و پر مغزی نگاشتی
      از قرائتش لذت بردم
      امیدوارم همواره سلامت و بهروز باشی

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.