جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دولتِ مَردم
    30 اردیبهشت 1397 - 12:38
    شناسه : 127886
    0

    آنچه مسلم است دولت تدبیر و امید با حمایت مردمی و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، خارج از این فضاسازی‌های جناحی در سال جدید با تأکید بر محور اشتغال و کارآفرینی برنامه خود را دنبال می‌کند که بی‌شک اگر همدلی سایر قوا و مسئولین باشد و از این تفرقه بازی‌ها دوری‌کنیم هیچ‌گاه دشمن خارجی قادر به تعرض و تعدّی به عزت کشورمان نخواهد بود.

    پ
    پ

    مَردم - دولتِ مَردم - افراط

    یک سال پیش در چنین روزهایی حماسه بزرگ تکرار، با حضور چهل‌میلیونی ایرانیان در پای صندوق رأی شکل گرفت همت دوباره ملت و انتخاب مجدد مردم باوجود تمامی بازی‌های سیاسی رقیب که بیشتر بر مبنای تخریب و شبهه و تهمت و دروغ تا بازی چهاردرصدی ها طراحی‌شده بود هم نتوانست اثرگذار تغییر مدنظرشان باشد نتیجه بازهم بمانند سال ۹۲ تائید دکتر روحانی شکل گرفت. علیرغم تمامی کارشکنی‌های چهارساله اول در آن مقطع، این انتخاب آن‌هم با افزایش ۶ میلیونی رأی و فزونی اقبال عمومی برای دولت همراه بود.

     ای‌کاش رقیب شکست‌خورده معنی این ۲۴ میلیون رأی را درک می‌کرد حداقل به پیروز انتخابات که نماینده جمهور ملت بود تبریک می‌گفت و چهار سال دور دوم را با رویه متفاوت از قبل همراه دولت می‌شد و به شعارهای انتخاباتی خود که نمایشی از اخلاق و واژه‌های انقلابگری بود نزدیک می‌کرد.

    بگذریم از آن دوران و ببینیم اکنون کجای کاریم و شرایط کشور در دوره دوم دولت تدبیر و امید چگونه است.

     اگر خوب به وقایع یک سال گذشته نگاه کنیم خواهیم دید که رسانه حامی رقیب انتخاباتی دولت از همه اتفاقات از وقایع طبیعی همچون سیل و زلزله و رانش کوه و ریزش معدن، حوادث غیرمترقبه نظیر آتش‌سوزی و حوادث جاده‌ای و سقوط هواپیما و…. را به بی‌تدبیری این دولت نسبت داده و هرروز هم‌صدا و همراه دشمن خارجی به دنبال ایجاد بحران جدید برای دولت اعتدال‌اند و سعی دارند ملت را از رأی قاطع خود پشیمان کنند، گویی که این دولت جدا از حاکمیت و کلیّت نظام جمهوری اسلامی است.

    از اتفاقات دی‌ماه سال ۹۶ که خوب میدانیم از کدام شهر و کدام فرد شروع شد تا ایجاد بحران ارز ازجمله خرید چند ده‌هزاری سکه و چند میلیون دلاری ارز توسط دلال‌های فرصت‌طلب و هدایت‌شده که تعدادشان حداکثر هفتاد هزار نفر بود که سرنوشت و سقوط یک ملت هشتادمیلیونی را هدف قرار داده‌اند که باز خوب میدانیم که ریشه تمام این بحران سازی‌ها کجاست.

    در نگاه بین‌المللی آمریکا باتدبیر همین دولت اعتدال و به همت بزرگ مردانی چون ظریف و با نظارت عالی رهبر معظم انقلاب، تنها و مطرود شد و سرانجام در راستای حفظ منافع ازدست‌داده خود در برجام مجبور به ترک این معاهده بین‌المللی شد. فرار و خروج آمریکا از برجام می ت انست نشان پیروزی ما باشد که حرکت شاید باعث خوشنودی ظاهری صهیونیسم و سران آل سعود و عده‌ای از معاندین و براندازان خارج نشین شده باشد ولی نمی‌دانم دلیل خوشحالی شکست‌خوردگان انتخابات سال ۹۶ که ادعای دایه مهربان‌تر از مادر برای کشور می‌کنند بابت چیست!!! آیا شما منافع مشترک با دشمن دارید؟ آیا از اقتدار کشور و جایگاه جدیدمان در جهان ناراحتید؟

    درست است که شاید دولت تدبیر و امید آن‌هم به همت و برنامه‌ریزی و کارشکنی‌هایی مراجع قدرتی که کنترل و نظارتی بر تصمیمات آن‌ها را ندارد، در تحقق تعدادی از وعده‌های انتخاباتی خود موفق نشده است، گرچه خوب می‌دانیم حتی هدف مخالفین دولت این بود که با محدودیت‌هایی که در دسترسی به فضای اینترنتی و مجازی ایجاد می‌کنند، بیشتر میان دولت و مردم شکاف ایجاد کرده و دولت را مسبب محدودیت‌های اطلاع‌رسانی آزاد معرفی کنند و همه محدودیت‌ها و اتفاقات طراحی‌شده را به گردن و تقصیر دولت تدبیر بی اندازند، ولی خوب میدانیم با گسترش فنّاوری و حضور نسل جوان و تحصیل‌کرده و به همت راهبری تأثیرگذاران جبهه تدبیر و امید و بزرگان اصلاحات و اعتدال این دوران گذار و بداخلاقی و فریب به‌زودی جایش را به فضای آرامش و تعقل و تثبیت خواهد داد.

    چرایی این اتفاقات را ملت ایران خوبی می‌دانند و بی‌شک از نیّت تئوریسین‌های افراط‌گر که همواره به دنبال ایجاد فضای تنش و تخریب برای این دولت بوده‌اند آگاه هستند. مردم هنوز از ذهنشان دلال‌های تحریم را فراموش نکرده‌اند اتفاقاتی که این چندماهه در بازار ارز آمده زمین تا آسمان با اتفاقات سال ۹۱ فرق دارد، در آن مقطع ایران به سمت نفت بجای دارو و غذا پیش می‌رفت، اما امروز دست‌هایی در حال ایجاد فضای تنش برای ادامه کار این دولت‌اند و برایشان هیچ مهم نیست که این اقدامشان چه اثری در جایگاه ایران در منطقه و جهان دارند.

    بااین‌حال آنچه مسلم است دولت تدبیر و امید با حمایت مردمی و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، خارج از این فضاسازی‌های جناحی در سال جدید با تأکید بر محور اشتغال و کارآفرینی برنامه خود را دنبال می‌کند که بی‌شک اگر همدلی سایر قوا و مسئولین باشد و از این تفرقه بازی‌ها دوری‌کنیم هیچ‌گاه دشمن خارجی قادر به تعرض و تعدّی به عزت کشورمان نخواهد بود.


    پایگاه خبری تحلیلی با مردم : انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.